Poptaide naistenlehtien mainonnassa vertaileva tutkimus Yhdysvalloista ja Suomesta 1960–70-lukujen vaihteessa

Poptaide on alun perin Englannista ja Yhdysvalloista lähtöisin oleva taidesuuntaus, jonka kulta-aikaa elettiin 1960-luvulla. Suuntauksen syntyyn liittyi vahvasti taloudellinen nousu sekä kulutusyhteiskunnan synty, ja sen avulla haluttiin rikkoa rajoja taiteen ja jopa hyvin arkipäiväisten esineiden v...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Juvonen, Anniina
Other Authors: Faculty of Humanities and Social Sciences, Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta, Historian ja etnologian laitos, Musiikin, taiteen ja kulttuurin tutkimuksen laitos, Department of History and Ethnology, Department of Music, Art and Culture Studies, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Format: Master's thesis
Language:fin
Published: 2021
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/76051