English teacher trainees’ perceptions of co-teaching

Samanaikaisopetus (co-teaching) on erittäin ajankohtainen ilmiö tämänhetkisessä koulujärjestelmässä, koska kouluun kaivataan yhä parempia keinoja inklusiivisen kasvatuksen edistämiseksi. Samanaikaisopetusta on tutkittu Suomessa melko laajasti, mutta erityisesti valmiiden opettajien näkökulmasta ja o...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Matikainen, Susanna
Other Authors: Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta, Faculty of Humanities and Social Sciences, Kieli- ja viestintätieteiden laitos, Department of Language and Communication Studies, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Format: Bachelor's thesis
Language:eng
Published: 2016
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/48534
_version_ 1826225798745423872
author Matikainen, Susanna
author2 Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta Faculty of Humanities and Social Sciences Kieli- ja viestintätieteiden laitos Department of Language and Communication Studies University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_facet Matikainen, Susanna Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta Faculty of Humanities and Social Sciences Kieli- ja viestintätieteiden laitos Department of Language and Communication Studies University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto Matikainen, Susanna Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta Faculty of Humanities and Social Sciences Kieli- ja viestintätieteiden laitos Department of Language and Communication Studies University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_sort Matikainen, Susanna
datasource_str_mv jyx
description Samanaikaisopetus (co-teaching) on erittäin ajankohtainen ilmiö tämänhetkisessä koulujärjestelmässä, koska kouluun kaivataan yhä parempia keinoja inklusiivisen kasvatuksen edistämiseksi. Samanaikaisopetusta on tutkittu Suomessa melko laajasti, mutta erityisesti valmiiden opettajien näkökulmasta ja opettajaksi opiskelevien, tulevien opettajien, näkemykset eivät ole juurikaan olleet tutkimuksen kohteina samanaikaisopetusta tarkasteltaessa. Tämän kandidaatintutkielman tarkoituksena oli selvittää englannin opettajaopiskelijoiden näkemyksiä samanaikaisopetuksesta. Tutkielman aineisto koostui 23 englannin opettajaopiskelijan vastauksista verkkokyselyyn. Opettajaopiskelijoiden vastaukset analysoitiin sisällönanalyysin keinoin. Vaikka opettajaopiskelijoiden käsitykset ja näkemykset samanaikaisopetuksesta vaihtelivat, heidän käsityksensä samanaikaisopetuksesta olivat lähinnä positiivisia. Lisäksi englannin opettajaopiskelijat kokivat, että yliopisto-opinnot eivät ole tarjonneet tarpeeksi tietoa samanaikaisopetusta, ja että tälle olisi tarvetta. Vaikka tutkielma on tietyltä osin rajallinen, sen tarjoamaa tietoa opettajaopiskelijoiden mielipiteistä voidaan käyttää aineopettajaopiskelijoiden opintojen kehittämiseen. Tutkielmaa voisikin jatkaa laajemmalla otannalla ja vertaamalla eri opettajaopiskelijaryhmien näkemyksiä samanaikaisopetuksesta.
first_indexed 2016-01-29T21:00:28Z
format Kandityö
free_online_boolean 1
fullrecord [{"key": "dc.contributor.advisor", "value": "Hahn, Judit", "language": null, "element": "contributor", "qualifier": "advisor", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.author", "value": "Matikainen, Susanna", "language": null, "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2016-01-29T13:48:12Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2016-01-29T13:48:12Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2016", "language": null, "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/48534", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Samanaikaisopetus (co-teaching) on eritt\u00e4in ajankohtainen ilmi\u00f6 t\u00e4m\u00e4nhetkisess\u00e4 kouluj\u00e4rjestelm\u00e4ss\u00e4, koska kouluun kaivataan yh\u00e4 parempia keinoja inklusiivisen kasvatuksen edist\u00e4miseksi. Samanaikaisopetusta on tutkittu Suomessa melko laajasti, mutta erityisesti valmiiden opettajien n\u00e4k\u00f6kulmasta ja opettajaksi opiskelevien, tulevien opettajien, n\u00e4kemykset eiv\u00e4t ole juurikaan olleet tutkimuksen kohteina samanaikaisopetusta tarkasteltaessa. \n\nT\u00e4m\u00e4n kandidaatintutkielman tarkoituksena oli selvitt\u00e4\u00e4 englannin opettajaopiskelijoiden n\u00e4kemyksi\u00e4 samanaikaisopetuksesta. Tutkielman aineisto koostui 23 englannin opettajaopiskelijan vastauksista verkkokyselyyn. Opettajaopiskelijoiden vastaukset analysoitiin sis\u00e4ll\u00f6nanalyysin keinoin. \n\nVaikka opettajaopiskelijoiden k\u00e4sitykset ja n\u00e4kemykset samanaikaisopetuksesta vaihtelivat, heid\u00e4n k\u00e4sityksens\u00e4 samanaikaisopetuksesta olivat l\u00e4hinn\u00e4 positiivisia. Lis\u00e4ksi englannin opettajaopiskelijat kokivat, ett\u00e4 yliopisto-opinnot eiv\u00e4t ole tarjonneet tarpeeksi tietoa samanaikaisopetusta, ja ett\u00e4 t\u00e4lle olisi tarvetta. \n\nVaikka tutkielma on tietylt\u00e4 osin rajallinen, sen tarjoamaa tietoa opettajaopiskelijoiden mielipiteist\u00e4 voidaan k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 aineopettajaopiskelijoiden opintojen kehitt\u00e4miseen. Tutkielmaa voisikin jatkaa laajemmalla otannalla ja vertaamalla eri opettajaopiskelijaryhmien n\u00e4kemyksi\u00e4 samanaikaisopetuksesta.", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted using Plone Publishing form by Susanna Matikainen (susuemma) on 2016-01-29 13:48:12.364486. Form: Kandidaatintutkielma -lomake (https://kirjasto.jyu.fi/julkaisut/julkaisulomakkeet/kandin-tutkielma-lomake). JyX data: [jyx_publishing-allowed (fi) =True]", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by jyx lomake-julkaisija (jyx-julkaisija.group@korppi.jyu.fi) on 2016-01-29T13:48:12Z\nNo. of bitstreams: 2\nURN:NBN:fi:jyu-201601291348.docx: 762130 bytes, checksum: b1983f924b739dd17cf5445447185fb1 (MD5)\nlicense.html: 4808 bytes, checksum: 13ecbe26af8dcf2e2dd26121fb651e3f (MD5)", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2016-01-29T13:48:12Z (GMT). No. of bitstreams: 2\nURN:NBN:fi:jyu-201601291348.docx: 762130 bytes, checksum: b1983f924b739dd17cf5445447185fb1 (MD5)\nlicense.html: 4808 bytes, checksum: 13ecbe26af8dcf2e2dd26121fb651e3f (MD5)\n Previous issue date: 2016", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "23", "language": "", "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "eng", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "co-teaching", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "inclusion", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "teacher trainee", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "English teacher trainees\u2019 perceptions of co-teaching", "language": "", "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "bachelor thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-201601291348", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.dcmitype", "value": "Text", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "dcmitype", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Kandidaatintutkielma", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Bachelor's thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Faculty of Humanities and Social Sciences", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Kieli- ja viestint\u00e4tieteiden laitos", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Department of Language and Communication Studies", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "English", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Englannin kieli", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.updated", "value": "2016-01-29T13:48:13Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "updated", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": "fi", "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "bachelorThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_48534
language eng
last_indexed 2025-02-18T10:54:27Z
main_date 2016-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2016
online_boolean 1
online_urls_str_mv {"url":"https:\/\/jyx.jyu.fi\/bitstreams\/95efccaf-6f64-4be7-8c41-a89ac2f3b545\/download","text":"URN-NBN-fi-jyu-201601291348.pdf","source":"jyx","mediaType":"application\/pdf"}
publishDate 2016
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Matikainen, Susanna English teacher trainees’ perceptions of co-teaching co-teaching inclusion teacher trainee English Englannin kieli
title English teacher trainees’ perceptions of co-teaching
title_full English teacher trainees’ perceptions of co-teaching
title_fullStr English teacher trainees’ perceptions of co-teaching English teacher trainees’ perceptions of co-teaching
title_full_unstemmed English teacher trainees’ perceptions of co-teaching English teacher trainees’ perceptions of co-teaching
title_short English teacher trainees’ perceptions of co-teaching
title_sort english teacher trainees perceptions of co teaching
title_txtP English teacher trainees’ perceptions of co-teaching
topic co-teaching inclusion teacher trainee English Englannin kieli
topic_facet Englannin kieli English co-teaching inclusion teacher trainee
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/48534 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201601291348
work_keys_str_mv AT matikainensusanna englishteachertraineesperceptionsofcoteaching