Kulutuselektroniikan murrosaika Nokian yrityssuunnittelu 1980-luvun lopussa

Kandidaatintutkielmassani käsittelen Nokian yrityssuunnittelua 1980-luvun lopussa. Erityisesti keskityn siihen, millaisena yritys näki omat kehittymismahdollisuutensa kulutuselektroniikassa ja millaisen strategian yhtiön johto loi näiden kehitystavoitteiden saavuttamiseksi. Alkuperäislähteinä tutk...

Täydet tiedot

Bibliografiset tiedot
Päätekijä: Mustonen, Jenna
Muut tekijät: Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta, Faculty of Humanities and Social Sciences, Historian ja etnologian laitos, Department of History and Ethnology, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Aineistotyyppi: Kandityö
Kieli:fin
Julkaistu: 2021
Aiheet:
Linkit: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/75385
Kuvaus
Yhteenveto:Kandidaatintutkielmassani käsittelen Nokian yrityssuunnittelua 1980-luvun lopussa. Erityisesti keskityn siihen, millaisena yritys näki omat kehittymismahdollisuutensa kulutuselektroniikassa ja millaisen strategian yhtiön johto loi näiden kehitystavoitteiden saavuttamiseksi. Alkuperäislähteinä tutkimuksessani käytän elinkeinoelämän tutkimuslaitoksen tallettamia Nokian yrityssuunnittelumuistioita, jotka pitivät sisällään esimerkiksi yrityksen kokouksissa käytyjä tilannepäivityksiä, kehittämissuunnitelmia ja tietoja myyntiluvuista.