Tietojärjestelmien hyödyntäminen markkinoinnin apuna

Tämä tutkielma käsittelee markkinoinnin tietojärjestelmiä ja niiden käytöstä mahdollisesti saatavaa etua. Tutkielman tarkoituksena on selvittää, mitä markkinoinnin tietojärjestelmät ovat ja kuinka niitä hyödynnetään. Tutkielma selvittää myös minkälaisia etuja tietojärjestelmien käyttö voi tuoda mark...

Täydet tiedot

Bibliografiset tiedot
Päätekijä: Aumakallio, Rasmus
Muut tekijät: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, Information Technology, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Aineistotyyppi: Kandityö
Kieli:fin
Julkaistu: 2020
Aiheet:
Linkit: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/70942
Kuvaus
Yhteenveto:Tämä tutkielma käsittelee markkinoinnin tietojärjestelmiä ja niiden käytöstä mahdollisesti saatavaa etua. Tutkielman tarkoituksena on selvittää, mitä markkinoinnin tietojärjestelmät ovat ja kuinka niitä hyödynnetään. Tutkielma selvittää myös minkälaisia etuja tietojärjestelmien käyttö voi tuoda markki-nointiin. Tutkielman aluksi määritellään markkinoinnin käsite ja käydään läpi markkinoinnin prosessi. Seuraavana määritellään markkinoinnin tieto-järjestelmä ja pohditaan mitä etuja voidaan saavuttaa. Tutkielma on tehty kirjallisuuskatsauksena. Markkinoinnin tietojärjestelmillä pyritään saavuttamaan kilpailuetua muihin nähden. Kilpailuetua saavutetaan paremmalla tiedon keräämisellä ja hallinnalla. Kerätystä informaatiosta luodaan analyyseja, joiden pohjalta pyritään luomaan toimivia markkinointisuunnitelmia.