Poptaide naistenlehtien mainonnassa vertaileva tutkimus Yhdysvalloista ja Suomesta 1960–70-lukujen vaihteessa

Poptaide on alun perin Englannista ja Yhdysvalloista lähtöisin oleva taidesuuntaus, jonka kulta-aikaa elettiin 1960-luvulla. Suuntauksen syntyyn liittyi vahvasti taloudellinen nousu sekä kulutusyhteiskunnan synty, ja sen avulla haluttiin rikkoa rajoja taiteen ja jopa hyvin arkipäiväisten esineiden v...

Täydet tiedot

Bibliografiset tiedot
Päätekijä: Juvonen, Anniina
Muut tekijät: Faculty of Humanities and Social Sciences, Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta, Historian ja etnologian laitos, Musiikin, taiteen ja kulttuurin tutkimuksen laitos, Department of History and Ethnology, Department of Music, Art and Culture Studies, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Aineistotyyppi: Pro gradu
Kieli:fin
Julkaistu: 2021
Aiheet:
Linkit: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/76051