Varhaiskasvattajien kokemuksia positiivisen pedagogiikan hyödyntämisestä varhaiskasvatuksessa

Tutkimukseni tavoitteena oli selvittää varhaiskasvattajien kokemuksia positiivisen pedagogiikan hyödyntämisestä varhaiskasvatuksessa. Tutkimukseni perustui kasvattajien kuvailuihin siitä, millaisena he kokivat positiivisen pedagogiikan, millaisia toimintatapoja ja menetelmiä he ovat itse käyttäneet...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Yli-Jylhä, Tiia
Other Authors: Kasvatustieteiden ja psykologian tiedekunta, Faculty of Education and Psychology, Kasvatustieteiden laitos, Department of Education, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Format: Bachelor's thesis
Language:fin
Published: 2020
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/71914
_version_ 1826225793604255744
author Yli-Jylhä, Tiia
author2 Kasvatustieteiden ja psykologian tiedekunta Faculty of Education and Psychology Kasvatustieteiden laitos Department of Education Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_facet Yli-Jylhä, Tiia Kasvatustieteiden ja psykologian tiedekunta Faculty of Education and Psychology Kasvatustieteiden laitos Department of Education Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä Yli-Jylhä, Tiia Kasvatustieteiden ja psykologian tiedekunta Faculty of Education and Psychology Kasvatustieteiden laitos Department of Education Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_sort Yli-Jylhä, Tiia
datasource_str_mv jyx
description Tutkimukseni tavoitteena oli selvittää varhaiskasvattajien kokemuksia positiivisen pedagogiikan hyödyntämisestä varhaiskasvatuksessa. Tutkimukseni perustui kasvattajien kuvailuihin siitä, millaisena he kokivat positiivisen pedagogiikan, millaisia toimintatapoja ja menetelmiä he ovat itse käyttäneet työssään sekä miten varhaiskasvattajat kuvaavat positiivista pedagogiikkaa ja sen merkitystä työpaikkansa vuorovaikutussuhteiden näkökulmasta.
first_indexed 2024-09-11T08:51:35Z
format Kandityö
free_online_boolean 1
fullrecord [{"key": "dc.contributor.advisor", "value": "Ter\u00e4v\u00e4, Johanna", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "advisor", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.author", "value": "Yli-Jylh\u00e4, Tiia", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2020-09-29T06:18:07Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2020-09-29T06:18:07Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2020", "language": "", "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/71914", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Tutkimukseni tavoitteena oli selvitt\u00e4\u00e4 varhaiskasvattajien kokemuksia positiivisen pedagogiikan hy\u00f6dynt\u00e4misest\u00e4 varhaiskasvatuksessa. Tutkimukseni perustui kasvattajien kuvailuihin siit\u00e4, millaisena he kokivat positiivisen pedagogiikan, millaisia toimintatapoja ja menetelmi\u00e4 he ovat itse k\u00e4ytt\u00e4neet ty\u00f6ss\u00e4\u00e4n sek\u00e4 miten varhaiskasvattajat kuvaavat positiivista pedagogiikkaa ja sen merkityst\u00e4 ty\u00f6paikkansa vuorovaikutussuhteiden n\u00e4k\u00f6kulmasta.", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by Paivi Vuorio (paelvuor@jyu.fi) on 2020-09-29T06:18:07Z\nNo. of bitstreams: 0", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2020-09-29T06:18:07Z (GMT). No. of bitstreams: 0\n Previous issue date: 2020", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "53", "language": "", "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "vahvuuspedagogiikka", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "min\u00e4pystyvyys", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Varhaiskasvattajien kokemuksia positiivisen pedagogiikan hy\u00f6dynt\u00e4misest\u00e4 varhaiskasvatuksessa", "language": "", "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "bachelor thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-202009295999", "language": "", "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Bachelor's thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Kandidaatinty\u00f6", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Kasvatustieteiden ja psykologian tiedekunta", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Faculty of Education and Psychology", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Kasvatustieteiden laitos", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Department of Education", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Varhaiskasvatus", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Early Childhood Education", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "yvv.contractresearch.funding", "value": "0", "language": "", "element": "contractresearch", "qualifier": "funding", "schema": "yvv"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "bachelorThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.oppiainekoodi", "value": "104", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "oppiainekoodi", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "itsetunto", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "osallisuus", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "varhaiskasvatus", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "vuorovaikutus", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "positiivinen pedagogiikka", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "positiivinen psykologia", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "hyvinvointi", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_71914
language fin
last_indexed 2025-02-18T10:56:40Z
main_date 2020-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2020
online_boolean 1
online_urls_str_mv {"url":"https:\/\/jyx.jyu.fi\/bitstreams\/0e421f40-9733-4a3e-b8cb-5f7060bf666e\/download","text":"URN:NBN:fi:jyu-202009295999.pdf","source":"jyx","mediaType":"application\/pdf"}
publishDate 2020
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Yli-Jylhä, Tiia Varhaiskasvattajien kokemuksia positiivisen pedagogiikan hyödyntämisestä varhaiskasvatuksessa vahvuuspedagogiikka minäpystyvyys Varhaiskasvatus Early Childhood Education 104 itsetunto osallisuus varhaiskasvatus vuorovaikutus positiivinen pedagogiikka positiivinen psykologia hyvinvointi
title Varhaiskasvattajien kokemuksia positiivisen pedagogiikan hyödyntämisestä varhaiskasvatuksessa
title_full Varhaiskasvattajien kokemuksia positiivisen pedagogiikan hyödyntämisestä varhaiskasvatuksessa
title_fullStr Varhaiskasvattajien kokemuksia positiivisen pedagogiikan hyödyntämisestä varhaiskasvatuksessa Varhaiskasvattajien kokemuksia positiivisen pedagogiikan hyödyntämisestä varhaiskasvatuksessa
title_full_unstemmed Varhaiskasvattajien kokemuksia positiivisen pedagogiikan hyödyntämisestä varhaiskasvatuksessa Varhaiskasvattajien kokemuksia positiivisen pedagogiikan hyödyntämisestä varhaiskasvatuksessa
title_short Varhaiskasvattajien kokemuksia positiivisen pedagogiikan hyödyntämisestä varhaiskasvatuksessa
title_sort varhaiskasvattajien kokemuksia positiivisen pedagogiikan hyödyntämisestä varhaiskasvatuksessa
title_txtP Varhaiskasvattajien kokemuksia positiivisen pedagogiikan hyödyntämisestä varhaiskasvatuksessa
topic vahvuuspedagogiikka minäpystyvyys Varhaiskasvatus Early Childhood Education 104 itsetunto osallisuus varhaiskasvatus vuorovaikutus positiivinen pedagogiikka positiivinen psykologia hyvinvointi
topic_facet 104 Early Childhood Education Varhaiskasvatus hyvinvointi itsetunto minäpystyvyys osallisuus positiivinen pedagogiikka positiivinen psykologia vahvuuspedagogiikka varhaiskasvatus vuorovaikutus
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/71914 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202009295999
work_keys_str_mv AT ylijylhätiia varhaiskasvattajienkokemuksiapositiivisenpedagogiikanhyödyntämisestävarhaiskasvatuk