Ohjaajan vastatunteet kehitysvammaisen lapsen terapeuttisessa musiikkitoiminnassa

Tämä opinnäytetyö on autoetnografinen tutkimus opettajan vastatransferenssista kehitysvammaisen lapsen terapeuttisessa musiikkitoiminnassa. Tutkimuksen pohjalla on syksyllä 2023 toteutettu interventiojakso Downin-syndroomaisen ADHD-lapsen kanssa. Tämä terapeuttinen musiikkitoiminta oli menetelmällis...

Täydet tiedot

Bibliografiset tiedot
Päätekijä: Nordström, Elisa
Muut tekijät: Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta, Faculty of Humanities and Social Sciences, Musiikin, taiteen ja kulttuurin tutkimuksen laitos, Department of Music, Art and Culture Studies, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Aineistotyyppi: Kandityö
Kieli:fin
Julkaistu: 2024
Aiheet:
Linkit: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/96454
Kuvaus
Yhteenveto:Tämä opinnäytetyö on autoetnografinen tutkimus opettajan vastatransferenssista kehitysvammaisen lapsen terapeuttisessa musiikkitoiminnassa. Tutkimuksen pohjalla on syksyllä 2023 toteutettu interventiojakso Downin-syndroomaisen ADHD-lapsen kanssa. Tämä terapeuttinen musiikkitoiminta oli menetelmällisesti lähellä musiikkileikkikoulua. Interventiosta saadun aineiston pohjalta tarkempaan tutkimukseen valikoitui vihan tunne. Vastaavaa tutkimusta musiikkiopistomaailmasta ei ole tehty. Kandidaatintutkielman tarkoitus on avata vihantunnetta ja sen käsittelyä, koska aihe on toistaiseksi ollut vaiettu.