Music in the English classroom effects on emotion and motivation perceived by the learners

Tämän tutkielman tarkoituksena on selvittää, kuinka musiikin käyttäminen englannin opetuksessa voi vaikuttaa oppilaiden emootioihin ja motivaatioon. Oman kokemukseni mukaan kieltenopettajat kokevat yläasteikäisten oppilaiden motivoimisen ajoittain haasteelliseksi. Tutkimusta opettajien pedagogisten...

Täydet tiedot

Bibliografiset tiedot
Päätekijä: Kuhmonen, Eeva
Muut tekijät: Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta, Faculty of Humanities and Social Sciences, Kieli- ja viestintätieteiden laitos, Department of Language and Communication Studies, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Aineistotyyppi: Kandityö
Kieli:eng
Julkaistu: 2013
Aiheet:
Linkit: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/42876
_version_ 1826225800480817152
author Kuhmonen, Eeva
author2 Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta Faculty of Humanities and Social Sciences Kieli- ja viestintätieteiden laitos Department of Language and Communication Studies University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_facet Kuhmonen, Eeva Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta Faculty of Humanities and Social Sciences Kieli- ja viestintätieteiden laitos Department of Language and Communication Studies University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto Kuhmonen, Eeva Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta Faculty of Humanities and Social Sciences Kieli- ja viestintätieteiden laitos Department of Language and Communication Studies University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_sort Kuhmonen, Eeva
datasource_str_mv jyx
description Tämän tutkielman tarkoituksena on selvittää, kuinka musiikin käyttäminen englannin opetuksessa voi vaikuttaa oppilaiden emootioihin ja motivaatioon. Oman kokemukseni mukaan kieltenopettajat kokevat yläasteikäisten oppilaiden motivoimisen ajoittain haasteelliseksi. Tutkimusta opettajien pedagogisten valintojen vaikutuksesta oppilaiden motivaatioon on kuitenkin tehty rajallisesti. Aikaisempi tutkimus on todennut, että musiikki näyttelee suurta osaa yläasteikäisten nuorten elämässä ja tämä tutkimus käsittelee nimenomaan musiikin potentiaalisia vaikutuksia oppilaiden motivaatioon. Tutkimus toteutettiin pienessä itäsuomalaisessa yläkoulussa. Tutkimus on tapaustutkimus eikä sen tuloksia voi yleistää. Tutkimukseen osallistuneet 28 oppilasta vastasivat lyhyeen kyselyyn, jonka tuloksien analysointiin käytettiin pääasiassa deskriptiivistä analyysia. Tulokset esitetään deskriptiivisesti frekvensseinä ja prosentteina sekä esimerkkien avulla. Oppilaat olivat pääasiassa motivoituneita ja englannin tunnit herättivät heissä melko positiivisia tunteita. Tulosten perusteella oppilaiden mielestä tunnit, joilla on musiikkia, ovat rennompia ja iloisempia. Vaikka oppilaat vastaisivat musiikin olevan heille tärkeää, he eivät kuitenkaan tunteneet oloaan motivoituneemmaksi tunneilla, joilla oli musiikkia.
first_indexed 2014-01-27T21:09:01Z
format Kandityö
free_online_boolean 1
fullrecord [{"key": "dc.contributor.author", "value": "Kuhmonen, Eeva", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2014-01-27T09:02:41Z", "language": "", "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2014-01-27T09:02:41Z", "language": "", "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2013", "language": "", "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/42876", "language": "", "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "T\u00e4m\u00e4n tutkielman tarkoituksena on selvitt\u00e4\u00e4, kuinka musiikin k\u00e4ytt\u00e4minen englannin opetuksessa voi vaikuttaa oppilaiden emootioihin ja motivaatioon. Oman kokemukseni mukaan kieltenopettajat kokevat yl\u00e4asteik\u00e4isten oppilaiden motivoimisen ajoittain haasteelliseksi. Tutkimusta opettajien pedagogisten valintojen vaikutuksesta oppilaiden motivaatioon on kuitenkin tehty rajallisesti. Aikaisempi tutkimus on todennut, ett\u00e4 musiikki n\u00e4yttelee suurta osaa yl\u00e4asteik\u00e4isten nuorten el\u00e4m\u00e4ss\u00e4 ja t\u00e4m\u00e4 tutkimus k\u00e4sittelee nimenomaan musiikin potentiaalisia vaikutuksia oppilaiden motivaatioon.\r\n\r\nTutkimus toteutettiin pieness\u00e4 it\u00e4suomalaisessa yl\u00e4koulussa. Tutkimus on tapaustutkimus eik\u00e4 sen tuloksia voi yleist\u00e4\u00e4. Tutkimukseen osallistuneet 28 oppilasta vastasivat lyhyeen kyselyyn, jonka tuloksien analysointiin k\u00e4ytettiin p\u00e4\u00e4asiassa deskriptiivist\u00e4 analyysia. Tulokset esitet\u00e4\u00e4n deskriptiivisesti frekvenssein\u00e4 ja prosentteina sek\u00e4 esimerkkien avulla.\r\n\r\nOppilaat olivat p\u00e4\u00e4asiassa motivoituneita ja englannin tunnit her\u00e4ttiv\u00e4t heiss\u00e4 melko positiivisia tunteita. Tulosten perusteella oppilaiden mielest\u00e4 tunnit, joilla on musiikkia, ovat rennompia ja iloisempia. Vaikka oppilaat vastaisivat musiikin olevan heille t\u00e4rke\u00e4\u00e4, he eiv\u00e4t kuitenkaan tunteneet oloaan motivoituneemmaksi tunneilla, joilla oli musiikkia.", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted using Plone Publishing form by Eeva Kuhmonen (eehekuhm) on 2014-01-27 09:02:41.281954. Form: Kandin tutkielma -lomake (1 tekij\u00e4) (https://kirjasto.jyu.fi/julkaisut/julkaisulomakkeet/kandin-tutkielma-lomake-1-tekijae). JyX data:", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by jyx lomake-julkaisija (jyx-julkaisija@noreply.fi) on 2014-01-27T09:02:41Z\r\nNo. of bitstreams: 2\r\nURN:NBN:fi:jyu-201401271144.pdf: 1082017 bytes, checksum: 18366923234ee25f407236af111aea49 (MD5)\r\nlicense.html: 5026 bytes, checksum: d2dc7ba0fb936c32b0c950f10e73bb2a (MD5)", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2014-01-27T09:02:41Z (GMT). No. of bitstreams: 2\r\nURN:NBN:fi:jyu-201401271144.pdf: 1082017 bytes, checksum: 18366923234ee25f407236af111aea49 (MD5)\r\nlicense.html: 5026 bytes, checksum: d2dc7ba0fb936c32b0c950f10e73bb2a (MD5)\r\n Previous issue date: 2013", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "22", "language": "", "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "eng", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "motivation", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "emotion", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "music", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "pedagogy", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "English", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "case study", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Music in the English classroom : effects on emotion and motivation perceived by the learners", "language": "", "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "bachelor thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-201401271144", "language": "", "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.dcmitype", "value": "Text", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "dcmitype", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Kandidaatintutkielma", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Bachelor's thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Faculty of Humanities and Social Sciences", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Kieli- ja viestint\u00e4tieteiden laitos", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Department of Language and Communication Studies", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "English", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Englannin kieli", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.updated", "value": "2014-01-27T09:02:42Z", "language": "", "element": "date", "qualifier": "updated", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "bachelorThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_42876
language eng
last_indexed 2025-02-18T10:54:17Z
main_date 2013-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2013
online_boolean 1
online_urls_str_mv {"url":"https:\/\/jyx.jyu.fi\/bitstreams\/a96f4efd-544c-43cd-afc6-86a1f957c4d6\/download","text":"URN:NBN:fi:jyu-201401271144.pdf","source":"jyx","mediaType":"application\/pdf"}
publishDate 2013
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Kuhmonen, Eeva Music in the English classroom : effects on emotion and motivation perceived by the learners motivation emotion music pedagogy English case study Englannin kieli
title Music in the English classroom : effects on emotion and motivation perceived by the learners
title_full Music in the English classroom : effects on emotion and motivation perceived by the learners
title_fullStr Music in the English classroom : effects on emotion and motivation perceived by the learners Music in the English classroom : effects on emotion and motivation perceived by the learners
title_full_unstemmed Music in the English classroom : effects on emotion and motivation perceived by the learners Music in the English classroom : effects on emotion and motivation perceived by the learners
title_short Music in the English classroom
title_sort music in the english classroom effects on emotion and motivation perceived by the learners
title_sub effects on emotion and motivation perceived by the learners
title_txtP Music in the English classroom : effects on emotion and motivation perceived by the learners
topic motivation emotion music pedagogy English case study Englannin kieli
topic_facet Englannin kieli English case study emotion motivation music pedagogy
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/42876 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201401271144
work_keys_str_mv AT kuhmoneneeva musicintheenglishclassroomeffectsonemotionandmotivationperceivedbythelearners