Yleisten pelikenttien proseduraalisen generoinnin metodit

Proseduraalinen kenttien generointi on viime vuosina noussut indie-pelikehittäjien suosioon, sillä sen avulla voidaan peleihin luoda paljon sisältöä suhteellisen pienellä työmäärällä. Tässä tutkielmassa tarkastellaan yleisten kenttien proseduraalisen generoinnin metodeita. Tarkastelun pohjaksi tutki...

Täydet tiedot

Bibliografiset tiedot
Päätekijä: Karttunen, Joonas
Muut tekijät: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, Information Technology, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Aineistotyyppi: Kandityö
Kieli:fin
Julkaistu: 2016
Aiheet:
Linkit: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/49776
Kuvaus
Yhteenveto:Proseduraalinen kenttien generointi on viime vuosina noussut indie-pelikehittäjien suosioon, sillä sen avulla voidaan peleihin luoda paljon sisältöä suhteellisen pienellä työmäärällä. Tässä tutkielmassa tarkastellaan yleisten kenttien proseduraalisen generoinnin metodeita. Tarkastelun pohjaksi tutkielmassa käsitellään myös eri kenttätyyppien vaatimuksia ja ominaisuuksia. Lopuksi eri metodityyppejä myös vertaillaan keskenään. In recent years, procedural generation of game levels has risen to popularity among indie game developers, because it enables creation of game content with relatively small workload. In this paper, procedural generation methods of general game levels will be explored. As a basis for this exploration, the requirements and characteristics of different types of game levels will also be discussed. Finally, different types of generation methods will be compared with each other.