Arvon kartoitus virtuaalisesta asiantuntijayhteisöstä lääketeollisuudessa

Tämän tutkimuksen tarkoituksena on tarkastella, millä tavoin odotettavissa oleva arvo muodostuu lääketutkimukseen- ja kehitykseen tarkoitetun asiantuntijayhteisön keinoin. Onnistuessaan yhteisö pystyisi lisäämään yhteistyötä eri sidosryhmien välillä ja tämän lisäksi helpottamaan asiantuntijayhteisös...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Helminen, Lauri
Other Authors: Kauppakorkeakoulu, School of Business and Economics, Taloustieteet, Business and Economics, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Format: Master's thesis
Language:fin
Published: 2021
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/73839
_version_ 1826225765762465792
author Helminen, Lauri
author2 Kauppakorkeakoulu School of Business and Economics Taloustieteet Business and Economics Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_facet Helminen, Lauri Kauppakorkeakoulu School of Business and Economics Taloustieteet Business and Economics Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä Helminen, Lauri Kauppakorkeakoulu School of Business and Economics Taloustieteet Business and Economics Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_sort Helminen, Lauri
datasource_str_mv jyx
description Tämän tutkimuksen tarkoituksena on tarkastella, millä tavoin odotettavissa oleva arvo muodostuu lääketutkimukseen- ja kehitykseen tarkoitetun asiantuntijayhteisön keinoin. Onnistuessaan yhteisö pystyisi lisäämään yhteistyötä eri sidosryhmien välillä ja tämän lisäksi helpottamaan asiantuntijayhteisöstä vastaavan tahon tiedolla johtamista. Tavoitteena tässä tutkimuksessa on havainnollistaa ja havaita niitä ominaisuuksia ja toimintoja asiantuntijayhteisössä, jotka auttavat tuottamaan parhaiten arvoa sitä käyttäville jäsenille, mutta myös tunnistamaa niitä tekijöitä, jotka rajoittavat yhteisön toimintaa. Tutkimus on toteutettu kvalitatiivisena tutkimuksena, jossa käytin tutkimusstrategianani tapaustutkimusta. Tutkimuksestani saadut löydökset antavat selvyyttä, millä tavoin asiantuntijayhteisöä käyttämällä pystytään edistämään vuorovaikutusta, yhteistyötä, tiedon läpinäkyvyyttä, verkostoitumista ja tiedon jakamista. Näitä tarkastellessa on otettava kuitenkin huomioon joitakin rajoittavia tekijöitä, kuten salassapito- ja henkilösuojamääräykset. Tämän lisäksi tutkimus vahvistaa, että asiantuntijayhteisön kautta saatava tavoitettavuus toisiin samalla alalla toimiviin asiantuntijoihin tai tärkeisiin sidosryhmiin onnistuisi tuottamaan arvoa asiantuntijayhteisölle ja sen käytölle. Tutkimukseni löydökset valaisivat myös sitä, kuinka nämä tekijät pystyttäisiin saavuttamaan. Havaitsemalla ja tutkimalla tärkeitä tekijöitä yhteisömarkkinoinnin ja asiantuntijayhteisön resurssien näkökulmasta, voidaan tämän tutkimuksen tuloksia ja johtopäätöksiä käyttää jäsenilleen arvoa tuottavan B2B- asiantuntijayhteisön tavoittelemisessa, rakentamisessa ja kehittämisessä. The purpose of this research is to examine how expected value forms with the resources of professional community in medicine research and development. Successful professional community could increase collaboration between stakeholders and additional to this it could ease the way of leading with knowledge. The goal of this research is to illustrate and detect those qualities and functions in professional community which are bringing the most value to users but also determine restrictions when using professional communities as a tool. This research was conducted as a qualitative research which used case study as a research strategy. Findings of this study are giving clarity to the ways professional communities can be used to make progress in interaction, collaboration, transparency of the knowledge, networking and sharing of knowledge. When examining these aspects there must be taken in consideration that there will be some limitations like confidentiality and personal privacy. This research strengthens the idea that accessibility to other professional at the same field or relevant stakeholders through professional community would be able to generate value to community and the usage of it. Research findings also illuminated how these aspects could be achieved. Observing and examining important factors from the perspective of resources of community marketing and professional community we can use finding and conclusions of this research for pursuing, building and developing business-to-business professional community which has the potential to bring value to the members of the community.
first_indexed 2021-01-27T21:03:58Z
format Pro gradu
free_online_boolean 1
fullrecord [{"key": "dc.contributor.advisor", "value": "Mero, Joel", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "advisor", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.author", "value": "Helminen, Lauri", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2021-01-27T06:47:28Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2021-01-27T06:47:28Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2021", "language": "", "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/73839", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "T\u00e4m\u00e4n tutkimuksen tarkoituksena on tarkastella, mill\u00e4 tavoin odotettavissa oleva arvo muodostuu l\u00e4\u00e4ketutkimukseen- ja kehitykseen tarkoitetun asiantuntijayhteis\u00f6n keinoin. Onnistuessaan yhteis\u00f6 pystyisi lis\u00e4\u00e4m\u00e4\u00e4n yhteisty\u00f6t\u00e4 eri sidosryhmien v\u00e4lill\u00e4 ja t\u00e4m\u00e4n lis\u00e4ksi helpottamaan asiantuntijayhteis\u00f6st\u00e4 vastaavan tahon tiedolla johtamista. Tavoitteena t\u00e4ss\u00e4 tutkimuksessa on havainnollistaa ja havaita niit\u00e4 ominaisuuksia ja toimintoja asiantuntijayhteis\u00f6ss\u00e4, jotka auttavat tuottamaan parhaiten arvoa sit\u00e4 k\u00e4ytt\u00e4ville j\u00e4senille, mutta my\u00f6s tunnistamaa niit\u00e4 tekij\u00f6it\u00e4, jotka rajoittavat yhteis\u00f6n toimintaa. Tutkimus on toteutettu kvalitatiivisena tutkimuksena, jossa k\u00e4ytin tutkimusstrategianani tapaustutkimusta. \nTutkimuksestani saadut l\u00f6yd\u00f6kset antavat selvyytt\u00e4, mill\u00e4 tavoin asiantuntijayhteis\u00f6\u00e4 k\u00e4ytt\u00e4m\u00e4ll\u00e4 pystyt\u00e4\u00e4n edist\u00e4m\u00e4\u00e4n vuorovaikutusta, yhteisty\u00f6t\u00e4, tiedon l\u00e4pin\u00e4kyvyytt\u00e4, verkostoitumista ja tiedon jakamista. N\u00e4it\u00e4 tarkastellessa on otettava kuitenkin huomioon joitakin rajoittavia tekij\u00f6it\u00e4, kuten salassapito- ja henkil\u00f6suojam\u00e4\u00e4r\u00e4ykset. T\u00e4m\u00e4n lis\u00e4ksi tutkimus vahvistaa, ett\u00e4 asiantuntijayhteis\u00f6n kautta saatava tavoitettavuus toisiin samalla alalla toimiviin asiantuntijoihin tai t\u00e4rkeisiin sidosryhmiin onnistuisi tuottamaan arvoa asiantuntijayhteis\u00f6lle ja sen k\u00e4yt\u00f6lle. Tutkimukseni l\u00f6yd\u00f6kset valaisivat my\u00f6s sit\u00e4, kuinka n\u00e4m\u00e4 tekij\u00e4t pystytt\u00e4isiin saavuttamaan. \nHavaitsemalla ja tutkimalla t\u00e4rkeit\u00e4 tekij\u00f6it\u00e4 yhteis\u00f6markkinoinnin ja asiantuntijayhteis\u00f6n resurssien n\u00e4k\u00f6kulmasta, voidaan t\u00e4m\u00e4n tutkimuksen tuloksia ja johtop\u00e4\u00e4t\u00f6ksi\u00e4 k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 j\u00e4senilleen arvoa tuottavan B2B- asiantuntijayhteis\u00f6n tavoittelemisessa, rakentamisessa ja kehitt\u00e4misess\u00e4.", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "The purpose of this research is to examine how expected value forms with the resources of professional community in medicine research and development. Successful professional community could increase collaboration between stakeholders and additional to this it could ease the way of leading with knowledge. The goal of this research is to illustrate and detect those qualities and functions in professional community which are bringing the most value to users but also determine restrictions when using professional communities as a tool. This research was conducted as a qualitative research which used case study as a research strategy. \nFindings of this study are giving clarity to the ways professional communities can be used to make progress in interaction, collaboration, transparency of the knowledge, networking and sharing of knowledge. When examining these aspects there must be taken in consideration that there will be some limitations like confidentiality and personal privacy. This research strengthens the idea that accessibility to other professional at the same field or relevant stakeholders through professional community would be able to generate value to community and the usage of it. Research findings also illuminated how these aspects could be achieved.\nObserving and examining important factors from the perspective of resources of community marketing and professional community we can use finding and conclusions of this research for pursuing, building and developing business-to-business professional community which has the potential to bring value to the members of the community.", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by Paivi Vuorio (paelvuor@jyu.fi) on 2021-01-27T06:47:28Z\nNo. of bitstreams: 0", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2021-01-27T06:47:28Z (GMT). No. of bitstreams: 0\n Previous issue date: 2021", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "89", "language": "", "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.mimetype", "value": "application/pdf", "language": null, "element": "format", "qualifier": "mimetype", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "yhteis\u00f6markkinointi", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "asiantuntijayhteis\u00f6", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "odotettavissa oleva arvo", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Arvon kartoitus virtuaalisesta asiantuntijayhteis\u00f6st\u00e4 l\u00e4\u00e4keteollisuudessa", "language": "", "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "master thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-202101271300", "language": "", "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Pro gradu -tutkielma", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Master\u2019s thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4 University School of Business and Economics", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopiston kauppakorkeakoulu", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Taloustieteet", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Business and Economics", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Markkinointi", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Marketing", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "yvv.contractresearch.collaborator", "value": "business", "language": "", "element": "contractresearch", "qualifier": "collaborator", "schema": "yvv"}, {"key": "yvv.contractresearch.funding", "value": "2500", "language": "", "element": "contractresearch", "qualifier": "funding", "schema": "yvv"}, {"key": "yvv.contractresearch.initiative", "value": "student", "language": "", "element": "contractresearch", "qualifier": "initiative", "schema": "yvv"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "masterThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.oppiainekoodi", "value": "20423", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "oppiainekoodi", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "yhteis\u00f6t", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "asiantuntijaorganisaatiot", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "asiantuntijat", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "verkkoyhteis\u00f6t", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.content", "value": "fulltext", "language": null, "element": "format", "qualifier": "content", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.okm", "value": "G2", "language": null, "element": "type", "qualifier": "okm", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_73839
language fin
last_indexed 2025-02-18T10:55:16Z
main_date 2021-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2021
online_boolean 1
online_urls_str_mv {"url":"https:\/\/jyx.jyu.fi\/bitstreams\/9ff7cb21-2ae0-46bd-a972-ea16d8bb5e8d\/download","text":"URN:NBN:fi:jyu-202101271300.pdf","source":"jyx","mediaType":"application\/pdf"}
publishDate 2021
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Helminen, Lauri Arvon kartoitus virtuaalisesta asiantuntijayhteisöstä lääketeollisuudessa yhteisömarkkinointi asiantuntijayhteisö odotettavissa oleva arvo Markkinointi Marketing 20423 yhteisöt asiantuntijaorganisaatiot asiantuntijat verkkoyhteisöt
title Arvon kartoitus virtuaalisesta asiantuntijayhteisöstä lääketeollisuudessa
title_full Arvon kartoitus virtuaalisesta asiantuntijayhteisöstä lääketeollisuudessa
title_fullStr Arvon kartoitus virtuaalisesta asiantuntijayhteisöstä lääketeollisuudessa Arvon kartoitus virtuaalisesta asiantuntijayhteisöstä lääketeollisuudessa
title_full_unstemmed Arvon kartoitus virtuaalisesta asiantuntijayhteisöstä lääketeollisuudessa Arvon kartoitus virtuaalisesta asiantuntijayhteisöstä lääketeollisuudessa
title_short Arvon kartoitus virtuaalisesta asiantuntijayhteisöstä lääketeollisuudessa
title_sort arvon kartoitus virtuaalisesta asiantuntijayhteisöstä lääketeollisuudessa
title_txtP Arvon kartoitus virtuaalisesta asiantuntijayhteisöstä lääketeollisuudessa
topic yhteisömarkkinointi asiantuntijayhteisö odotettavissa oleva arvo Markkinointi Marketing 20423 yhteisöt asiantuntijaorganisaatiot asiantuntijat verkkoyhteisöt
topic_facet 20423 Marketing Markkinointi asiantuntijaorganisaatiot asiantuntijat asiantuntijayhteisö odotettavissa oleva arvo verkkoyhteisöt yhteisömarkkinointi yhteisöt
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/73839 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202101271300
work_keys_str_mv AT helminenlauri arvonkartoitusvirtuaalisestaasiantuntijayhteisöstälääketeollisuudessa