Hyvä asiakassuhde sosiaalihuollon työikäisten palveluissa sosiaalityöntekijöiden kokemuksia hyvästä asiakassuhteesta

Tutkimuksen tehtävä on selvittää sosiaalihuollon työikäisten palveluissa työskentelevien sosiaalityöntekijöiden kokemuksia hyvästä asiakassuhteesta. Sosiaalityöntekijän ja asiakkaan välille muodostuu asiakassuhde ja tutkimuksen keskiössä on hyvään asiakassuhteeseen liittyvät elementit. Asiakassuhdet...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Nieminen, Pirjo
Other Authors: Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta, Faculty of Humanities and Social Sciences, Yhteiskuntatieteiden ja filosofian laitos, Department of Social Sciences and Philosophy, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Format: Master's thesis
Language:fin
Published: 2017
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/56958
Description
Summary:Tutkimuksen tehtävä on selvittää sosiaalihuollon työikäisten palveluissa työskentelevien sosiaalityöntekijöiden kokemuksia hyvästä asiakassuhteesta. Sosiaalityöntekijän ja asiakkaan välille muodostuu asiakassuhde ja tutkimuksen keskiössä on hyvään asiakassuhteeseen liittyvät elementit. Asiakassuhdetta tutkittaessa täytyy huomioida konteksti missä toimitaan. Toimintaympäristö ja sosiaalityöntekijän rooli ovat merkittävässä vaikutuksessa siihen, millainen asiakassuhteesta lopulta muodostuu. Tarkasteltavana on myös sosiaalihuoltolain (1301/2014) 42§:n omatyöntekijyyden vaikutus asiakassuhteeseen.