Brändinhallinta sosiaalisessa mediassa

Kandidaatintutkielma perehtyy brändinhallintaan sosiaalisessa mediassa. Tutkielmassa käydään läpi brändiin ja sosiaaliseen mediaan liittyvät käsitteet ja perehdytään sosiaalisen median vaikutuksiin brändinhallinnassa. Sosiaalinen media on muuttanut yritysten toimintaa suuresti viime vuosien aikana j...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Tukiainen, Milla
Other Authors: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, Information Technology, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Format: Bachelor's thesis
Language:fin
Published: 2020
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/71449
Description
Summary:Kandidaatintutkielma perehtyy brändinhallintaan sosiaalisessa mediassa. Tutkielmassa käydään läpi brändiin ja sosiaaliseen mediaan liittyvät käsitteet ja perehdytään sosiaalisen median vaikutuksiin brändinhallinnassa. Sosiaalinen media on muuttanut yritysten toimintaa suuresti viime vuosien aikana ja brändinhallinta kohtaa uusia haasteita kuluttajien pitämisessä uskollisena brändiä kohtaan. Tarkoituksena on selvittää, mitä hyötyjä ja haittoja sosiaalinen media tuo brändinhallintaan. Tutkielma on suoritettu kirjallisuuskatsauksena. Brändinhallinta on jaettu neljään osa-alueeseen, joista jokaisen kohdalla käydään läpi sosiaalisen median sille tuomat hyödyt ja haitat. Suurena hyötynä sosiaalinen media on tuonut brändin ja kuluttajien välisten suhteiden paranemisen. Haittapuolena lisääntyvä informaatio ja kuluttajien välinen kommunikaatio levittää brändistä myös paljon negatiivista informaatiota. Sosiaalisen median sovelluksia on kuitenkin olemassa hyvin erilaisia, joissa käyttäjät toimivat eri tavoilla. Monet tutkimukset aiheesta liittyvät Facebookiin ja muista sosiaalisen median sovelluksista on niukasti tutkimustietoa saatavilla.