Digilaitteiden ongelmakäytön vaikutukset nuorten toiminnanohjauksen kehittymiseen

Digilaitteet ovat lyhyessä ajassa muodostuneet keskeiseksi osaksi ihmisten arkea. Monet käyttävät laitteita päivittäin, ja jopa hyvin nuorilla lapsilla on pääsy laitteisiin. Ylenpalttinen digilaitteiden käyttö on alkanut herättämään huolta siitä, voiko käytöllä olla haitallisia seuraamuksia. Tämä ki...

Täydet tiedot

Bibliografiset tiedot
Päätekijä: Leppänen, Lauri
Muut tekijät: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, Information Technology, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Aineistotyyppi: Kandityö
Kieli:fin
Julkaistu: 2023
Aiheet:
Linkit: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/86972
Kuvaus
Yhteenveto:Digilaitteet ovat lyhyessä ajassa muodostuneet keskeiseksi osaksi ihmisten arkea. Monet käyttävät laitteita päivittäin, ja jopa hyvin nuorilla lapsilla on pääsy laitteisiin. Ylenpalttinen digilaitteiden käyttö on alkanut herättämään huolta siitä, voiko käytöllä olla haitallisia seuraamuksia. Tämä kirjallisuuskatsaus pyrkii selvittämään, onko digilaitteiden ongelmakäytöllä vaikutusta nuorten keskittymiskykyyn, muistiin tai tiedonkäsittelyyn. Digital devices have suddenly become a central part of people’s everyday lives. Many individuals use these devices on a daily basis, and even young children have access to them. The excessive use of digital devices has raised concerns regarding potential adverse consequences. This literature review seeks to investigate whether the problematic use of digital devices has an impact on adolescents concentration, memory, or information processing abilities.