Tiedonlouhinta ja asiakkuudenhallinta

Tässä kandidaatintutkielmassa selvitetään, miten tiedonlouhintaa on hyödyn netty asiakkuudenhallinnan edistämisessä. Tutkielmassa tuodaan esille miten tiedonlouhin taa on suoritettu asiakkuudenhallintajärjestelmässä ja minkälaisia tuloksia sen avulla on saatu. Tuloksista saatujen tietojen avulla esi...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Vatanen, Onni
Other Authors: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, Information Technology, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Format: Bachelor's thesis
Language:fin
Published: 2021
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/76751
Description
Summary:Tässä kandidaatintutkielmassa selvitetään, miten tiedonlouhintaa on hyödyn netty asiakkuudenhallinnan edistämisessä. Tutkielmassa tuodaan esille miten tiedonlouhin taa on suoritettu asiakkuudenhallintajärjestelmässä ja minkälaisia tuloksia sen avulla on saatu. Tuloksista saatujen tietojen avulla esitellään keinoja asiakkuudenhallinnan edistämisen suhteen. Subject of this bachelors’ thesis is to find out how data mining is utilized in developing customer relationship management practices. This thesis brings up the way data mining has been carried out in a customer relationship management system and the results of that procedure are presented. Ways to develop customer relationship management practices are introduced based on the data gathered from the results.