Oppilaan ADHD-oireiden yhteys itsesäätelyn minäpystyvyyteen opettajan emotionaalisen ja ohjauksellisen tuen rooli

Oppilaan ADHD-oireet ja pedagogisen tuen puute voivat haastaa oppilaan itsesäätelyn minäpystyvyyttä. Tässä tutkimuksessa selvitimme, selittävätkö oppilaan ADHD-oireet sekä opettajalta saatu emotionaalinen ja ohjauksellinen tuki oppilaan itsesäätelyn minäpystyvyyttä. Lisäksi tarkastelimme, riippuuko...

Täydet tiedot

Bibliografiset tiedot
Päätekijät: Mäkinen, Annastiina, Huhtala, Ida
Muut tekijät: Faculty of Education and Psychology, Kasvatustieteiden ja psykologian tiedekunta, Department of Education, Kasvatustieteiden laitos, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Aineistotyyppi: Pro gradu
Kieli:fin
Julkaistu: 2024
Aiheet:
Linkit: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/95621