Sosiaalisen median hyödyt yrityksen modernissa markkinoinnissa

Haapamäki, Joni Sosiaalisen median hyödyt osana yrityksen modernia markkinointia Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2013, 26 s. Tietojärjestelmätiede, kandidaatintutkielma Ohjaaja: Kuparinen, Liisa Tässä kandidaatintutkielmassa tarkastellaan yritysten saamia hyötyjä sosiaali-sessa mediassa markki...

Täydet tiedot

Bibliografiset tiedot
Päätekijä: Haapamäki, Joni
Muut tekijät: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, Information Technology, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Aineistotyyppi: Kandityö
Kieli:fin
Julkaistu: 2013
Aiheet:
Linkit: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/41847
Kuvaus
Yhteenveto:Haapamäki, Joni Sosiaalisen median hyödyt osana yrityksen modernia markkinointia Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2013, 26 s. Tietojärjestelmätiede, kandidaatintutkielma Ohjaaja: Kuparinen, Liisa Tässä kandidaatintutkielmassa tarkastellaan yritysten saamia hyötyjä sosiaali-sessa mediassa markkinoinnista. Tutkimus toteutetaan kirjallisuuskatsauksena. Tutkimuksen tavoitteena on löytää nykypäivänä esiintyviä markkinointiongel-mia ja etsiä sosiaalisesta mediasta keinoja, joilla näihin ongelmiin voidaan löytää ratkaisuja. Tutkielmassa kuvataan sosiaalista mediaa yleisesti käsitteenä, minkä jäl-keen tutustutaan yleisiin markkinoinnin perusperiaatteisiin. Internetin muka-naan tuomat muutokset markkinoinnissa ovat kuitenkin aiheuttaneet markkinoi-jille ongelmia, joihin yritysten tulee sopeutua äkillisesti muuttuvassa nykymaa-ilmassa. Tämän tutkielman pääpaino keskittyy tutkimaan sosiaalista mediaa yh-tenä uutena teknologiana ja siitä saatavia hyötyjä yritysten markkinoinnissa. Li-säksi pohditaan keinoja, joilla sosiaalisesta mediasta saatavia etuja voidaan mi-tata ja hyödyntää. Maininnan tasolla käsitellään myös sosiaalisessa mediassa markkinoinnista koituvia ongelmia. Tutkielma vastaa tutkimuskysymyksiin ”Mitä hyötyjä yritykset saavat so-siaalisessa mediassa markkinoinnista nykypäivänä verrattuna muihin markki-nointikanaviin?”, ”Millä keinoin sosiaalisen median markkinoinnin hyötyjä voi-daan mitata?” ja ”Mitä ongelmia yritys voi kohdata hyödyntäessään sosiaalista mediaa markkinoinnissa?”.