Sähköiset markkinointiviestintäteknologiat lisäarvon luojina arjen asumisessa case Asuntosäätiön Asumisoikeus Oy

Tämä pro gradu -tutkielma tehdään toimeksiantona Asuntosäätiön Asumisoikeus Oy:lle. Tässä pro gradu -tutkielmassa on tarkoituksena tutkia sitä, voidaanko markkinointiviestinnän teknologioilla luoda lisäarvoa arjen asumiseen esimerkiksi yhteisöllisyyden ja vuorovaikutuksen kautta. Tässä pro-gradu tut...

Täydet tiedot

Bibliografiset tiedot
Päätekijä: Heikkinen, Hanna Karoliina
Muut tekijät: Faculty of Information Technology, Informaatioteknologian tiedekunta, Tietojenkäsittelytieteiden laitos, Department of Computer Science and Information Systems, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Aineistotyyppi: Pro gradu
Kieli:fin
Julkaistu: 2013
Aiheet:
Linkit: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/44405
_version_ 1828193128650113024
author Heikkinen, Hanna Karoliina
author2 Faculty of Information Technology Informaatioteknologian tiedekunta Tietojenkäsittelytieteiden laitos Department of Computer Science and Information Systems University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_facet Heikkinen, Hanna Karoliina Faculty of Information Technology Informaatioteknologian tiedekunta Tietojenkäsittelytieteiden laitos Department of Computer Science and Information Systems University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto Heikkinen, Hanna Karoliina Faculty of Information Technology Informaatioteknologian tiedekunta Tietojenkäsittelytieteiden laitos Department of Computer Science and Information Systems University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_sort Heikkinen, Hanna Karoliina
datasource_str_mv jyx
description Tämä pro gradu -tutkielma tehdään toimeksiantona Asuntosäätiön Asumisoikeus Oy:lle. Tässä pro gradu -tutkielmassa on tarkoituksena tutkia sitä, voidaanko markkinointiviestinnän teknologioilla luoda lisäarvoa arjen asumiseen esimerkiksi yhteisöllisyyden ja vuorovaikutuksen kautta. Tässä pro-gradu tutkielmassa on myös tarkoituksena selvittää, mitkä markkinointiviestinnän teknologioiden ominaisuudet luovat lisäarvoa yhteisöllisyyden ja vuorovaikutuksen kautta. Asiakassuhdemarkkinoinnin ja sähköisen viestinnän pelikenttä on muuttunut oleellisesti Internetin ja sen sovellusten kehittymisen myötä. Tämän hetkinen asiakassuhdemarkkinointi ja markkinoinnin aikakausi on erittäin ihmiskeskeistä. Jokaisen yrityksen tulisi pyrkiä luomaan jokaiseen asiakkaaseen hyvin henkilökohtainen suhde ja tällaisen suhteen luomisessa markkinointiviestinnän erilaiset teknologiset ratkaisut sekä sähköinen viestintä ovat erinomainen keino. Myös arjen asumisessa viestintäteknologiat voivat auttaa monessa asiassa. Tutkimuksen empiirinen osuus toteutettiin tapaustutkimuksena ja puolistrukturoituina teemahaastatteluina. Haastattelut tehtiin Asuntosäätiön Asumisoikeus Oy:n Helsingin Kiviparin asumisoikeuskohteen viidelle asukkaalle. Haastatteluiden toivottiin antavan tutkimustuloksia Helsingin Kiviparin asukkaiden mielipiteistä sähköistä viestintää kohtaan taloyhtiössä sekä tarkemmin mielipiteitä taloyhtiön omasta taloportaalista, yhteisöllisyydestä ja vuorovaikutuksesta asuinympäristössä. Tutkimustulosten perusteella voidaan päätellä markkinointiviestinnän teknologioiden luovan lisäarvoa arjen asumiseen silloin, kun sähköinen viestintästrategia on hyvin suunniteltu ja teknologinen sekä viestinnällinen toteutus ovat ensiluokkaisia ja tarkoituksen mukaisia. Myös vuorovaikutuksella ja viestinnän tehokkuudella, ja jossain määrin myös yhteisöllisyydellä, todettiin olevan äärimmäisen suuri rooli lisäarvon luomisessa arjen asumiseen. This master´s thesis is made as an assignment for Asuntosäätiön Asumisoikeus Oy. The purpose of this master´s thesis is to research the possibilities of digital marketing communication technologies in creating customer value in everyday living for example through the interaction and community. The purpose of this master´s thesis is also to research which features of digital marketing communication technologies create customer value through communality and interaction. Customer relationship management and digital communication have changed substantially while the Internet and its applications have developed. The present model of customer relationship management and the era of marketing is extremely human-centered. Every company aims to create personalized customer relationship and for this purpose digital marketing communication technologies and digital communication give great tools. Also in everyday living digital communication technologies are great benefit. The empirical part of this master´s thesis was implemented as a case study and half structured theme interviews. Interviews were made for five residents in Asuntosäätiön Asumisoikeus Oy house property Helsingin Kivipari. The interviews were aiming to discover the opinions of the residents about the digital communications and about the house portal – web portal, communality and interaction. Based on the research results can be concluded that the digital marketing communication technologies do create extra value – but only if the digital communication strategy is well executed and the purpose of it is clear. Also interaction and the efficiency of communication were noticed to be very important factors in creating extra customer value to everyday living.
first_indexed 2023-03-22T09:59:24Z
format Pro gradu
free_online_boolean 1
fullrecord [{"key": "dc.contributor.author", "value": "Heikkinen, Hanna Karoliina", "language": null, "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2014-10-13T04:46:50Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2014-10-13T04:46:50Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2013", "language": null, "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.other", "value": "oai:jykdok.linneanet.fi:1446936", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/44405", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "T\u00e4m\u00e4 pro gradu -tutkielma tehd\u00e4\u00e4n toimeksiantona Asuntos\u00e4\u00e4ti\u00f6n Asumisoikeus\nOy:lle. T\u00e4ss\u00e4 pro gradu -tutkielmassa on tarkoituksena tutkia sit\u00e4, voidaanko\nmarkkinointiviestinn\u00e4n teknologioilla luoda lis\u00e4arvoa arjen asumiseen\nesimerkiksi yhteis\u00f6llisyyden ja vuorovaikutuksen kautta. T\u00e4ss\u00e4 pro-gradu tutkielmassa\non my\u00f6s tarkoituksena selvitt\u00e4\u00e4, mitk\u00e4 markkinointiviestinn\u00e4n teknologioiden\nominaisuudet luovat lis\u00e4arvoa yhteis\u00f6llisyyden ja vuorovaikutuksen\nkautta.\nAsiakassuhdemarkkinoinnin ja s\u00e4hk\u00f6isen viestinn\u00e4n pelikentt\u00e4 on muuttunut\noleellisesti Internetin ja sen sovellusten kehittymisen my\u00f6t\u00e4. T\u00e4m\u00e4n hetkinen\nasiakassuhdemarkkinointi ja markkinoinnin aikakausi on eritt\u00e4in ihmiskeskeist\u00e4.\nJokaisen yrityksen tulisi pyrki\u00e4 luomaan jokaiseen asiakkaaseen hyvin henkil\u00f6kohtainen\nsuhde ja t\u00e4llaisen suhteen luomisessa markkinointiviestinn\u00e4n erilaiset\nteknologiset ratkaisut sek\u00e4 s\u00e4hk\u00f6inen viestint\u00e4 ovat erinomainen keino. My\u00f6s arjen\nasumisessa viestint\u00e4teknologiat voivat auttaa monessa asiassa.\nTutkimuksen empiirinen osuus toteutettiin tapaustutkimuksena ja puolistrukturoituina\nteemahaastatteluina. Haastattelut tehtiin Asuntos\u00e4\u00e4ti\u00f6n Asumisoikeus\nOy:n Helsingin Kiviparin asumisoikeuskohteen viidelle asukkaalle.\nHaastatteluiden toivottiin antavan tutkimustuloksia Helsingin Kiviparin asukkaiden\nmielipiteist\u00e4 s\u00e4hk\u00f6ist\u00e4 viestint\u00e4\u00e4 kohtaan taloyhti\u00f6ss\u00e4 sek\u00e4 tarkemmin\nmielipiteit\u00e4 taloyhti\u00f6n omasta taloportaalista, yhteis\u00f6llisyydest\u00e4 ja vuorovaikutuksesta\nasuinymp\u00e4rist\u00f6ss\u00e4.\nTutkimustulosten perusteella voidaan p\u00e4\u00e4tell\u00e4 markkinointiviestinn\u00e4n teknologioiden\nluovan lis\u00e4arvoa arjen asumiseen silloin, kun s\u00e4hk\u00f6inen viestint\u00e4strategia\non hyvin suunniteltu ja teknologinen sek\u00e4 viestinn\u00e4llinen toteutus ovat\nensiluokkaisia ja tarkoituksen mukaisia. My\u00f6s vuorovaikutuksella ja viestinn\u00e4n\ntehokkuudella, ja jossain m\u00e4\u00e4rin my\u00f6s yhteis\u00f6llisyydell\u00e4, todettiin olevan \u00e4\u00e4rimm\u00e4isen\nsuuri rooli lis\u00e4arvon luomisessa arjen asumiseen.", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "This master\u00b4s thesis is made as an assignment for Asuntos\u00e4\u00e4ti\u00f6n Asumisoikeus\nOy. The purpose of this master\u00b4s thesis is to research the possibilities of digital\nmarketing communication technologies in creating customer value in everyday\nliving for example through the interaction and community. The purpose of this\nmaster\u00b4s thesis is also to research which features of digital marketing communication\ntechnologies create customer value through communality and interaction.\nCustomer relationship management and digital communication have\nchanged substantially while the Internet and its applications have developed.\nThe present model of customer relationship management and the era of marketing\nis extremely human-centered. Every company aims to create personalized\ncustomer relationship and for this purpose digital marketing communication\ntechnologies and digital communication give great tools. Also in everyday living\ndigital communication technologies are great benefit.\nThe empirical part of this master\u00b4s thesis was implemented as a case study\nand half structured theme interviews. Interviews were made for five residents in\nAsuntos\u00e4\u00e4ti\u00f6n Asumisoikeus Oy house property Helsingin Kivipari. The interviews\nwere aiming to discover the opinions of the residents about the digital\ncommunications and about the house portal \u2013 web portal, communality and interaction.\nBased on the research results can be concluded that the digital marketing\ncommunication technologies do create extra value \u2013 but only if the digital communication\nstrategy is well executed and the purpose of it is clear. Also interaction\nand the efficiency of communication were noticed to be very important factors\nin creating extra customer value to everyday living.", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted using Plone Publishing form by Miia Hakanen (mihakane) on 2014-10-13 04:46:49.443171. Form: Admin-lomake opinn\u00e4ytteiden julkaisuun (https://kirjasto.jyu.fi/julkaisut/julkaisulomakkeet/admin-lomake-opinnaytteet). JyX data: [jyx_publishing-allowed (fi) =True]", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by jyx lomake-julkaisija (jyx-julkaisija@noreply.fi) on 2014-10-13T04:46:50Z\nNo. of bitstreams: 2\nURN:NBN:fi:jyu-201410132976.pdf: 664700 bytes, checksum: 44f7f54caab2970276bf411149a4589e (MD5)\nlicense.html: 107 bytes, checksum: a7d86e598caa500b1b433bbb9dc8ef1c (MD5)", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2014-10-13T04:46:50Z (GMT). No. of bitstreams: 2\nURN:NBN:fi:jyu-201410132976.pdf: 664700 bytes, checksum: 44f7f54caab2970276bf411149a4589e (MD5)\nlicense.html: 107 bytes, checksum: a7d86e598caa500b1b433bbb9dc8ef1c (MD5)\n Previous issue date: 2013", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "1 verkkoaineisto (62 sivua)", "language": null, "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.mimetype", "value": "application/pdf", "language": null, "element": "format", "qualifier": "mimetype", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "Asiakassuhdemarkkinointi", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "CRM", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "viestint\u00e4teknologia", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "vuorovaikutus", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "asuinymp\u00e4rist\u00f6", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "lis\u00e4arvo", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "S\u00e4hk\u00f6iset markkinointiviestint\u00e4teknologiat lis\u00e4arvon luojina arjen asumisessa : case Asuntos\u00e4\u00e4ti\u00f6n Asumisoikeus Oy", "language": null, "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "master thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-201410132976", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Master\u2019s thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Pro gradu -tutkielma", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Faculty of Information Technology", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Informaatioteknologian tiedekunta", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Tietojenk\u00e4sittelytieteiden laitos", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Department of Computer Science and Information Systems", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Information Systems Science", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Tietoj\u00e4rjestelm\u00e4tiede", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.updated", "value": "2014-10-13T04:46:50Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "updated", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": "fi", "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "masterThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.oppiainekoodi", "value": "601", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "oppiainekoodi", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "asiakassuhde", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "markkinointiviestint\u00e4", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "asiakkuudenhallinta", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "viestint\u00e4tekniikka", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "vuorovaikutus", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "asuinymp\u00e4rist\u00f6", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "lis\u00e4arvo", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "asuminen", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.content", "value": "fulltext", "language": null, "element": "format", "qualifier": "content", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.okm", "value": "G2", "language": null, "element": "type", "qualifier": "okm", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_44405
language fin
last_indexed 2025-03-31T20:02:08Z
main_date 2013-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2013
online_boolean 1
online_urls_str_mv {"url":"https:\/\/jyx.jyu.fi\/bitstreams\/eac6cda3-ef77-4fe2-bfcb-30eff2128d2a\/download","text":"URN:NBN:fi:jyu-201410132976.pdf","source":"jyx","mediaType":"application\/pdf"}
publishDate 2013
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Heikkinen, Hanna Karoliina Sähköiset markkinointiviestintäteknologiat lisäarvon luojina arjen asumisessa : case Asuntosäätiön Asumisoikeus Oy Asiakassuhdemarkkinointi CRM viestintäteknologia vuorovaikutus asuinympäristö lisäarvo Information Systems Science Tietojärjestelmätiede 601 asiakassuhde markkinointiviestintä asiakkuudenhallinta viestintätekniikka asuminen
title Sähköiset markkinointiviestintäteknologiat lisäarvon luojina arjen asumisessa : case Asuntosäätiön Asumisoikeus Oy
title_full Sähköiset markkinointiviestintäteknologiat lisäarvon luojina arjen asumisessa : case Asuntosäätiön Asumisoikeus Oy
title_fullStr Sähköiset markkinointiviestintäteknologiat lisäarvon luojina arjen asumisessa : case Asuntosäätiön Asumisoikeus Oy Sähköiset markkinointiviestintäteknologiat lisäarvon luojina arjen asumisessa : case Asuntosäätiön Asumisoikeus Oy
title_full_unstemmed Sähköiset markkinointiviestintäteknologiat lisäarvon luojina arjen asumisessa : case Asuntosäätiön Asumisoikeus Oy Sähköiset markkinointiviestintäteknologiat lisäarvon luojina arjen asumisessa : case Asuntosäätiön Asumisoikeus Oy
title_short Sähköiset markkinointiviestintäteknologiat lisäarvon luojina arjen asumisessa
title_sort sähköiset markkinointiviestintäteknologiat lisäarvon luojina arjen asumisessa case asuntosäätiön asumisoikeus oy
title_sub case Asuntosäätiön Asumisoikeus Oy
title_txtP Sähköiset markkinointiviestintäteknologiat lisäarvon luojina arjen asumisessa : case Asuntosäätiön Asumisoikeus Oy
topic Asiakassuhdemarkkinointi CRM viestintäteknologia vuorovaikutus asuinympäristö lisäarvo Information Systems Science Tietojärjestelmätiede 601 asiakassuhde markkinointiviestintä asiakkuudenhallinta viestintätekniikka asuminen
topic_facet 601 Asiakassuhdemarkkinointi CRM Information Systems Science Tietojärjestelmätiede asiakassuhde asiakkuudenhallinta asuinympäristö asuminen lisäarvo markkinointiviestintä viestintätekniikka viestintäteknologia vuorovaikutus
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/44405 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201410132976
work_keys_str_mv AT heikkinenhannakaroliina sähköisetmarkkinointiviestintäteknologiatlisäarvonluojinaarjenasumisessa