Luokanopettajien näkemyksiä avoimista oppimisympäristöistä ja yhteisopettajuudesta
Tämän tutkimuksen tehtävänä oli selvittää opettajien näkemyksiä avoimesta oppimisympäristöstä ja yhteisopettajuudesta sekä avoimen oppimisympäristön vaikutuksia opetukseen. Tutkimus on toteutettu laadullisena tapaustutkimuksena haastattelemalla neljää luokan opettajaa remontoidun koulun uusissa avoi...
Main Author: | |
---|---|
Other Authors: | , , , , , |
Format: | Master's thesis |
Language: | fin |
Published: |
2018
|
Subjects: | |
Online Access: | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/59413 |
Summary: | Tämän tutkimuksen tehtävänä oli selvittää opettajien näkemyksiä avoimesta oppimisympäristöstä
ja yhteisopettajuudesta sekä avoimen oppimisympäristön
vaikutuksia opetukseen. Tutkimus on toteutettu laadullisena tapaustutkimuksena
haastattelemalla neljää luokan opettajaa remontoidun koulun uusissa avoimissa
oppimisympäristöissä. Analyysinä käytettiin sisällönanalyysiä.
Haastatellut opettajat kuvasivat kokemuksien avoimista oppimisympäristöistä
olleen positiivisia ja avoin oppimisympäristö mahdollisti yhteisopettajuuden toteutumista.
Koulukulttuurin muutos ja remontin toteutuminen olivat herättäneet
monenlaisia tunteita, mutta tyytyväisyys toteutuneisiin tiloihin ja opetusmuotoon
oli vallitseva kokemus. Tilan koettiin tuoneen opetukseen uusia mahdollisuuksia.
|
---|