"Att lära sig språk är ganska helhetsmässigt" dialog för lärande av franska i en yrkeshögskolekontext

Föreliggande studie har ett sociokulturellt och dialogiskt perspektiv på språkinlärning. Det huvudsakliga syftet med studien är att bättre förstå den komplexa interaktionen mellan inlärare och lärare i språkklassen. Ett annat syfte utgörs av en önskan att utveckla kurserna i franska vid yrkeshögskol...

Täydet tiedot

Bibliografiset tiedot
Päätekijä: Back-Seemer, Susanna
Muut tekijät: Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta, Faculty of Humanities and Social Sciences, Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Centre for Applied Language Studies, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Aineistotyyppi: Lisensiaatintyö
Kieli:swe
Julkaistu: 2014
Aiheet:
Linkit: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/43610