Capture The Flag -mallin soveltuminen kyberturvallisuuden opetukseen
Kyberturvallisuus on noussut jatkuvasti tärkeämmäksi osa-alueeksi nykypäiväisessä yhteiskunnassa. Jatkuva kehitys tuo mukanaan uusia haavoittuvuuksia, joiden avulla voidaan toteuttaa kyberuhkia. Toisaalta myös kyberturvallisuuden opiskelu ja yleinen kiinnostus kyberturvallisuutta kohtaan on ollut no...
| Päätekijä: | |
|---|---|
| Muut tekijät: | , , , , , |
| Aineistotyyppi: | Kandityö |
| Kieli: | fin |
| Julkaistu: |
2020
|
| Aiheet: | |
| Linkit: | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/68964 |
| Yhteenveto: | Kyberturvallisuus on noussut jatkuvasti tärkeämmäksi osa-alueeksi nykypäiväisessä yhteiskunnassa. Jatkuva kehitys tuo mukanaan uusia haavoittuvuuksia, joiden avulla voidaan toteuttaa kyberuhkia. Toisaalta myös kyberturvallisuuden opiskelu ja yleinen kiinnostus kyberturvallisuutta kohtaan on ollut nousussa. Esimerkiksi Capture The Flag -haasteet
ovat saaneet viime vuosina laajemmin huomiota. Tässä tutkielmassa tarkastellaan CTF -
haasteita, sekä niiden soveltamista kyberturvallisuuden opettamiseen.
|
|---|