Exploring the differences of Finnish students in PISA 2003 and 2012 using educational data mining

Suomi on aina saanut hyviä tuloksia PISA-tutkimuksissa, mutta vuonna 2012 tulokset huononivat merkittävästi. Vuosien 2003 ja 2012 aineistoihin sovellettiin muokattua tiedonlouhinta-algoritmia nimeltään k-means++. Tuloksena saatiin kummallekin aineistolle viisi klusteria, joita vertailtiin keskenään....

Täydet tiedot

Bibliografiset tiedot
Päätekijä: Koskela, Anu
Muut tekijät: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Tietotekniikan laitos, Department of Mathematical Information Technology, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Aineistotyyppi: Pro gradu
Kieli:eng
Julkaistu: 2016
Aiheet:
Linkit: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/52277