Enseignement des langues etrangeres en classes decloisonnees dans les ecoles primaires finlandaises

Tämä tutkimus on tehty kirjallisuuskatsauksena, joka tutkii vuosiluokkiin sitomatonta opetusta vieraiden kielten opetuksessa ja sen tuomia mahdollisuuksia ja haasteita. Tutkimuksen johtopäätöksenä voidaan sanoa, että vuosiluokkiin sitomaton opetus mahdollistaa oppilaiden etenemisen vieraiden kielten...

Täydet tiedot

Bibliografiset tiedot
Päätekijä: Ukkola, Karoliina
Muut tekijät: Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta, Faculty of Humanities and Social Sciences, Kieli- ja viestintätieteiden laitos, Department of Language and Communication Studies, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Aineistotyyppi: Kandityö
Kieli:fra
Julkaistu: 2024
Aiheet:
Linkit: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/99015
Kuvaus
Yhteenveto:Tämä tutkimus on tehty kirjallisuuskatsauksena, joka tutkii vuosiluokkiin sitomatonta opetusta vieraiden kielten opetuksessa ja sen tuomia mahdollisuuksia ja haasteita. Tutkimuksen johtopäätöksenä voidaan sanoa, että vuosiluokkiin sitomaton opetus mahdollistaa oppilaiden etenemisen vieraiden kielten opinnoissa omalla tasollaan. Tässä on apuna muun muassa eriyttäminen, monialaiset oppimiskokonaisuudet sekä henkilökohtainen opintosuunnitelma, joka tulee tehdä kaikille oppilaille, jotka opiskelevat vuosiluokkiin sitomattomasti. Vuosiluokkiin sitomaton opiskelu tukee myös vuorovaikutusta, jota myös vieraiden kielten opinnoissa korostetaan. Haasteena vuosiluokattomassa opetuksessa voidaan pitää sen työläyttä. Opettajien työmäärä voi kasvaa vuosiluokkiin sitomattoman opetuksen järjestämisessä. Vuosiluokkiin sitomattomasta opetuksesta ei myöskään ole juurikaan tuoretta tutkimustietoa. Tämän vuoksi aiheeseen tarvitaankin lisää ajankohtaista tutkimustietoa, jolloin nähtäisiin paremmin sen hyödyt myös kielten opetuksessa.