Suomalaisten 5- ja 8-luokkalaisten motivaatiotekijät liikuntatunneilla ja Move! -mittauksissa

Pirilä, S. & Westersund, P. 2016. Oppilaiden motivaatiotekijät liikuntatunneilla ja Move! -mittauksissa. Liikuntakasvatuksen laitos, Jyväskylän Yliopisto. Liikuntapedagogiikan pro gradu -tutkielma, 79s., 6 liitettä. Tutkimuksemme tarkoituksena oli selvittää tyttöjen ja poikien kokemaa itsemäär...

Full description

Bibliographic Details
Main Authors: Pirilä, Saana, Westersund, Perttu
Other Authors: Liikuntatieteellinen tiedekunta, Faculty of Sport and Health Sciences, Liikunta- ja terveystieteet, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Format: Master's thesis
Language:fin
Published: 2017
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/53546
_version_ 1826225701392482304
author Pirilä, Saana Westersund, Perttu
author2 Liikuntatieteellinen tiedekunta Faculty of Sport and Health Sciences Liikunta- ja terveystieteet University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_facet Pirilä, Saana Westersund, Perttu Liikuntatieteellinen tiedekunta Faculty of Sport and Health Sciences Liikunta- ja terveystieteet University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto Pirilä, Saana Westersund, Perttu Liikuntatieteellinen tiedekunta Faculty of Sport and Health Sciences Liikunta- ja terveystieteet University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_sort Pirilä, Saana
datasource_str_mv jyx
description Pirilä, S. & Westersund, P. 2016. Oppilaiden motivaatiotekijät liikuntatunneilla ja Move! -mittauksissa. Liikuntakasvatuksen laitos, Jyväskylän Yliopisto. Liikuntapedagogiikan pro gradu -tutkielma, 79s., 6 liitettä. Tutkimuksemme tarkoituksena oli selvittää tyttöjen ja poikien kokemaa itsemääräämismoti-vaatiota, motivaatioilmastoa, tavoiteorientaatiota, viihtymistä ja huolestuneisuutta tavallisilla liikuntatunneilla sekä Move! -toimintakyvynmittaustunneilla. Tutkimuksen kohdejoukkona olivat Jyväskylän lähialueen ja yhden keskiespoolaisen perus-koulun 5- ja 8-luokkalaiset tytöt ja pojat (N= 518). Aineistot kerättiin kouluittain kolmen eri kontaktikerran aikana kyselylomakkeella. Ensimmäisellä kerralla selvitettiin kontekstuaalista liikuntamotivaatiota. Toisella ja kolmannella kontaktikerralla oppilaat suorittivat Move! -toimintakykymittaukset kahden erillisen 90 minuuttia kestävän liikuntatunnin aikana. Mo-lempien tuntien jälkeen kartoitettiin kyselylomakkeiden avulla oppilaiden tilanteellisia moti-vaatiokokemuksia kyseisten Move! -mittaustuntien osalta. Itsemääräämismotivaation tutkimi-seen käytettiin Sports Motivation Scale 2 -mittarin sekä Situational Motivation Scale- mittarin suomenkielistä versiota. Motivaatioilmastoa tarkasteltiin Soinin, Liukkosen ja Jaakkolan (2004) kehittämällä motivaatioilmastomittarilla. Viihtymistä selvitettiin Enjoyment in Sports Scale –mittarin suomenkielisellä versiolla ja huolestuneisuutta yhden väittämän avulla. Viih-tymis- ja huolestuneisuusväittämät oli tutkimuksessamme yhdistetty osaksi motivaatioilmas-tomittaria. Tavoiteorientaatiota tarkasteltiin Perception of Success Questionaire –mittarin suomenkielisellä lasten versiolla. Käytettyjen mittarien luotettavuutta tarkasteltiin Cronbachin alfakertoimella. Tuloksia analysoitiin sukupuolten välisten keskiarvojen osalta riippumatto-mien otosten t-testillä ja testien välisiä yhteyksiä tarkasteltiin Pearsonin tulomomenttikorre-laatiokertoimen avulla. Tulosten mukaan oppilaiden kokema sisäinen motivaatio, tehtävä- sekä minäsuuntautunut motivaatioilmasto, sosiaalinen yhteenkuuluvuus, koettu autonomia sekä viihtyminen olivat korkeampia tavallisilla liikuntatunneilla. Sukupuolten välisessä vertailussa motivaatiojatku-mon sisällä havaittiin, että pojat kokivat voimakkaammin ulkoista säätelyä sekä amotivaatio Move! -tunneilla, ja tytöt puolestaan pakotettua säätelyä ja amotivaatio tavallisilla tunneilla. Pojat kokivat tyttöjä enemmän minäsuuntautunutta motivaatioilmastoa molemmilla tunneilla sekä viihtymistä tavallisilla tunneilla. Tytöt olivat poikia huolestuneempia molemmilla tun-neilla. Tytöt olivat tehtäväorientoituneempia kuin pojat Move! -tunneilla ja pojat vastaavasti minäorientoituneempia tavallisilla ja Move! -tunneilla. Tavallisten ja Move! -tuntien aikaista viihtymistä selittivät voimakkaimmin oppilaan kokema sisäinen motivaatio, tehtäväsuuntau-tunut motivaatioilmasto, sosiaalinen yhteenkuuluvuus sekä koettu autonomia. Tulosten perusteella näyttäisi siltä, että oppilaat eivät viihdy aivan yhtä hyvin toimintakyky-mittaustunneilla kuin tavallisilla liikuntatunneilla. Move! -tunneilla tulisikin jatkossa korostaa tehtäväsuuntautunutta motivaatioilmastoa sekä tukea oppilaiden sisäisen motivaation kehitys-tä. Avainsanat: Itsemääräämismotivaatio, motivaatioilmasto, tavoiteorientaatio, viihtyminen, koululiikunta, fyysinen toimintakyky, Move! Pirilä, S. & Westersund, P. 2016. Students’ motivation factors in ordinary physical education classes and Move! classes. Department of Physical Education, University of Jyväskylä, Master’s thesis, 79 pp., 6 appendicies. The purpose of this study was to investigate how boys and girls experience self-determination, goal orientation, motivational climate, enjoyment and anxiety in ordinary physical education classes, as well as Move! classes. The participants of the study were 518 pupils in comprehensive schools nearby Jyväskylä and one school in Espoo. The pupils were in fifth and eighth grades and they responded question-naires at three different times. The pupils completed four contextual motivation scales before ordinary physical education class. Those were Sport Motivation Scale, Motivational climate scale, Enjoyment in sports scale and Perception of Success Questionnaire. The situational motivation was investigated right after two Move! ability of function measuring times. The scales were almost the same as the first time but SMS2 was replaced by Situational Motiva-tion Scale. Reliability of scales was reviewed by Cronbach’s alfa. The answers were analyzed by using independent samples T-test, Pearson’s correlation coefficient and comparing mean differences. In this study, there were differences detected between ordinary and Move! classes. Intrinsic motivation, task and ego oriented motivational climate, relatedness, autonomy and enjoyment got higher means in ordinary classes than Move! classes. However, both classes got quite good means. The study also revealed differences between genders. In self-determined motiva-tion boys experienced more external regulation and amotivation in Move! classes, and girls experienced more introjected regulation and amotivation in ordinary classes. Boys also found higher means than girls in ego-oriented motivational climate in both classes and enjoyment in ordinary classes. Girls were more anxious than boys in both contextual and situational posi-tions. Girls were more task-oriented in Move! classes and boys were ego-oriented in both classes. Intrinsic motivation, task oriented motivational climate, relatedness and autonomy explained enjoyment in contextual and situational classes. These results indicate that pupils do not experience so much intrinsic motivation and enjoy-ment in Move! classes as in ordinary classes. In the future teachers should try to create task oriented motivational climate in Move! measuring times and support pupils’ intrinsic motiva-tion. Key words: Self-determined motivation, motivational climate, goal orientation, enjoyment, school physical education, physical functional capacity, Move!
first_indexed 2023-03-22T09:59:21Z
format Pro gradu
free_online_boolean 1
fullrecord [{"key": "dc.contributor.advisor", "value": "Soini, Markus", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "advisor", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.author", "value": "Piril\u00e4, Saana", "language": null, "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.author", "value": "Westersund, Perttu", "language": null, "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2017-04-10T12:28:00Z", "language": "", "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2017-04-10T12:28:00Z", "language": "", "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2017", "language": null, "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.other", "value": "oai:jykdok.linneanet.fi:1695133", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/53546", "language": "", "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Piril\u00e4, S. & Westersund, P. 2016. Oppilaiden motivaatiotekij\u00e4t liikuntatunneilla ja Move! -mittauksissa.\r\nLiikuntakasvatuksen laitos, Jyv\u00e4skyl\u00e4n Yliopisto. Liikuntapedagogiikan pro gradu -tutkielma, 79s., 6 liitett\u00e4.\r\nTutkimuksemme tarkoituksena oli selvitt\u00e4\u00e4 tytt\u00f6jen ja poikien kokemaa itsem\u00e4\u00e4r\u00e4\u00e4mismoti-vaatiota, motivaatioilmastoa, tavoiteorientaatiota, viihtymist\u00e4 ja huolestuneisuutta tavallisilla liikuntatunneilla sek\u00e4 Move! -toimintakyvynmittaustunneilla.\r\nTutkimuksen kohdejoukkona olivat Jyv\u00e4skyl\u00e4n l\u00e4hialueen ja yhden keskiespoolaisen perus-koulun 5- ja 8-luokkalaiset tyt\u00f6t ja pojat (N= 518). Aineistot ker\u00e4ttiin kouluittain kolmen eri kontaktikerran aikana kyselylomakkeella. Ensimm\u00e4isell\u00e4 kerralla selvitettiin kontekstuaalista liikuntamotivaatiota. Toisella ja kolmannella kontaktikerralla oppilaat suorittivat Move! -toimintakykymittaukset kahden erillisen 90 minuuttia kest\u00e4v\u00e4n liikuntatunnin aikana. Mo-lempien tuntien j\u00e4lkeen kartoitettiin kyselylomakkeiden avulla oppilaiden tilanteellisia moti-vaatiokokemuksia kyseisten Move! -mittaustuntien osalta. Itsem\u00e4\u00e4r\u00e4\u00e4mismotivaation tutkimi-seen k\u00e4ytettiin Sports Motivation Scale 2 -mittarin sek\u00e4 Situational Motivation Scale- mittarin suomenkielist\u00e4 versiota. Motivaatioilmastoa tarkasteltiin Soinin, Liukkosen ja Jaakkolan (2004) kehitt\u00e4m\u00e4ll\u00e4 motivaatioilmastomittarilla. Viihtymist\u00e4 selvitettiin Enjoyment in Sports Scale \u2013mittarin suomenkielisell\u00e4 versiolla ja huolestuneisuutta yhden v\u00e4itt\u00e4m\u00e4n avulla. Viih-tymis- ja huolestuneisuusv\u00e4itt\u00e4m\u00e4t oli tutkimuksessamme yhdistetty osaksi motivaatioilmas-tomittaria. Tavoiteorientaatiota tarkasteltiin Perception of Success Questionaire \u2013mittarin suomenkielisell\u00e4 lasten versiolla. K\u00e4ytettyjen mittarien luotettavuutta tarkasteltiin Cronbachin alfakertoimella. Tuloksia analysoitiin sukupuolten v\u00e4listen keskiarvojen osalta riippumatto-mien otosten t-testill\u00e4 ja testien v\u00e4lisi\u00e4 yhteyksi\u00e4 tarkasteltiin Pearsonin tulomomenttikorre-laatiokertoimen avulla.\r\nTulosten mukaan oppilaiden kokema sis\u00e4inen motivaatio, teht\u00e4v\u00e4- sek\u00e4 min\u00e4suuntautunut motivaatioilmasto, sosiaalinen yhteenkuuluvuus, koettu autonomia sek\u00e4 viihtyminen olivat korkeampia tavallisilla liikuntatunneilla. Sukupuolten v\u00e4lisess\u00e4 vertailussa motivaatiojatku-mon sis\u00e4ll\u00e4 havaittiin, ett\u00e4 pojat kokivat voimakkaammin ulkoista s\u00e4\u00e4tely\u00e4 sek\u00e4 amotivaatio Move! -tunneilla, ja tyt\u00f6t puolestaan pakotettua s\u00e4\u00e4tely\u00e4 ja amotivaatio tavallisilla tunneilla. Pojat kokivat tytt\u00f6j\u00e4 enemm\u00e4n min\u00e4suuntautunutta motivaatioilmastoa molemmilla tunneilla sek\u00e4 viihtymist\u00e4 tavallisilla tunneilla. Tyt\u00f6t olivat poikia huolestuneempia molemmilla tun-neilla. Tyt\u00f6t olivat teht\u00e4v\u00e4orientoituneempia kuin pojat Move! -tunneilla ja pojat vastaavasti min\u00e4orientoituneempia tavallisilla ja Move! -tunneilla. Tavallisten ja Move! -tuntien aikaista viihtymist\u00e4 selittiv\u00e4t voimakkaimmin oppilaan kokema sis\u00e4inen motivaatio, teht\u00e4v\u00e4suuntau-tunut motivaatioilmasto, sosiaalinen yhteenkuuluvuus sek\u00e4 koettu autonomia.\r\nTulosten perusteella n\u00e4ytt\u00e4isi silt\u00e4, ett\u00e4 oppilaat eiv\u00e4t viihdy aivan yht\u00e4 hyvin toimintakyky-mittaustunneilla kuin tavallisilla liikuntatunneilla. Move! -tunneilla tulisikin jatkossa korostaa teht\u00e4v\u00e4suuntautunutta motivaatioilmastoa sek\u00e4 tukea oppilaiden sis\u00e4isen motivaation kehitys-t\u00e4.\r\nAvainsanat: Itsem\u00e4\u00e4r\u00e4\u00e4mismotivaatio, motivaatioilmasto, tavoiteorientaatio, viihtyminen, koululiikunta, fyysinen toimintakyky, Move!", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Piril\u00e4, S. & Westersund, P. 2016. Students\u2019 motivation factors in ordinary physical education classes and Move! classes.\r\nDepartment of Physical Education, University of Jyv\u00e4skyl\u00e4, Master\u2019s thesis, 79 pp., 6 appendicies.\r\nThe purpose of this study was to investigate how boys and girls experience self-determination, goal orientation, motivational climate, enjoyment and anxiety in ordinary physical education classes, as well as Move! classes.\r\nThe participants of the study were 518 pupils in comprehensive schools nearby Jyv\u00e4skyl\u00e4 and one school in Espoo. The pupils were in fifth and eighth grades and they responded question-naires at three different times. The pupils completed four contextual motivation scales before ordinary physical education class. Those were Sport Motivation Scale, Motivational climate scale, Enjoyment in sports scale and Perception of Success Questionnaire. The situational motivation was investigated right after two Move! ability of function measuring times. The scales were almost the same as the first time but SMS2 was replaced by Situational Motiva-tion Scale. Reliability of scales was reviewed by Cronbach\u2019s alfa. The answers were analyzed by using independent samples T-test, Pearson\u2019s correlation coefficient and comparing mean differences.\r\nIn this study, there were differences detected between ordinary and Move! classes. Intrinsic motivation, task and ego oriented motivational climate, relatedness, autonomy and enjoyment got higher means in ordinary classes than Move! classes. However, both classes got quite good means. The study also revealed differences between genders. In self-determined motiva-tion boys experienced more external regulation and amotivation in Move! classes, and girls experienced more introjected regulation and amotivation in ordinary classes. Boys also found higher means than girls in ego-oriented motivational climate in both classes and enjoyment in ordinary classes. Girls were more anxious than boys in both contextual and situational posi-tions. Girls were more task-oriented in Move! classes and boys were ego-oriented in both classes. Intrinsic motivation, task oriented motivational climate, relatedness and autonomy explained enjoyment in contextual and situational classes.\r\nThese results indicate that pupils do not experience so much intrinsic motivation and enjoy-ment in Move! classes as in ordinary classes. In the future teachers should try to create task oriented motivational climate in Move! measuring times and support pupils\u2019 intrinsic motiva-tion.\r\nKey words: Self-determined motivation, motivational climate, goal orientation, enjoyment, school physical education, physical functional capacity, Move!", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted using Plone Publishing form by Perttu Westersund (peanwest) on 2017-04-10 12:28:00.040548. Form: Pro gradu -lomake (https://kirjasto.jyu.fi/julkaisut/julkaisulomakkeet/pro-gradu-lomake). JyX data: [jyx_publishing-allowed (fi) =True]", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by jyx lomake-julkaisija (jyx-julkaisija.group@korppi.jyu.fi) on 2017-04-10T12:28:00Z\r\nNo. of bitstreams: 2\r\nURN:NBN:fi:jyu-201704101952.pdf: 2549371 bytes, checksum: 7d77bcadd89150b99ff73cb73a395c87 (MD5)\r\nlicense.html: 5171 bytes, checksum: 772dad215f8a714946d283e0f0afbf16 (MD5)", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2017-04-10T12:28:00Z (GMT). No. of bitstreams: 2\r\nURN:NBN:fi:jyu-201704101952.pdf: 2549371 bytes, checksum: 7d77bcadd89150b99ff73cb73a395c87 (MD5)\r\nlicense.html: 5171 bytes, checksum: 772dad215f8a714946d283e0f0afbf16 (MD5)\r\n Previous issue date: 2017", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "1 verkkoaineisto (117 sivua)", "language": null, "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "Move!", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Suomalaisten 5- ja 8-luokkalaisten motivaatiotekij\u00e4t liikuntatunneilla ja Move! -mittauksissa", "language": null, "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "master thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-201704101952", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Pro gradu", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Master's thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Liikuntatieteellinen tiedekunta", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Faculty of Sport and Health Sciences", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Liikunta- ja terveystieteet", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Liikuntapedagogiikka", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Physical Education Teacher Education", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.updated", "value": "2017-04-10T12:28:01Z", "language": "", "element": "date", "qualifier": "updated", "schema": "dc"}, {"key": "yvv.contractresearch.funding", "value": "0", "language": "", "element": "contractresearch", "qualifier": "funding", "schema": "yvv"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": "fi", "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "masterThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.oppiainekoodi", "value": "502", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "oppiainekoodi", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "itsem\u00e4\u00e4r\u00e4\u00e4minen", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "motivaatio", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "motivaatioilmasto", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "tavoiteorientaatio", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "viihtyvyys", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "koululiikunta", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "liikunta", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "fyysinen toimintakyky", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_53546
language fin
last_indexed 2025-02-18T10:55:29Z
main_date 2017-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2017
online_boolean 1
online_urls_str_mv {"url":"https:\/\/jyx.jyu.fi\/bitstreams\/aa385edf-7c44-45a6-8f68-3cd9fc85082a\/download","text":"URN:NBN:fi:jyu-201704101952.pdf","source":"jyx","mediaType":"application\/pdf"}
publishDate 2017
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Pirilä, Saana Westersund, Perttu Suomalaisten 5- ja 8-luokkalaisten motivaatiotekijät liikuntatunneilla ja Move! -mittauksissa Move! Liikuntapedagogiikka Physical Education Teacher Education 502 itsemäärääminen motivaatio motivaatioilmasto tavoiteorientaatio viihtyvyys koululiikunta liikunta fyysinen toimintakyky
title Suomalaisten 5- ja 8-luokkalaisten motivaatiotekijät liikuntatunneilla ja Move! -mittauksissa
title_full Suomalaisten 5- ja 8-luokkalaisten motivaatiotekijät liikuntatunneilla ja Move! -mittauksissa
title_fullStr Suomalaisten 5- ja 8-luokkalaisten motivaatiotekijät liikuntatunneilla ja Move! -mittauksissa Suomalaisten 5- ja 8-luokkalaisten motivaatiotekijät liikuntatunneilla ja Move! -mittauksissa
title_full_unstemmed Suomalaisten 5- ja 8-luokkalaisten motivaatiotekijät liikuntatunneilla ja Move! -mittauksissa Suomalaisten 5- ja 8-luokkalaisten motivaatiotekijät liikuntatunneilla ja Move! -mittauksissa
title_short Suomalaisten 5- ja 8-luokkalaisten motivaatiotekijät liikuntatunneilla ja Move! -mittauksissa
title_sort suomalaisten 5 ja 8 luokkalaisten motivaatiotekijät liikuntatunneilla ja move mittauksissa
title_txtP Suomalaisten 5- ja 8-luokkalaisten motivaatiotekijät liikuntatunneilla ja Move! -mittauksissa
topic Move! Liikuntapedagogiikka Physical Education Teacher Education 502 itsemäärääminen motivaatio motivaatioilmasto tavoiteorientaatio viihtyvyys koululiikunta liikunta fyysinen toimintakyky
topic_facet 502 Liikuntapedagogiikka Move! Physical Education Teacher Education fyysinen toimintakyky itsemäärääminen koululiikunta liikunta motivaatio motivaatioilmasto tavoiteorientaatio viihtyvyys
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/53546 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201704101952
work_keys_str_mv AT piriläsaana suomalaisten5ja8luokkalaistenmotivaatiotekijätliikuntatunneillajamovemittauksissa