Luottamus, sitoutuminen ja vaikutusmahdollisuudet markkinointiyhteenliittymässä

Tässä tutkimuksessa selvitettiin sitoutumisen merkitystä organisaatioiden välisessä yhteistyössä. Tutkimuksen teoreettinen viitekehys rakentuu organisaatioiden välistä luottamusta, sitoutumista, päätöksentekoa ja valtaa käsittelevästä kirjallisuudesta. Tutkimuksen empiirinen osuus toteutettiin kolm...

Täydet tiedot

Bibliografiset tiedot
Päätekijä: Kohtanen, Jani
Muut tekijät: Humanistinen tiedekunta, Faculty of Humanities, Viestintätieteiden laitos, Department of Communication, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Aineistotyyppi: Pro gradu
Kieli:fin
Julkaistu: 2012
Aiheet:
Linkit: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/40038
_version_ 1828193131509579776
author Kohtanen, Jani
author2 Humanistinen tiedekunta Faculty of Humanities Viestintätieteiden laitos Department of Communication University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_facet Kohtanen, Jani Humanistinen tiedekunta Faculty of Humanities Viestintätieteiden laitos Department of Communication University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto Kohtanen, Jani Humanistinen tiedekunta Faculty of Humanities Viestintätieteiden laitos Department of Communication University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_sort Kohtanen, Jani
datasource_str_mv jyx
description Tässä tutkimuksessa selvitettiin sitoutumisen merkitystä organisaatioiden välisessä yhteistyössä. Tutkimuksen teoreettinen viitekehys rakentuu organisaatioiden välistä luottamusta, sitoutumista, päätöksentekoa ja valtaa käsittelevästä kirjallisuudesta. Tutkimuksen empiirinen osuus toteutettiin kolmessa vaiheessa. Aineiston analyysissa käytettiin laadullisia menetelmiä, joita täydennettiin soveltuvin osin määrällisillä menetelmillä. Tutkimusaineisto koostuu kolmesta kokonaisuudesta, jotka analysoitiin teemoittelemalla. Tutkimuksen tulokset vahvistavat käsitystä sitoutumisen merkityksestä organisaatioiden välisessä yhteistyössä. Tulosten perusteella sitoutuminen on monitahoinen ilmiö, joka on ainakin osittain resurssisidonnaista. Yksityisen puolen organisaatiot sitoutuvat yhteistyöhön vahvemmin, kuin julkisen puolen organisaatiot. Tutkimus tarjoaa työkaluja organisaatioiden välisten suhteiden hoitamiseen ja kehittämiseen. Organisaatioiden johdossa olevien henkilöiden tulee pystyä tunnistamaan motiivit yhteistyöhön ja ymmärtää sitoutumisen merkitys suhteiden hoidossa.
first_indexed 2023-03-22T09:57:53Z
format Pro gradu
free_online_boolean 1
fullrecord [{"key": "dc.contributor.author", "value": "Kohtanen, Jani", "language": null, "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2012-10-19T06:21:44Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2012-10-19T06:21:44Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2012", "language": null, "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.other", "value": "oai:jykdok.linneanet.fi:1232887", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/40038", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "T\u00e4ss\u00e4 tutkimuksessa selvitettiin sitoutumisen merkityst\u00e4 organisaatioiden v\u00e4lisess\u00e4\nyhteisty\u00f6ss\u00e4. Tutkimuksen teoreettinen viitekehys rakentuu organisaatioiden v\u00e4list\u00e4\nluottamusta, sitoutumista, p\u00e4\u00e4t\u00f6ksentekoa ja valtaa k\u00e4sittelev\u00e4st\u00e4 kirjallisuudesta.\n\nTutkimuksen empiirinen osuus toteutettiin kolmessa vaiheessa. Aineiston\nanalyysissa k\u00e4ytettiin laadullisia menetelmi\u00e4, joita t\u00e4ydennettiin soveltuvin osin\nm\u00e4\u00e4r\u00e4llisill\u00e4 menetelmill\u00e4. Tutkimusaineisto koostuu kolmesta kokonaisuudesta,\njotka analysoitiin teemoittelemalla.\n\nTutkimuksen tulokset vahvistavat k\u00e4sityst\u00e4 sitoutumisen merkityksest\u00e4\norganisaatioiden v\u00e4lisess\u00e4 yhteisty\u00f6ss\u00e4. Tulosten perusteella sitoutuminen on\nmonitahoinen ilmi\u00f6, joka on ainakin osittain resurssisidonnaista. Yksityisen puolen\norganisaatiot sitoutuvat yhteisty\u00f6h\u00f6n vahvemmin, kuin julkisen puolen\norganisaatiot.\n\nTutkimus tarjoaa ty\u00f6kaluja organisaatioiden v\u00e4listen suhteiden hoitamiseen ja\nkehitt\u00e4miseen. Organisaatioiden johdossa olevien henkil\u00f6iden tulee pysty\u00e4\ntunnistamaan motiivit yhteisty\u00f6h\u00f6n ja ymm\u00e4rt\u00e4\u00e4 sitoutumisen merkitys suhteiden\nhoidossa.", "language": null, "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted using Plone Publishing form by Jani Kohtanen (japekoht) on 2012-10-19 06:21:44.104818. Form: Pro gradu -lomake (1 tekij\u00e4) (https://kirjasto.jyu.fi/julkaisut/julkaisulomakkeet/pro-gradu-lomake-1-tekijae). JyX data:", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by jyx lomake-julkaisija (jyx-julkaisija@noreply.fi) on 2012-10-19T06:21:44Z\nNo. of bitstreams: 2\nURN:NBN:fi:jyu-201210192730.pdf: 1211865 bytes, checksum: 681d47a68a5e4c4bcd8534e329f130b1 (MD5)\nlicense.html: 5017 bytes, checksum: ac6a384c2c0b9c248892b8f594cb3778 (MD5)", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2012-10-19T06:21:44Z (GMT). No. of bitstreams: 2\nURN:NBN:fi:jyu-201210192730.pdf: 1211865 bytes, checksum: 681d47a68a5e4c4bcd8534e329f130b1 (MD5)\nlicense.html: 5017 bytes, checksum: ac6a384c2c0b9c248892b8f594cb3778 (MD5)\n Previous issue date: 2012", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "63 sivua", "language": null, "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.mimetype", "value": "application/pdf", "language": null, "element": "format", "qualifier": "mimetype", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "organisaatioiden v\u00e4linen yhteisty\u00f6", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "markkinointiyhteisty\u00f6", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "luottamus", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "sitoutuminen", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "vaikutusmahdollisuudet", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Luottamus, sitoutuminen ja vaikutusmahdollisuudet markkinointiyhteenliittym\u00e4ss\u00e4", "language": null, "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "master thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-201210192730", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.dcmitype", "value": "Text", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "dcmitype", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Pro gradu -tutkielma", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Master\u2019s thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Humanistinen tiedekunta", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Faculty of Humanities", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Viestint\u00e4tieteiden laitos", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Department of Communication", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Yhteis\u00f6viestint\u00e4", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Organizational Communication", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.updated", "value": "2012-10-19T06:21:45Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "updated", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": "fi", "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "masterThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.oppiainekoodi", "value": "3131", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "oppiainekoodi", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "organisaatiot", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "yhteisty\u00f6", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "markkinointi", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "luottamus", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "sitoutuminen", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.content", "value": "fulltext", "language": null, "element": "format", "qualifier": "content", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.okm", "value": "G2", "language": null, "element": "type", "qualifier": "okm", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_40038
language fin
last_indexed 2025-03-31T20:01:23Z
main_date 2012-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2012
online_boolean 1
online_urls_str_mv {"url":"https:\/\/jyx.jyu.fi\/bitstreams\/5a117f66-7efa-4e21-87f8-a83c81acfaf2\/download","text":"URN:NBN:fi:jyu-201210192730.pdf","source":"jyx","mediaType":"application\/pdf"}
publishDate 2012
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Kohtanen, Jani Luottamus, sitoutuminen ja vaikutusmahdollisuudet markkinointiyhteenliittymässä organisaatioiden välinen yhteistyö markkinointiyhteistyö luottamus sitoutuminen vaikutusmahdollisuudet Yhteisöviestintä Organizational Communication 3131 organisaatiot yhteistyö markkinointi
title Luottamus, sitoutuminen ja vaikutusmahdollisuudet markkinointiyhteenliittymässä
title_full Luottamus, sitoutuminen ja vaikutusmahdollisuudet markkinointiyhteenliittymässä
title_fullStr Luottamus, sitoutuminen ja vaikutusmahdollisuudet markkinointiyhteenliittymässä Luottamus, sitoutuminen ja vaikutusmahdollisuudet markkinointiyhteenliittymässä
title_full_unstemmed Luottamus, sitoutuminen ja vaikutusmahdollisuudet markkinointiyhteenliittymässä Luottamus, sitoutuminen ja vaikutusmahdollisuudet markkinointiyhteenliittymässä
title_short Luottamus, sitoutuminen ja vaikutusmahdollisuudet markkinointiyhteenliittymässä
title_sort luottamus sitoutuminen ja vaikutusmahdollisuudet markkinointiyhteenliittymässä
title_txtP Luottamus, sitoutuminen ja vaikutusmahdollisuudet markkinointiyhteenliittymässä
topic organisaatioiden välinen yhteistyö markkinointiyhteistyö luottamus sitoutuminen vaikutusmahdollisuudet Yhteisöviestintä Organizational Communication 3131 organisaatiot yhteistyö markkinointi
topic_facet 3131 Organizational Communication Yhteisöviestintä luottamus markkinointi markkinointiyhteistyö organisaatioiden välinen yhteistyö organisaatiot sitoutuminen vaikutusmahdollisuudet yhteistyö
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/40038 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201210192730
work_keys_str_mv AT kohtanenjani luottamussitoutuminenjavaikutusmahdollisuudetmarkkinointiyhteenliittymässä