Arvioinnin ja opettajan opetustyylien yhteys oppilaiden koululiikuntakokemuksiin

Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää onko opettajan käyttämällä arviointityylillä ja opetustyylillä yhteyttä oppilaiden koululiikuntakokemuksiin. Opettajan opetustyyleillä tarkoitamme Mosstonin spektrin (1994) eri opetustyylejä. Koululiikuntakokemuksia kuvaamaan valittiin kolme eri ulottuvuutta:...

Täydet tiedot

Bibliografiset tiedot
Päätekijät: Korpela, Sallamari, Kuusinen, Anniina
Muut tekijät: Liikuntatieteellinen tiedekunta, Faculty of Sport and Health Sciences, Liikuntakasvatuksen laitos, Department of Sport Sciences, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Aineistotyyppi: Pro gradu
Kieli:fin
Julkaistu: 2012
Aiheet:
Linkit: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/37785
Kuvaus
Yhteenveto:Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää onko opettajan käyttämällä arviointityylillä ja opetustyylillä yhteyttä oppilaiden koululiikuntakokemuksiin. Opettajan opetustyyleillä tarkoitamme Mosstonin spektrin (1994) eri opetustyylejä. Koululiikuntakokemuksia kuvaamaan valittiin kolme eri ulottuvuutta: koettu fyysinen pätevyys, minäkäsitys ja ahdistuneisuus. Tutkimus koostui kahdesta eri osiosta, jolloin arviointia ja opetustyylejä tarkasteltiin erillisinä kokonaisuuksina.