Lukusujuvuuden yhteys akateemiseen minäkäsitykseen 2.-5.-luokkalaisilla

Tutkimukseni tarkoituksena oli tarkastella 2.-5.-luokkalaisten akateemisen minäkäsityksen yhteyttä lukusujuvuuteen. Lukemisen taito on merkittävässä osassa yhteiskuntaan sopeutumisessa ja siellä toimimisessa. Tutkimuksessa käytettiin SELDI tutkimushankkeen aineistoa. Akateemista minäkäsitystä tarkas...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Linnamaa, Kaisa
Other Authors: Faculty of Education and Psychology, Kasvatustieteiden ja psykologian tiedekunta, Department of Education, Kasvatustieteiden laitos, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Format: Master's thesis
Language:fin
Published: 2023
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/93816
_version_ 1826225683427229696
author Linnamaa, Kaisa
author2 Faculty of Education and Psychology Kasvatustieteiden ja psykologian tiedekunta Department of Education Kasvatustieteiden laitos University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_facet Linnamaa, Kaisa Faculty of Education and Psychology Kasvatustieteiden ja psykologian tiedekunta Department of Education Kasvatustieteiden laitos University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto Linnamaa, Kaisa Faculty of Education and Psychology Kasvatustieteiden ja psykologian tiedekunta Department of Education Kasvatustieteiden laitos University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_sort Linnamaa, Kaisa
datasource_str_mv jyx
description Tutkimukseni tarkoituksena oli tarkastella 2.-5.-luokkalaisten akateemisen minäkäsityksen yhteyttä lukusujuvuuteen. Lukemisen taito on merkittävässä osassa yhteiskuntaan sopeutumisessa ja siellä toimimisessa. Tutkimuksessa käytettiin SELDI tutkimushankkeen aineistoa. Akateemista minäkäsitystä tarkasteltiin Marsh:n kyselylomakkeen (ASDQ 1999) avulla, kun taas lukusujuvuutta ALLU ja LUKSU testien avulla.
first_indexed 2024-03-06T21:07:04Z
format Pro gradu
free_online_boolean 1
fullrecord [{"key": "dc.contributor.advisor", "value": "Viholainen, Helena", "language": null, "element": "contributor", "qualifier": "advisor", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.author", "value": "Linnamaa, Kaisa", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2024-03-06T06:54:12Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2024-03-06T06:54:12Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2023", "language": null, "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/93816", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Tutkimukseni tarkoituksena oli tarkastella 2.-5.-luokkalaisten akateemisen min\u00e4k\u00e4sityksen yhteytt\u00e4 lukusujuvuuteen. Lukemisen taito on merkitt\u00e4v\u00e4ss\u00e4 osassa yhteiskuntaan sopeutumisessa ja siell\u00e4 toimimisessa.\nTutkimuksessa k\u00e4ytettiin SELDI tutkimushankkeen aineistoa. Akateemista min\u00e4k\u00e4sityst\u00e4 tarkasteltiin Marsh:n kyselylomakkeen (ASDQ 1999) avulla, kun taas lukusujuvuutta ALLU ja LUKSU testien avulla.", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by Paivi Vuorio (paelvuor@jyu.fi) on 2024-03-06T06:54:12Z\nNo. of bitstreams: 0", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2024-03-06T06:54:12Z (GMT). No. of bitstreams: 0\n Previous issue date: 2023", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "36", "language": "", "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "lukusujuvuus", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "akateeminen min\u00e4k\u00e4sitys", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Lukusujuvuuden yhteys akateemiseen min\u00e4k\u00e4sitykseen 2.-5.-luokkalaisilla", "language": "", "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "master thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-202403062281", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Master\u2019s thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Pro gradu -tutkielma", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Faculty of Education and Psychology", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Kasvatustieteiden ja psykologian tiedekunta", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Department of Education", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Kasvatustieteiden laitos", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Early Childhood Education", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Varhaiskasvatus", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "yvv.contractresearch.funding", "value": "0", "language": "", "element": "contractresearch", "qualifier": "funding", "schema": "yvv"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.copyright", "value": "\u00a9 The Author(s)", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "copyright", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "masterThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.oppiainekoodi", "value": "104", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "oppiainekoodi", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "min\u00e4kuva", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "lukeminen", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "lukutaito", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "koululaiset", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_93816
language fin
last_indexed 2025-02-18T10:54:11Z
main_date 2023-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2023
online_boolean 1
online_urls_str_mv {"url":"https:\/\/jyx.jyu.fi\/bitstreams\/edeffd57-e37b-443e-90a5-66a6c09ed184\/download","text":"URN:NBN:fi:jyu-202403062281.pdf","source":"jyx","mediaType":"application\/pdf"}
publishDate 2023
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Linnamaa, Kaisa Lukusujuvuuden yhteys akateemiseen minäkäsitykseen 2.-5.-luokkalaisilla lukusujuvuus akateeminen minäkäsitys Early Childhood Education Varhaiskasvatus 104 minäkuva lukeminen lukutaito koululaiset
title Lukusujuvuuden yhteys akateemiseen minäkäsitykseen 2.-5.-luokkalaisilla
title_full Lukusujuvuuden yhteys akateemiseen minäkäsitykseen 2.-5.-luokkalaisilla
title_fullStr Lukusujuvuuden yhteys akateemiseen minäkäsitykseen 2.-5.-luokkalaisilla Lukusujuvuuden yhteys akateemiseen minäkäsitykseen 2.-5.-luokkalaisilla
title_full_unstemmed Lukusujuvuuden yhteys akateemiseen minäkäsitykseen 2.-5.-luokkalaisilla Lukusujuvuuden yhteys akateemiseen minäkäsitykseen 2.-5.-luokkalaisilla
title_short Lukusujuvuuden yhteys akateemiseen minäkäsitykseen 2.-5.-luokkalaisilla
title_sort lukusujuvuuden yhteys akateemiseen minäkäsitykseen 2 5 luokkalaisilla
title_txtP Lukusujuvuuden yhteys akateemiseen minäkäsitykseen 2.-5.-luokkalaisilla
topic lukusujuvuus akateeminen minäkäsitys Early Childhood Education Varhaiskasvatus 104 minäkuva lukeminen lukutaito koululaiset
topic_facet 104 Early Childhood Education Varhaiskasvatus akateeminen minäkäsitys koululaiset lukeminen lukusujuvuus lukutaito minäkuva
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/93816 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202403062281
work_keys_str_mv AT linnamaakaisa lukusujuvuudenyhteysakateemiseenminäkäsitykseen25luokkalaisilla