Sosiaalisen median hyödyt yrityksen modernissa markkinoinnissa

Haapamäki, Joni Sosiaalisen median hyödyt osana yrityksen modernia markkinointia Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2013, 26 s. Tietojärjestelmätiede, kandidaatintutkielma Ohjaaja: Kuparinen, Liisa Tässä kandidaatintutkielmassa tarkastellaan yritysten saamia hyötyjä sosiaali-sessa mediassa markki...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Haapamäki, Joni
Other Authors: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, Information Technology, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Format: Bachelor's thesis
Language:fin
Published: 2013
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/41847
_version_ 1828193215867518976
author Haapamäki, Joni
author2 Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_facet Haapamäki, Joni Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto Haapamäki, Joni Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_sort Haapamäki, Joni
datasource_str_mv jyx
description Haapamäki, Joni Sosiaalisen median hyödyt osana yrityksen modernia markkinointia Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2013, 26 s. Tietojärjestelmätiede, kandidaatintutkielma Ohjaaja: Kuparinen, Liisa Tässä kandidaatintutkielmassa tarkastellaan yritysten saamia hyötyjä sosiaali-sessa mediassa markkinoinnista. Tutkimus toteutetaan kirjallisuuskatsauksena. Tutkimuksen tavoitteena on löytää nykypäivänä esiintyviä markkinointiongel-mia ja etsiä sosiaalisesta mediasta keinoja, joilla näihin ongelmiin voidaan löytää ratkaisuja. Tutkielmassa kuvataan sosiaalista mediaa yleisesti käsitteenä, minkä jäl-keen tutustutaan yleisiin markkinoinnin perusperiaatteisiin. Internetin muka-naan tuomat muutokset markkinoinnissa ovat kuitenkin aiheuttaneet markkinoi-jille ongelmia, joihin yritysten tulee sopeutua äkillisesti muuttuvassa nykymaa-ilmassa. Tämän tutkielman pääpaino keskittyy tutkimaan sosiaalista mediaa yh-tenä uutena teknologiana ja siitä saatavia hyötyjä yritysten markkinoinnissa. Li-säksi pohditaan keinoja, joilla sosiaalisesta mediasta saatavia etuja voidaan mi-tata ja hyödyntää. Maininnan tasolla käsitellään myös sosiaalisessa mediassa markkinoinnista koituvia ongelmia. Tutkielma vastaa tutkimuskysymyksiin ”Mitä hyötyjä yritykset saavat so-siaalisessa mediassa markkinoinnista nykypäivänä verrattuna muihin markki-nointikanaviin?”, ”Millä keinoin sosiaalisen median markkinoinnin hyötyjä voi-daan mitata?” ja ”Mitä ongelmia yritys voi kohdata hyödyntäessään sosiaalista mediaa markkinoinnissa?”.
first_indexed 2024-09-11T08:48:55Z
format Kandityö
free_online_boolean 1
fullrecord [{"key": "dc.contributor.author", "value": "Haapam\u00e4ki, Joni", "language": null, "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2013-06-27T09:06:02Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2013-06-27T09:06:02Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2013", "language": null, "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/41847", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Haapam\u00e4ki, Joni\r\nSosiaalisen median hy\u00f6dyt osana yrityksen modernia markkinointia\r\nJyv\u00e4skyl\u00e4: Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto, 2013, 26 s.\r\nTietoj\u00e4rjestelm\u00e4tiede, kandidaatintutkielma\r\nOhjaaja: Kuparinen, Liisa\r\nT\u00e4ss\u00e4 kandidaatintutkielmassa tarkastellaan yritysten saamia hy\u00f6tyj\u00e4 sosiaali-sessa mediassa markkinoinnista. Tutkimus toteutetaan kirjallisuuskatsauksena. Tutkimuksen tavoitteena on l\u00f6yt\u00e4\u00e4 nykyp\u00e4iv\u00e4n\u00e4 esiintyvi\u00e4 markkinointiongel-mia ja etsi\u00e4 sosiaalisesta mediasta keinoja, joilla n\u00e4ihin ongelmiin voidaan l\u00f6yt\u00e4\u00e4 ratkaisuja.\r\nTutkielmassa kuvataan sosiaalista mediaa yleisesti k\u00e4sitteen\u00e4, mink\u00e4 j\u00e4l-keen tutustutaan yleisiin markkinoinnin perusperiaatteisiin. Internetin muka-naan tuomat muutokset markkinoinnissa ovat kuitenkin aiheuttaneet markkinoi-jille ongelmia, joihin yritysten tulee sopeutua \u00e4killisesti muuttuvassa nykymaa-ilmassa. T\u00e4m\u00e4n tutkielman p\u00e4\u00e4paino keskittyy tutkimaan sosiaalista mediaa yh-ten\u00e4 uutena teknologiana ja siit\u00e4 saatavia hy\u00f6tyj\u00e4 yritysten markkinoinnissa. Li-s\u00e4ksi pohditaan keinoja, joilla sosiaalisesta mediasta saatavia etuja voidaan mi-tata ja hy\u00f6dynt\u00e4\u00e4. Maininnan tasolla k\u00e4sitell\u00e4\u00e4n my\u00f6s sosiaalisessa mediassa markkinoinnista koituvia ongelmia.\r\nTutkielma vastaa tutkimuskysymyksiin \u201dMit\u00e4 hy\u00f6tyj\u00e4 yritykset saavat so-siaalisessa mediassa markkinoinnista nykyp\u00e4iv\u00e4n\u00e4 verrattuna muihin markki-nointikanaviin?\u201d, \u201dMill\u00e4 keinoin sosiaalisen median markkinoinnin hy\u00f6tyj\u00e4 voi-daan mitata?\u201d ja \u201dMit\u00e4 ongelmia yritys voi kohdata hy\u00f6dynt\u00e4ess\u00e4\u00e4n sosiaalista mediaa markkinoinnissa?\u201d.", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by Seija Paananen (sepaanan@jyu.fi) on 2013-06-27T09:06:02Z\nNo. of bitstreams: 1\nJoni Haapam\u00e4ki.pdf: 386022 bytes, checksum: ca5db8fe29349cb437c4c2e6b7ea0689 (MD5)", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2013-06-27T09:06:02Z (GMT). No. of bitstreams: 1\nJoni Haapam\u00e4ki.pdf: 386022 bytes, checksum: ca5db8fe29349cb437c4c2e6b7ea0689 (MD5)\n Previous issue date: 2013", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "sosiaalinen media", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "markkinointi", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "hy\u00f6tyjen mittaaminen", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Sosiaalisen median hy\u00f6dyt yrityksen modernissa markkinoinnissa", "language": "fi", "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "bachelor thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-201306272047", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.dcmitype", "value": "Text", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "dcmitype", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Kandidaatintutkielma", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Bachelor's thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Informaatioteknologian tiedekunta", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Faculty of Information Technology", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Informaatioteknologia", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Information Technology", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Tietoj\u00e4rjestelm\u00e4tiede", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Information Systems Science", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": "fi", "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "bachelorThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_41847
language fin
last_indexed 2025-03-31T20:02:48Z
main_date 2013-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2013
online_boolean 1
online_urls_str_mv {"url":"https:\/\/jyx.jyu.fi\/bitstreams\/6afdf29c-1e18-4ae6-9bb2-178d52c875fd\/download","text":"Joni Haapam\u00e4ki.pdf","source":"jyx","mediaType":"application\/pdf"}
publishDate 2013
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Haapamäki, Joni Sosiaalisen median hyödyt yrityksen modernissa markkinoinnissa sosiaalinen media markkinointi hyötyjen mittaaminen Tietojärjestelmätiede Information Systems Science
title Sosiaalisen median hyödyt yrityksen modernissa markkinoinnissa
title_full Sosiaalisen median hyödyt yrityksen modernissa markkinoinnissa
title_fullStr Sosiaalisen median hyödyt yrityksen modernissa markkinoinnissa Sosiaalisen median hyödyt yrityksen modernissa markkinoinnissa
title_full_unstemmed Sosiaalisen median hyödyt yrityksen modernissa markkinoinnissa Sosiaalisen median hyödyt yrityksen modernissa markkinoinnissa
title_short Sosiaalisen median hyödyt yrityksen modernissa markkinoinnissa
title_sort sosiaalisen median hyödyt yrityksen modernissa markkinoinnissa
title_txtP Sosiaalisen median hyödyt yrityksen modernissa markkinoinnissa
topic sosiaalinen media markkinointi hyötyjen mittaaminen Tietojärjestelmätiede Information Systems Science
topic_facet Information Systems Science Tietojärjestelmätiede hyötyjen mittaaminen markkinointi sosiaalinen media
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/41847 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201306272047
work_keys_str_mv AT haapamäkijoni sosiaalisenmedianhyödytyrityksenmodernissamarkkinoinnissa