Asiakkaan kokema arvo sisältömarkkinoinnin kontekstissa case ARROW Engineering Oy

Digitalisoituminen on korostanut arvon luomisen merkitystä, sillä se on yrityksille välttämättömyys murroksessa selviytymiseen. Teknologisen kehittymisen myötä arvoa voidaan myös luoda yksisuuntaisen outbound-markkinoinnin sijasta vuorovaikutteisen sisältömarkkinoinnin avulla. B2B-markkinoilla markk...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Multisilta, Kerttu
Other Authors: Kauppakorkeakoulu, School of Business and Economics, Taloustieteet, Business and Economics, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Format: Master's thesis
Language:fin
Published: 2019
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/64759
_version_ 1826225737844129792
author Multisilta, Kerttu
author2 Kauppakorkeakoulu School of Business and Economics Taloustieteet Business and Economics Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_facet Multisilta, Kerttu Kauppakorkeakoulu School of Business and Economics Taloustieteet Business and Economics Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä Multisilta, Kerttu Kauppakorkeakoulu School of Business and Economics Taloustieteet Business and Economics Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_sort Multisilta, Kerttu
datasource_str_mv jyx
description Digitalisoituminen on korostanut arvon luomisen merkitystä, sillä se on yrityksille välttämättömyys murroksessa selviytymiseen. Teknologisen kehittymisen myötä arvoa voidaan myös luoda yksisuuntaisen outbound-markkinoinnin sijasta vuorovaikutteisen sisältömarkkinoinnin avulla. B2B-markkinoilla markkinointiviestinnän muutos onkin johdattanut yritykset luomaan asiakkailleen suunnattuja digitaalisia sisältöjä, jolloin sisältöjen kuluttamisessa korostuu arvon tuottaminen asiakkaalle. Näin ollen yritysten tulisi entistä paremmin tiedostaa oman kohdeyleisönsä tarpeet ja arvoa tuottavat tekijät, jotta tehokasta ja asiakkaita hyödyttävää sisältömarkkinointia on mahdollista toteuttaa. Näin ollen tässä tutkimuksessa haluttiin selvittää, miten B2B-yritys pyrkii tuottamaan arvoa sisältömarkkinoinnin toimenpiteidensä avulla. Lisäksi tutkimuksessa pyrittiin ymmärtämään, millaista arvoa B2B-asiakkaat kokevat yrityksen tuottamista sisällöistä. Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena tutkimuksena, jossa aineisto kerättiin haastattelemalla suomalaisen ohjelmistoalan yrityksen ARROW Engineering Oy:n markkinointipäällikköä sekä yhdeksää yrityksen asiakasta. Tutkimustulosten mukaan arvolupauksilla on keskeinen rooli sisältömarkkinoinnin toteuttamisessa, sillä B2B-yrityksen sisältömarkkinoinnin ytimessä on arvon tuottaminen yrityksen kohdeyleisölle. Tavoitteiden saavuttamiseksi B2B-yritys pyrkii tuottamaan selkeitä ja lukijalle uusia näkökulmia antavia sisältöjä, jotka tarjoavat ratkaisun asiakkaiden arkipäiväisiin ongelmiin. Lisäksi tuloksien mukaan B2B-asiakkaat kuluttavat sisältöjä pysyäkseen mukana toimialan ja tekniikan kehityksessä. Sisältöjä kuluttamalla asiakkaat haluavatkin oppia uutta sekä edistää oman yrityksensä toimintaa. Tutkimuksen johtopäätöksissä löytyi sekä yhtymäkohtia että eroavaisuuksia aikaisemman teoriakirjallisuuden kanssa. Lisäksi johtopäätöksissä todetaan, että toteuttaakseen koko asiakkaan elinkaaren kattavaa arvokasta sisältömarkkinointia, on sisältömarkkinoinnin toimenpiteissä keskityttävä uusasiakashankinnan lisäksi myös tuottamaan nykyasiakkaita palvelevia ja hyödyttäviä sisältöjä.
first_indexed 2024-09-11T08:49:09Z
format Pro gradu
free_online_boolean 1
fullrecord [{"key": "dc.contributor.advisor", "value": "Lepp\u00e4niemi, Matti", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "advisor", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.author", "value": "Multisilta, Kerttu", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2019-06-20T07:55:56Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2019-06-20T07:55:56Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2019", "language": "", "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/64759", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Digitalisoituminen on korostanut arvon luomisen merkityst\u00e4, sill\u00e4 se on yrityksille v\u00e4ltt\u00e4m\u00e4tt\u00f6myys murroksessa selviytymiseen. Teknologisen kehittymisen my\u00f6t\u00e4 arvoa voidaan my\u00f6s luoda yksisuuntaisen outbound-markkinoinnin sijasta vuorovaikutteisen sis\u00e4lt\u00f6markkinoinnin avulla. B2B-markkinoilla markkinointiviestinn\u00e4n muutos onkin johdattanut yritykset luomaan asiakkailleen suunnattuja digitaalisia sis\u00e4lt\u00f6j\u00e4, jolloin sis\u00e4lt\u00f6jen kuluttamisessa korostuu arvon tuottaminen asiakkaalle. N\u00e4in ollen yritysten tulisi entist\u00e4 paremmin tiedostaa oman kohdeyleis\u00f6ns\u00e4 tarpeet ja arvoa tuottavat tekij\u00e4t, jotta tehokasta ja asiakkaita hy\u00f6dytt\u00e4v\u00e4\u00e4 sis\u00e4lt\u00f6markkinointia on mahdollista toteuttaa. N\u00e4in ollen t\u00e4ss\u00e4 tutkimuksessa haluttiin selvitt\u00e4\u00e4, miten B2B-yritys pyrkii tuottamaan arvoa sis\u00e4lt\u00f6markkinoinnin toimenpiteidens\u00e4 avulla. Lis\u00e4ksi tutkimuksessa pyrittiin ymm\u00e4rt\u00e4m\u00e4\u00e4n, millaista arvoa B2B-asiakkaat kokevat yrityksen tuottamista sis\u00e4ll\u00f6ist\u00e4. Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena tutkimuksena, jossa aineisto ker\u00e4ttiin haastattelemalla suomalaisen ohjelmistoalan yrityksen ARROW Engineering Oy:n markkinointip\u00e4\u00e4llikk\u00f6\u00e4 sek\u00e4 yhdeks\u00e4\u00e4 yrityksen asiakasta. Tutkimustulosten mukaan arvolupauksilla on keskeinen rooli sis\u00e4lt\u00f6markkinoinnin toteuttamisessa, sill\u00e4 B2B-yrityksen sis\u00e4lt\u00f6markkinoinnin ytimess\u00e4 on arvon tuottaminen yrityksen kohdeyleis\u00f6lle. Tavoitteiden saavuttamiseksi B2B-yritys pyrkii tuottamaan selkeit\u00e4 ja lukijalle uusia n\u00e4k\u00f6kulmia antavia sis\u00e4lt\u00f6j\u00e4, jotka tarjoavat ratkaisun asiakkaiden arkip\u00e4iv\u00e4isiin ongelmiin. Lis\u00e4ksi tuloksien mukaan B2B-asiakkaat kuluttavat sis\u00e4lt\u00f6j\u00e4 pysy\u00e4kseen mukana toimialan ja tekniikan kehityksess\u00e4. Sis\u00e4lt\u00f6j\u00e4 kuluttamalla asiakkaat haluavatkin oppia uutta sek\u00e4 edist\u00e4\u00e4 oman yrityksens\u00e4 toimintaa. Tutkimuksen johtop\u00e4\u00e4t\u00f6ksiss\u00e4 l\u00f6ytyi sek\u00e4 yhtym\u00e4kohtia ett\u00e4 eroavaisuuksia aikaisemman teoriakirjallisuuden kanssa. Lis\u00e4ksi johtop\u00e4\u00e4t\u00f6ksiss\u00e4 todetaan, ett\u00e4 toteuttaakseen koko asiakkaan elinkaaren kattavaa arvokasta sis\u00e4lt\u00f6markkinointia, on sis\u00e4lt\u00f6markkinoinnin toimenpiteiss\u00e4 keskitytt\u00e4v\u00e4 uusasiakashankinnan lis\u00e4ksi my\u00f6s tuottamaan nykyasiakkaita palvelevia ja hy\u00f6dytt\u00e4vi\u00e4 sis\u00e4lt\u00f6j\u00e4.", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by Paivi Vuorio (paelvuor@jyu.fi) on 2019-06-20T07:55:56Z\nNo. of bitstreams: 0", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2019-06-20T07:55:56Z (GMT). No. of bitstreams: 0\n Previous issue date: 2019", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "86", "language": "", "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.mimetype", "value": "application/pdf", "language": null, "element": "format", "qualifier": "mimetype", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "sis\u00e4lt\u00f6markkinointi", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "asiakkaan kokema arvo", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "arvolupaukset", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Asiakkaan kokema arvo sis\u00e4lt\u00f6markkinoinnin kontekstissa : case ARROW Engineering Oy", "language": "", "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "master thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-201906203345", "language": "", "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Pro gradu -tutkielma", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Master\u2019s thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4 University School of Business and Economics", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopiston kauppakorkeakoulu", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Taloustieteet", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Business and Economics", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Markkinointi", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Marketing", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "yvv.contractresearch.funding", "value": "0", "language": "", "element": "contractresearch", "qualifier": "funding", "schema": "yvv"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "masterThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.oppiainekoodi", "value": "20423", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "oppiainekoodi", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "yritysmarkkinointi", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "markkinointi", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "arvonluonti", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "sis\u00e4lt\u00f6", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "arvot", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "yritysasiakkaat", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.content", "value": "fulltext", "language": null, "element": "format", "qualifier": "content", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.okm", "value": "G2", "language": null, "element": "type", "qualifier": "okm", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_64759
language fin
last_indexed 2025-02-18T10:56:14Z
main_date 2019-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2019
online_boolean 1
online_urls_str_mv {"url":"https:\/\/jyx.jyu.fi\/bitstreams\/1581df06-f19b-44b9-b91d-c178b9c5a74e\/download","text":"URN:NBN:fi:jyu-201906203345.pdf","source":"jyx","mediaType":"application\/pdf"}
publishDate 2019
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Multisilta, Kerttu Asiakkaan kokema arvo sisältömarkkinoinnin kontekstissa : case ARROW Engineering Oy sisältömarkkinointi asiakkaan kokema arvo arvolupaukset Markkinointi Marketing 20423 yritysmarkkinointi markkinointi arvonluonti sisältö arvot yritysasiakkaat
title Asiakkaan kokema arvo sisältömarkkinoinnin kontekstissa : case ARROW Engineering Oy
title_full Asiakkaan kokema arvo sisältömarkkinoinnin kontekstissa : case ARROW Engineering Oy
title_fullStr Asiakkaan kokema arvo sisältömarkkinoinnin kontekstissa : case ARROW Engineering Oy Asiakkaan kokema arvo sisältömarkkinoinnin kontekstissa : case ARROW Engineering Oy
title_full_unstemmed Asiakkaan kokema arvo sisältömarkkinoinnin kontekstissa : case ARROW Engineering Oy Asiakkaan kokema arvo sisältömarkkinoinnin kontekstissa : case ARROW Engineering Oy
title_short Asiakkaan kokema arvo sisältömarkkinoinnin kontekstissa
title_sort asiakkaan kokema arvo sisältömarkkinoinnin kontekstissa case arrow engineering oy
title_sub case ARROW Engineering Oy
title_txtP Asiakkaan kokema arvo sisältömarkkinoinnin kontekstissa : case ARROW Engineering Oy
topic sisältömarkkinointi asiakkaan kokema arvo arvolupaukset Markkinointi Marketing 20423 yritysmarkkinointi markkinointi arvonluonti sisältö arvot yritysasiakkaat
topic_facet 20423 Marketing Markkinointi arvolupaukset arvonluonti arvot asiakkaan kokema arvo markkinointi sisältö sisältömarkkinointi yritysasiakkaat yritysmarkkinointi
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/64759 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201906203345
work_keys_str_mv AT multisiltakerttu asiakkaankokemaarvosisältömarkkinoinninkontekstissacasearrowengineeringoy