Generatiivisen kilpailevan verkon soveltaminen Conwayn Game of Life -soluautomaattiin

Generatiiviset kilpailevat verkot ovat yksi tuoreimmista koneoppimisen kehityksistä ja sillä on saatu lupaavia tuloksia kuvien generoinnissa. Tässä tutkielmassa tarkastellaan GAN-menetelmää ja sen ominaisuuksia sekä siihen pohjautuvan Pix2pix-menetelmän toimivuutta pelatessa Conwayn Game of Life -pe...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Monola, Petri
Other Authors: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, Information Technology, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Format: Master's thesis
Language:fin
Published: 2020
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/70108
Description
Summary:Generatiiviset kilpailevat verkot ovat yksi tuoreimmista koneoppimisen kehityksistä ja sillä on saatu lupaavia tuloksia kuvien generoinnissa. Tässä tutkielmassa tarkastellaan GAN-menetelmää ja sen ominaisuuksia sekä siihen pohjautuvan Pix2pix-menetelmän toimivuutta pelatessa Conwayn Game of Life -peliä. Pix2pix-menetelmä pystyy generoi- maan tarkasti pelin sukupolvia, noin 2,49% virheellä. In recent years Generative Adversarial Networks have shown interesting developement in generating realistic images. In this thesis we study GAN and it’s capabilities while also applying it in a new setting using Pix2pix to play Conway’s Game of life. The network is able to generate accurate generations to the game with about 2.49% error.