Arvioinnin ja opettajan opetustyylien yhteys oppilaiden koululiikuntakokemuksiin
Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää onko opettajan käyttämällä arviointityylillä ja opetustyylillä yhteyttä oppilaiden koululiikuntakokemuksiin. Opettajan opetustyyleillä tarkoitamme Mosstonin spektrin (1994) eri opetustyylejä. Koululiikuntakokemuksia kuvaamaan valittiin kolme eri ulottuvuutta:...
Main Authors: | , |
---|---|
Other Authors: | , , , , , |
Format: | Master's thesis |
Language: | fin |
Published: |
2012
|
Subjects: | |
Online Access: | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/37785 |
Summary: | Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää onko opettajan käyttämällä arviointityylillä ja opetustyylillä yhteyttä oppilaiden koululiikuntakokemuksiin. Opettajan opetustyyleillä tarkoitamme Mosstonin spektrin (1994) eri opetustyylejä. Koululiikuntakokemuksia kuvaamaan valittiin kolme eri ulottuvuutta: koettu fyysinen pätevyys, minäkäsitys ja ahdistuneisuus. Tutkimus koostui kahdesta eri osiosta, jolloin arviointia ja opetustyylejä tarkasteltiin erillisinä kokonaisuuksina.
|
---|