fullrecord |
[{"key": "dc.contributor.advisor", "value": "Toivanen, Pekka", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "advisor", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.advisor", "value": "Saarikallio, Suvi", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "advisor", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.author", "value": "Putkinen, Hanna-Leena", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2019-01-08T12:43:09Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2019-01-08T12:43:09Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2018", "language": "", "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/60960", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Maahanmuuton kohtaaminen tulisi tehd\u00e4 ihmisyytt\u00e4 kunnioittavasti. Monikulttuurinen musiikkikasvatus ja\nsiin\u00e4 k\u00e4ytett\u00e4v\u00e4t menetelm\u00e4t antavat v\u00e4lineit\u00e4 kulttuurien v\u00e4liseen kohtaamiseen. T\u00e4ss\u00e4 tutkimuksessa\nhalusin selvitt\u00e4\u00e4 erilaisten improvisointimenetelmien (sanaimprovisointi, lauluimprovisointi ja\nsoitinimprovisointi) ja laulun teon mahdollisuuksia maahanmuuttajien sosioemotionaalisen kasvun tukena.\nTutkimuksessa k\u00e4ytetyt opetusmenetelm\u00e4t antavat v\u00e4lineit\u00e4 vuoropuheluun, kun sanoja on v\u00e4h\u00e4n tai ei\nollenkaan. Erityisen\u00e4 huomionkohteenani on harjoitusten mahdollisuudet ryhm\u00e4ytt\u00e4misess\u00e4, tunteiden\nilmaisussa ja kielen oppimisessa..\nTutkimukseni on toimintatutkimus, jossa on fenomenologisen ja etnografisen tutkimuksen piirteit\u00e4.\nTarkoitus on kehitell\u00e4 opetusmenetelm\u00e4paketti, joka sopii maahanmuuttajien sosioemotionaalisen kasvun\ntukemiseen vieraassa ymp\u00e4rist\u00f6ss\u00e4 ja kulttuurissa.\nTutkimuskohteenani oli Jyv\u00e4skyl\u00e4n kansalaisopiston Ubuntu-maahanmuuttaja- aikuisopiskelijaryhm\u00e4 ja\nPuistokadun 2.lk:n oppilaat, joiden joukossa oli ulkomaalaistaustaisia oppilaita. Halusin tehd\u00e4 vertailevan\ntutkimuksen siksi, ett\u00e4 n\u00e4in miten se toimii erilaisissa ymp\u00e4rist\u00f6iss\u00e4 riippumatta oppilaiden i\u00e4st\u00e4 ja luokan\nheterogeenisuudesta.\nTutkimuksen perusteella harjoitteet ovat mahdollisuus sosiaaliselle vuorovaikutukselle sek\u00e4 tunteiden\nilmaisulle ja kokemiselle. Ne kartuttavat sanavarastoa ja tunnesanojen oppimista. Ryhm\u00e4ss\u00e4 tehdyt\nharjoitteet kehitt\u00e4v\u00e4t vuorovaikutusta ilman kielt\u00e4 ja kielt\u00e4 hy\u00f6dynt\u00e4en ja kielitaitoa kehitt\u00e4en.\nMenetelmien lis\u00e4ksi opettajan l\u00e4sn\u00e4olotaidot ja vuorovaikutustaidot luovat pohjan onnistuneelle\nvuorovaikutukselle ja tunneilmaisulle. Tutkimusten mukaan n\u00e4m\u00e4 taidot ovat jopa t\u00e4rke\u00e4mpi\u00e4 kuin erilaiset\nopetusmenetelm\u00e4t.\nHarjoitteita on mahdollisuus tehd\u00e4 hy\u00f6dynt\u00e4en modernia musiikkiteknologiaa ja ovat sovellettavissa\nmusatornity\u00f6skentelyyn. Eri musiikkikultuurien moodien hy\u00f6dynt\u00e4minen onnistuu harjoitteissa juuri\nmusiikkiteknologian avulla.", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Maahanmuuton kohtaaminen tulisi tehd\u00e4 ihmisyytt\u00e4 kunnioittavasti. Monikulttuurinen musiikkikasvatus ja\nsiin\u00e4 k\u00e4ytett\u00e4v\u00e4t menetelm\u00e4t antavat v\u00e4lineit\u00e4 kulttuurien v\u00e4liseen kohtaamiseen. T\u00e4ss\u00e4 tutkimuksessa\nhalusin selvitt\u00e4\u00e4 erilaisten improvisointimenetelmien (sanaimprovisointi, lauluimprovisointi ja\nsoitinimprovisointi) ja laulun teon mahdollisuuksia maahanmuuttajien sosioemotionaalisen kasvun tukena.\nTutkimuksessa k\u00e4ytetyt opetusmenetelm\u00e4t antavat v\u00e4lineit\u00e4 vuoropuheluun, kun sanoja on v\u00e4h\u00e4n tai ei\nollenkaan. Erityisen\u00e4 huomionkohteenani on harjoitusten mahdollisuudet ryhm\u00e4ytt\u00e4misess\u00e4, tunteiden\nilmaisussa ja kielen oppimisessa..\nTutkimukseni on toimintatutkimus, jossa on fenomenologisen ja etnografisen tutkimuksen piirteit\u00e4.\nTarkoitus on kehitell\u00e4 opetusmenetelm\u00e4paketti, joka sopii maahanmuuttajien sosioemotionaalisen kasvun\ntukemiseen vieraassa ymp\u00e4rist\u00f6ss\u00e4 ja kulttuurissa.\nTutkimuskohteenani oli Jyv\u00e4skyl\u00e4n kansalaisopiston Ubuntu-maahanmuuttaja- aikuisopiskelijaryhm\u00e4 ja\nPuistokadun 2.lk:n oppilaat, joiden joukossa oli ulkomaalaistaustaisia oppilaita. Halusin tehd\u00e4 vertailevan\ntutkimuksen siksi, ett\u00e4 n\u00e4in miten se toimii erilaisissa ymp\u00e4rist\u00f6iss\u00e4 riippumatta oppilaiden i\u00e4st\u00e4 ja luokan\nheterogeenisuudesta.\nTutkimuksen perusteella harjoitteet ovat mahdollisuus sosiaaliselle vuorovaikutukselle sek\u00e4 tunteiden\nilmaisulle ja kokemiselle. Ne kartuttavat sanavarastoa ja tunnesanojen oppimista. Ryhm\u00e4ss\u00e4 tehdyt\nharjoitteet kehitt\u00e4v\u00e4t vuorovaikutusta ilman kielt\u00e4 ja kielt\u00e4 hy\u00f6dynt\u00e4en ja kielitaitoa kehitt\u00e4en.\nMenetelmien lis\u00e4ksi opettajan l\u00e4sn\u00e4olotaidot ja vuorovaikutustaidot luovat pohjan onnistuneelle\nvuorovaikutukselle ja tunneilmaisulle. Tutkimusten mukaan n\u00e4m\u00e4 taidot ovat jopa t\u00e4rke\u00e4mpi\u00e4 kuin erilaiset\nopetusmenetelm\u00e4t.\nHarjoitteita on mahdollisuus tehd\u00e4 hy\u00f6dynt\u00e4en modernia musiikkiteknologiaa ja ovat sovellettavissa\nmusatornity\u00f6skentelyyn. Eri musiikkikultuurien moodien hy\u00f6dynt\u00e4minen onnistuu harjoitteissa juuri\nmusiikkiteknologian avulla.", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by Miia Hakanen (mihakane@jyu.fi) on 2019-01-08T12:43:09Z\nNo. of bitstreams: 0", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2019-01-08T12:43:09Z (GMT). No. of bitstreams: 0\n Previous issue date: 2018", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "70", "language": "", "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.mimetype", "value": "application/pdf", "language": null, "element": "format", "qualifier": "mimetype", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "monikulttuurinen musiikkikasvatus", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "sanoittaminen", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "sosioemotionaalinen kasvu", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "tunteiden ilmaisu", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "ryhm\u00e4ytt\u00e4minen", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Tunteista lauluksi : ryhm\u00e4improvisointiharjoitteita ja laulun teon v\u00e4lineit\u00e4 maahanmuuttajanuoren sosioemotionaalisen kasvun tukemiseen", "language": "", "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "master thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-201901081101", "language": "", "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Pro gradu -tutkielma", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Master\u2019s thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Faculty of Humanities and Social Sciences", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Musiikin, taiteen ja kulttuurin tutkimuksen laitos", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Department of Music, Art and Culture Studies", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Musiikkikasvatus", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Music Education", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "yvv.contractresearch.funding", "value": "0", "language": "", "element": "contractresearch", "qualifier": "funding", "schema": "yvv"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "masterThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.oppiainekoodi", "value": "3052", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "oppiainekoodi", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "tunteet", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "s\u00e4velt\u00e4minen", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "improvisointi", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "maahanmuutto", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "musiikki", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "maahanmuuttajat", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "musiikkikasvatus", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "harjoitteet", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.content", "value": "fulltext", "language": null, "element": "format", "qualifier": "content", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.okm", "value": "G2", "language": null, "element": "type", "qualifier": "okm", "schema": "dc"}]
|