Visuaalinen ja auditiivinen opetusmetodi pianonsoitossa miten eri musiikkipedagogiset menetelmät tukevat oppilasta, jolla on oppimisen erityisvaikeus?

Tässä maisterintutkielmassa tarkastellaan erityisoppijoiden pianonsoiton ja nuotinluvun oppimista vaihtoehtoisin musiikkipedagogisin keinoin. Esittelen auditiivisista opetusmetodeista Colour Keys -metodin sekä kuvionuottimenetelmän ja auditiivisista Suzuki-menetelmän. Pianonsoitto vaatii muun mua...

Täydet tiedot

Bibliografiset tiedot
Päätekijä: Vuohelainen, Hanna
Muut tekijät: Humanistinen tiedekunta, Faculty of Humanities, Musiikin laitos, Department of Music, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Aineistotyyppi: Pro gradu
Kieli:fin
Julkaistu: 2016
Aiheet:
Linkit: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/50921