Valtran verkkoviestintä stakeholdereiden näkemyksiä Valtran verkkoviestinnästä

Verkkosivujen jatkuva kehittäminen on tämän päivän organisaatioille tärkeää, koska muuttuvat stakeholdersuhteet, teknologinen kehitys sekä taloudelliset tavoitteet asettavat sille monia vaatimuksia. Kyky vastata olemassa oleviin ja ennustettaviin tarpeisiin tarkoittaa viestinnän monitoroinnin merkit...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Kantosalo, Panu
Other Authors: Humanistinen tiedekunta, Faculty of Humanities, Viestintätieteiden laitos, Department of Communication, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Format: Master's thesis
Language:fin
Published: 2012
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/38002
_version_ 1826225714544771072
author Kantosalo, Panu
author2 Humanistinen tiedekunta Faculty of Humanities Viestintätieteiden laitos Department of Communication University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_facet Kantosalo, Panu Humanistinen tiedekunta Faculty of Humanities Viestintätieteiden laitos Department of Communication University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto Kantosalo, Panu Humanistinen tiedekunta Faculty of Humanities Viestintätieteiden laitos Department of Communication University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_sort Kantosalo, Panu
datasource_str_mv jyx
description Verkkosivujen jatkuva kehittäminen on tämän päivän organisaatioille tärkeää, koska muuttuvat stakeholdersuhteet, teknologinen kehitys sekä taloudelliset tavoitteet asettavat sille monia vaatimuksia. Kyky vastata olemassa oleviin ja ennustettaviin tarpeisiin tarkoittaa viestinnän monitoroinnin merkityksen korostumista. Verkkoviestinnän ja sen mahdollisuuksien tutkimisella voidaan selvästi parantaa organisaatioiden menestymistä. Tämä tutkimus kohdennettiin traktorinvalmistaja Valtra Oy Ab:n verkkosivuihin ja niiden käyttäjiin. Tutkimuksella pyrittiin kartoittamaan käyttäjien tämänhetkistä tyytyväisyyttä sekä involvoituneisuutta Valtran verkkosivuihin ja Valtraan. Lisäksi tutkimuksessa haluttiin saada vastauksia Valtran verkkosivujen kehittämistarpeista sekä myös Valtran sosiaaliseen mediaan osallistumisen tarpeellisuutta. Tutkimus toteutettiin kyselynä Valtran verkkosivuilla. Se tehtiin useina eri kieliversioina, joihin vastauksia saatiin kaikista maista, missä Valtralla oli omat verkkosivustot. Kyselyllä kerättiin kvantitaviisellä sekä kvalitatiivisellä analyysillä purettavissa olevaa dataa. Monimenetelmällisesti purettuna tutkimuksen aineistosta on voitu tehdä johtopäätöksiä Valtran verkkosivujen kehittämiseen ja ylläpitoon. Tutkimuksen mukaan Valtran verkkosivuja käyttävät stakeholderit olivat suurimmalta osin linkittyneitä maatalouteen niin ammattinsa kuin kiinnostuksiensa kautta. Verkkosivuja käyttävät stakeholderit olivat myös ikäjakaumaltaan suhteellisen nuoria. Valtran stakeholdereiden keskuudessa oli havaittavissa involvoituneisuutta, mikä ilmeni haluna saada Valtraa osallistumaan enemmän sosiaaliseen mediaan sekä verkkosivujen sisällölliseen kehittämiseen. Tutkimuksen tuloksena saatiin useita Valtran verkkosivuihin sovellettavissa olevia kehittämisideoita, joilla organisaation verkkoviestintää voidaan entisestään tehostaa sekä parantaa.
first_indexed 2023-03-22T09:58:19Z
format Pro gradu
free_online_boolean 1
fullrecord [{"key": "dc.contributor.author", "value": "Kantosalo, Panu", "language": null, "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2012-06-08T10:41:09Z", "language": "", "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2012-06-08T10:41:09Z", "language": "", "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2012", "language": null, "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.other", "value": "oai:jykdok.linneanet.fi:1218273", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/38002", "language": "", "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Verkkosivujen jatkuva kehitt\u00e4minen on t\u00e4m\u00e4n p\u00e4iv\u00e4n organisaatioille t\u00e4rke\u00e4\u00e4, koska muuttuvat stakeholdersuhteet, teknologinen kehitys sek\u00e4 taloudelliset tavoitteet asettavat sille monia vaatimuksia. Kyky vastata olemassa oleviin ja ennustettaviin tarpeisiin tarkoittaa viestinn\u00e4n monitoroinnin merkityksen korostumista. Verkkoviestinn\u00e4n ja sen mahdollisuuksien tutkimisella voidaan selv\u00e4sti parantaa organisaatioiden menestymist\u00e4.\r\nT\u00e4m\u00e4 tutkimus kohdennettiin traktorinvalmistaja Valtra Oy Ab:n verkkosivuihin ja niiden k\u00e4ytt\u00e4jiin. Tutkimuksella pyrittiin kartoittamaan k\u00e4ytt\u00e4jien t\u00e4m\u00e4nhetkist\u00e4 tyytyv\u00e4isyytt\u00e4 sek\u00e4 involvoituneisuutta Valtran verkkosivuihin ja Valtraan. Lis\u00e4ksi tutkimuksessa haluttiin saada vastauksia Valtran verkkosivujen kehitt\u00e4mistarpeista sek\u00e4 my\u00f6s Valtran sosiaaliseen mediaan osallistumisen tarpeellisuutta.\r\nTutkimus toteutettiin kyselyn\u00e4 Valtran verkkosivuilla. Se tehtiin useina eri kieliversioina, joihin vastauksia saatiin kaikista maista, miss\u00e4 Valtralla oli omat verkkosivustot. Kyselyll\u00e4 ker\u00e4ttiin kvantitaviisell\u00e4 sek\u00e4 kvalitatiivisell\u00e4 analyysill\u00e4 purettavissa olevaa dataa. Monimenetelm\u00e4llisesti purettuna tutkimuksen aineistosta on voitu tehd\u00e4 johtop\u00e4\u00e4t\u00f6ksi\u00e4 Valtran verkkosivujen kehitt\u00e4miseen ja yll\u00e4pitoon.\r\nTutkimuksen mukaan Valtran verkkosivuja k\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t stakeholderit olivat suurimmalta osin linkittyneit\u00e4 maatalouteen niin ammattinsa kuin kiinnostuksiensa kautta. Verkkosivuja k\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t stakeholderit olivat my\u00f6s ik\u00e4jakaumaltaan suhteellisen nuoria. Valtran stakeholdereiden keskuudessa oli havaittavissa involvoituneisuutta, mik\u00e4 ilmeni haluna saada Valtraa osallistumaan enemm\u00e4n sosiaaliseen mediaan sek\u00e4 verkkosivujen sis\u00e4ll\u00f6lliseen kehitt\u00e4miseen. Tutkimuksen tuloksena saatiin useita Valtran verkkosivuihin sovellettavissa olevia kehitt\u00e4misideoita, joilla organisaation verkkoviestint\u00e4\u00e4 voidaan entisest\u00e4\u00e4n tehostaa sek\u00e4 parantaa.", "language": "", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted using Plone Publishing form by Panu Kantosalo (paeekant) on 2012-06-08 10:41:08.645039. Form: Pro gradu -lomake (1 tekij\u00e4) (https://kirjasto.jyu.fi/julkaisut/julkaisulomakkeet/pro-gradu-lomake-1-tekijae). JyX data:", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by jyx lomake-julkaisija (jyx-julkaisija@noreply.fi) on 2012-06-08T10:41:09Z\r\nNo. of bitstreams: 2\r\nURN:NBN:fi:jyu-201206081834.pdf: 4427881 bytes, checksum: 8cc04e9595e0d2eb9534391efea5da64 (MD5)\r\nlicense.html: 5021 bytes, checksum: 2b6947f95041af414525fc6926a262c2 (MD5)", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2012-06-08T10:41:09Z (GMT). No. of bitstreams: 2\r\nURN:NBN:fi:jyu-201206081834.pdf: 4427881 bytes, checksum: 8cc04e9595e0d2eb9534391efea5da64 (MD5)\r\nlicense.html: 5021 bytes, checksum: 2b6947f95041af414525fc6926a262c2 (MD5)\r\n Previous issue date: 2012", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "90 sivua", "language": null, "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.mimetype", "value": "application/pdf", "language": null, "element": "format", "qualifier": "mimetype", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "Valtra", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Valtran verkkoviestint\u00e4 : stakeholdereiden n\u00e4kemyksi\u00e4 Valtran verkkoviestinn\u00e4st\u00e4", "language": null, "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "master thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-201206081834", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.dcmitype", "value": "Text", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "dcmitype", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Pro gradu -tutkielma", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Master\u2019s thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Humanistinen tiedekunta", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Faculty of Humanities", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Viestint\u00e4tieteiden laitos", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Department of Communication", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Yhteis\u00f6viestint\u00e4", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Organizational Communication", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.updated", "value": "2012-06-08T10:41:09Z", "language": "", "element": "date", "qualifier": "updated", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": "fi", "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "masterThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.oppiainekoodi", "value": "3131", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "oppiainekoodi", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "k\u00e4ytett\u00e4vyys", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "stakeholder-teoria", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "sosiaalinen media", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "verkkoviestint\u00e4", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.content", "value": "fulltext", "language": null, "element": "format", "qualifier": "content", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.okm", "value": "G2", "language": null, "element": "type", "qualifier": "okm", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_38002
language fin
last_indexed 2025-02-18T10:54:55Z
main_date 2012-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2012
online_boolean 1
online_urls_str_mv {"url":"https:\/\/jyx.jyu.fi\/bitstreams\/08edadbf-dd0c-47c5-8d89-9e8162227980\/download","text":"URN:NBN:fi:jyu-201206081834.pdf","source":"jyx","mediaType":"application\/pdf"}
publishDate 2012
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Kantosalo, Panu Valtran verkkoviestintä : stakeholdereiden näkemyksiä Valtran verkkoviestinnästä Valtra Yhteisöviestintä Organizational Communication 3131 käytettävyys stakeholder-teoria sosiaalinen media verkkoviestintä
title Valtran verkkoviestintä : stakeholdereiden näkemyksiä Valtran verkkoviestinnästä
title_full Valtran verkkoviestintä : stakeholdereiden näkemyksiä Valtran verkkoviestinnästä
title_fullStr Valtran verkkoviestintä : stakeholdereiden näkemyksiä Valtran verkkoviestinnästä Valtran verkkoviestintä : stakeholdereiden näkemyksiä Valtran verkkoviestinnästä
title_full_unstemmed Valtran verkkoviestintä : stakeholdereiden näkemyksiä Valtran verkkoviestinnästä Valtran verkkoviestintä : stakeholdereiden näkemyksiä Valtran verkkoviestinnästä
title_short Valtran verkkoviestintä
title_sort valtran verkkoviestintä stakeholdereiden näkemyksiä valtran verkkoviestinnästä
title_sub stakeholdereiden näkemyksiä Valtran verkkoviestinnästä
title_txtP Valtran verkkoviestintä : stakeholdereiden näkemyksiä Valtran verkkoviestinnästä
topic Valtra Yhteisöviestintä Organizational Communication 3131 käytettävyys stakeholder-teoria sosiaalinen media verkkoviestintä
topic_facet 3131 Organizational Communication Valtra Yhteisöviestintä käytettävyys sosiaalinen media stakeholder-teoria verkkoviestintä
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/38002 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201206081834
work_keys_str_mv AT kantosalopanu valtranverkkoviestintästakeholdereidennäkemyksiävaltranverkkoviestinnästä