“Simple and reliable Waterdrop” Analysis of the brand identity construction on Waterdrop’s European website

Waterdrop brändi perustettiin vuonna 2016 ja se on saanut suosiota viime vuosien aikana ympäri maailmaa. Waterdropin keskeisin myyntituote on microdrinkit, jotka ovat pieniä sokerittomia kuutioita ja ne sekoittavat hedelmäisiä makuja sekä vitamiineja nopeasti mihin tahansa veteen. Tämän tutkielman t...

Täydet tiedot

Bibliografiset tiedot
Päätekijä: Parviainen, Ida
Muut tekijät: Faculty of Humanities and Social Sciences, Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta, Kieli- ja viestintätieteiden laitos, Department of Language and Communication Studies, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Aineistotyyppi: Pro gradu
Kieli:eng
Julkaistu: 2024
Aiheet:
Linkit: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/95514
_version_ 1828193031576092672
author Parviainen, Ida
author2 Faculty of Humanities and Social Sciences Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta Kieli- ja viestintätieteiden laitos Department of Language and Communication Studies University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_facet Parviainen, Ida Faculty of Humanities and Social Sciences Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta Kieli- ja viestintätieteiden laitos Department of Language and Communication Studies University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto Parviainen, Ida Faculty of Humanities and Social Sciences Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta Kieli- ja viestintätieteiden laitos Department of Language and Communication Studies University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_sort Parviainen, Ida
datasource_str_mv jyx
description Waterdrop brändi perustettiin vuonna 2016 ja se on saanut suosiota viime vuosien aikana ympäri maailmaa. Waterdropin keskeisin myyntituote on microdrinkit, jotka ovat pieniä sokerittomia kuutioita ja ne sekoittavat hedelmäisiä makuja sekä vitamiineja nopeasti mihin tahansa veteen. Tämän tutkielman tarkoituksena on tutkia Waterdropin brändi-identiteetin koostumista brändin virallisella eurooppalaisella verkkosivustolla. Valitsin brändiksi Waterdropin, koska se on kiehtova ja innovatiivinen brändi. Päätin tutkia brändi-identiteettiä, koska olen ollut kiinnostunut pitkään siitä, miten nykyaikaiset brändit rakentavat brändi-identiteettiään verkkosivustojen avulla. Tavoitteena on saada selville, kuinka Waterdrop rakentaa brändi-identiteettiä multimodaalisesti verkkosivustollaan sekä miten Waterdrop hyödyntää värejä brändi-identiteetin rakentamisessa ja sen ylläpidossa. Tutkimuksen aineisto koostuu kymmenestä (10) kuvankaappauksesta, jotka ovat otettu Waterdropin verkkosivuston pääsivulta, valituilta tuotesivuilta ja ainekset sivulta. Aineistoa tutkittiin multimodaalisen diskurssi analyysin ja väriteorian näkökulmasta, keskittyen kieleen, sanavalintoihin, värien mielleyhtymiin, ihmisiin ja kuvakkeisiin. Tutkimuksen analyysistä selvisi, että Waterdrop käyttää yksinkertaisia kuvakkeita, lauseita sekä valoisia, elinvoimaisia ja hienovaraisia värejä, joilla on positiivisia yhdisteitä tunteisiin. Waterdrop soveltaa myös paljon adjektiiveja, korostaa sanaa ”yksinkertainen”, käyttää markkinoinnin taktiikoita metaforasta persoonapronominin ”sinä” asti ja toisinaan käyttää adjektiivin superlatiivimuotoa osoittamaan Waterdropin korkeaa laatua. Waterdropin brändi-identiteetti rakentuu siis multimodaalisesti värivalintojen kautta, jotka antavat positiivisia mielleyhtymiä väriharmonian avulla ja koheesiosta tekstin ja visuaalisen puolen välillä. Se koostuu myös ammattimaisuudesta, uskottavuudesta, luotettavuudesta, ympäristöystävällisyydestä ja yksinkertaisesta ajattelutavasta, kun yritys kuvaa Waterdropin käytettävyyttä sekä toteuttaessa verkkosivuston elementtejä.
first_indexed 2024-06-05T21:00:04Z
format Pro gradu
free_online_boolean 1
fullrecord [{"key": "dc.contributor.author", "value": "Parviainen, Ida", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2024-06-05T06:07:15Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2024-06-05T06:07:15Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2024", "language": null, "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/95514", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Waterdrop br\u00e4ndi perustettiin vuonna 2016 ja se on saanut suosiota viime vuosien aikana ymp\u00e4ri maailmaa. Waterdropin keskeisin myyntituote on microdrinkit, jotka ovat pieni\u00e4 sokerittomia kuutioita ja ne sekoittavat hedelm\u00e4isi\u00e4 makuja sek\u00e4 vitamiineja nopeasti mihin tahansa veteen. T\u00e4m\u00e4n tutkielman tarkoituksena on tutkia Waterdropin br\u00e4ndi-identiteetin koostumista br\u00e4ndin virallisella eurooppalaisella verkkosivustolla. Valitsin br\u00e4ndiksi Waterdropin, koska se on kiehtova ja innovatiivinen br\u00e4ndi. P\u00e4\u00e4tin tutkia br\u00e4ndi-identiteetti\u00e4, koska olen ollut kiinnostunut pitk\u00e4\u00e4n siit\u00e4, miten nykyaikaiset br\u00e4ndit rakentavat br\u00e4ndi-identiteetti\u00e4\u00e4n verkkosivustojen avulla. Tavoitteena on saada selville, kuinka Waterdrop rakentaa br\u00e4ndi-identiteetti\u00e4 multimodaalisesti verkkosivustollaan sek\u00e4 miten Waterdrop hy\u00f6dynt\u00e4\u00e4 v\u00e4rej\u00e4 br\u00e4ndi-identiteetin rakentamisessa ja sen yll\u00e4pidossa. Tutkimuksen aineisto koostuu kymmenest\u00e4 (10) kuvankaappauksesta, jotka ovat otettu Waterdropin verkkosivuston p\u00e4\u00e4sivulta, valituilta tuotesivuilta ja ainekset sivulta. Aineistoa tutkittiin multimodaalisen diskurssi analyysin ja v\u00e4riteorian n\u00e4k\u00f6kulmasta, keskittyen kieleen, sanavalintoihin, v\u00e4rien mielleyhtymiin, ihmisiin ja kuvakkeisiin. Tutkimuksen analyysist\u00e4 selvisi, ett\u00e4 Waterdrop k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 yksinkertaisia kuvakkeita, lauseita sek\u00e4 valoisia, elinvoimaisia ja hienovaraisia v\u00e4rej\u00e4, joilla on positiivisia yhdisteit\u00e4 tunteisiin. Waterdrop soveltaa my\u00f6s paljon adjektiiveja, korostaa sanaa \u201dyksinkertainen\u201d, k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 markkinoinnin taktiikoita metaforasta persoonapronominin \u201dsin\u00e4\u201d asti ja toisinaan k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 adjektiivin superlatiivimuotoa osoittamaan Waterdropin korkeaa laatua. Waterdropin br\u00e4ndi-identiteetti rakentuu siis multimodaalisesti v\u00e4rivalintojen kautta, jotka antavat positiivisia mielleyhtymi\u00e4 v\u00e4riharmonian avulla ja koheesiosta tekstin ja visuaalisen puolen v\u00e4lill\u00e4. Se koostuu my\u00f6s ammattimaisuudesta, uskottavuudesta, luotettavuudesta, ymp\u00e4rist\u00f6yst\u00e4v\u00e4llisyydest\u00e4 ja yksinkertaisesta ajattelutavasta, kun yritys kuvaa Waterdropin k\u00e4ytett\u00e4vyytt\u00e4 sek\u00e4 toteuttaessa verkkosivuston elementtej\u00e4.", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by Paivi Vuorio (paelvuor@jyu.fi) on 2024-06-05T06:07:15Z\nNo. of bitstreams: 0", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2024-06-05T06:07:15Z (GMT). No. of bitstreams: 0\n Previous issue date: 2024", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "44", "language": "", "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "eng", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "Waterdrop", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "brand identity", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "MDA", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "colour theory", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "\u201cSimple and reliable Waterdrop\u201d : Analysis of the brand identity construction on Waterdrop\u2019s European website", "language": "", "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "master thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-202406054275", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Master\u2019s thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Pro gradu -tutkielma", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Faculty of Humanities and Social Sciences", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Kieli- ja viestint\u00e4tieteiden laitos", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Department of Language and Communication Studies", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Englannin kieli", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "English", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "yvv.contractresearch.funding", "value": "0", "language": "", "element": "contractresearch", "qualifier": "funding", "schema": "yvv"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "masterThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.oppiainekoodi", "value": "301", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "oppiainekoodi", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "br\u00e4ndit", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "multimodaalisuus", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "v\u00e4rit", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "verkkosivustot", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "brands", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "multimodality", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "colours", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "websites", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_95514
language eng
last_indexed 2025-03-31T20:01:55Z
main_date 2024-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2024
online_boolean 1
online_urls_str_mv {"url":"https:\/\/jyx.jyu.fi\/bitstreams\/69ac33a4-9e0f-4314-931f-389abef6a9f5\/download","text":"URN:NBN:fi:jyu-202406054275.pdf","source":"jyx","mediaType":"application\/pdf"}
publishDate 2024
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Parviainen, Ida “Simple and reliable Waterdrop” : Analysis of the brand identity construction on Waterdrop’s European website Waterdrop brand identity MDA colour theory Englannin kieli English 301 brändit multimodaalisuus värit verkkosivustot brands multimodality colours websites
title “Simple and reliable Waterdrop” : Analysis of the brand identity construction on Waterdrop’s European website
title_full “Simple and reliable Waterdrop” : Analysis of the brand identity construction on Waterdrop’s European website
title_fullStr “Simple and reliable Waterdrop” : Analysis of the brand identity construction on Waterdrop’s European website “Simple and reliable Waterdrop” : Analysis of the brand identity construction on Waterdrop’s European website
title_full_unstemmed “Simple and reliable Waterdrop” : Analysis of the brand identity construction on Waterdrop’s European website “Simple and reliable Waterdrop” : Analysis of the brand identity construction on Waterdrop’s European website
title_short “Simple and reliable Waterdrop”
title_sort simple and reliable waterdrop analysis of the brand identity construction on waterdrop s european website
title_sub Analysis of the brand identity construction on Waterdrop’s European website
title_txtP “Simple and reliable Waterdrop” : Analysis of the brand identity construction on Waterdrop’s European website
topic Waterdrop brand identity MDA colour theory Englannin kieli English 301 brändit multimodaalisuus värit verkkosivustot brands multimodality colours websites
topic_facet 301 Englannin kieli English MDA Waterdrop brand identity brands brändit colour theory colours multimodaalisuus multimodality verkkosivustot värit websites
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/95514 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202406054275
work_keys_str_mv AT parviainenida simpleandreliablewaterdropanalysisofthebrandidentityconstructiononwaterdropseurope