Yleisten pelikenttien proseduraalisen generoinnin metodit

Proseduraalinen kenttien generointi on viime vuosina noussut indie-pelikehittäjien suosioon, sillä sen avulla voidaan peleihin luoda paljon sisältöä suhteellisen pienellä työmäärällä. Tässä tutkielmassa tarkastellaan yleisten kenttien proseduraalisen generoinnin metodeita. Tarkastelun pohjaksi tutki...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Karttunen, Joonas
Other Authors: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, Information Technology, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Format: Bachelor's thesis
Language:fin
Published: 2016
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/49776
Description
Summary:Proseduraalinen kenttien generointi on viime vuosina noussut indie-pelikehittäjien suosioon, sillä sen avulla voidaan peleihin luoda paljon sisältöä suhteellisen pienellä työmäärällä. Tässä tutkielmassa tarkastellaan yleisten kenttien proseduraalisen generoinnin metodeita. Tarkastelun pohjaksi tutkielmassa käsitellään myös eri kenttätyyppien vaatimuksia ja ominaisuuksia. Lopuksi eri metodityyppejä myös vertaillaan keskenään. In recent years, procedural generation of game levels has risen to popularity among indie game developers, because it enables creation of game content with relatively small workload. In this paper, procedural generation methods of general game levels will be explored. As a basis for this exploration, the requirements and characteristics of different types of game levels will also be discussed. Finally, different types of generation methods will be compared with each other.