Millaisia haasteita opiskelijat kokevat verkkoympäristössä

Verkko-opiskelun suuresta suosiosta huolimatta kurssin keskeyttävien määrät ovat hyvin suuret. Mitä syitä ilmiölle on löydettävissä? Ilmiötä tarkastellessa on hyvä tarkastella myös opiskelijoiden motiiveja ja oppimisen strategioita, koska itsesäätelytaidot ovat olennainen osa akateemista menestymist...

Täydet tiedot

Bibliografiset tiedot
Päätekijä: Kukkonen, Lasse
Muut tekijät: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, Information Technology, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Aineistotyyppi: Kandityö
Kieli:fin
Julkaistu: 2019
Aiheet:
Linkit: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/64292
Kuvaus
Yhteenveto:Verkko-opiskelun suuresta suosiosta huolimatta kurssin keskeyttävien määrät ovat hyvin suuret. Mitä syitä ilmiölle on löydettävissä? Ilmiötä tarkastellessa on hyvä tarkastella myös opiskelijoiden motiiveja ja oppimisen strategioita, koska itsesäätelytaidot ovat olennainen osa akateemista menestymistä. Tutkimustulokset osoittavat, että korkeille keskeyttämismäärille ei ole yhtä yksittäistä syytä, vaan vaikuttavia tekijöitä on useita. Despite the great popularity of e-learning, the rate of attrition is high. What is causing this phenomenon? Students may have different motives and learning-strategies so it is important to take a look at self-regulated skills because it’s essential part of acedemic success. The studies show that there are no single reasons for high rates of attrition but multiple influential factors.