Asiakasviestinnän luomat mielikuvat tarkastelussa Protacon Group

Tämän tutkielman tavoitteena oli tutkia ja tarkastella Protacon Group –nimisen yrityksen asiakasviestinnän luomia mielikuvia ja yrityksen tunnettuutta paperi-, kartonki- ja vaneritehtaiden automaatiopäälliköiden keskuudessa. Protacon Group on keskisuomalainen teknologia-alan suunnittelu- ja palveluy...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Kekola, Antti
Other Authors: Humanistinen tiedekunta, Faculty of Humanities, Viestintätieteiden laitos, Department of Communication, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Format: Master's thesis
Language:fin
Published: 2012
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/37776
_version_ 1828193129740632064
author Kekola, Antti
author2 Humanistinen tiedekunta Faculty of Humanities Viestintätieteiden laitos Department of Communication University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_facet Kekola, Antti Humanistinen tiedekunta Faculty of Humanities Viestintätieteiden laitos Department of Communication University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto Kekola, Antti Humanistinen tiedekunta Faculty of Humanities Viestintätieteiden laitos Department of Communication University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_sort Kekola, Antti
datasource_str_mv jyx
description Tämän tutkielman tavoitteena oli tutkia ja tarkastella Protacon Group –nimisen yrityksen asiakasviestinnän luomia mielikuvia ja yrityksen tunnettuutta paperi-, kartonki- ja vaneritehtaiden automaatiopäälliköiden keskuudessa. Protacon Group on keskisuomalainen teknologia-alan suunnittelu- ja palveluyritys, joka tuottaa asiakkailleen tehokkaita ja joustavia ratkaisuja projektoinnin, tuotannon ja ylläpidon tarpeisiin. Yrityksellä on halu kehittää asiakasviestintäänsä, ja tämän tutkimuksen kohteeksi valittiin viime vuosina suuria muutoksia kokenut paperi-, kartonki- ja vaneriala. Tutkimukseen kerättiin aineistoa puhelimitse toteutetulla puolistrukturoidulla teemahaastattelulla. Puhelimitse tavoitettiin 17 haastateltavaa automaatiopäällikköä, joista 9 ei tuntenut yritystä. Haastatteluaineisto koostuu siten kahdeksasta haastattelusta. Kerätty aineisto koottiin yhteen ja analysoitiin käyttämällä kolmivaiheista aineistolähtöisen sisällönanalyysin prosessia. Tällä menetelmällä saatiin selville automaatiopäälliköiden mielikuvat Protacon Groupista ja sen asiakasviestinnästä, automaatiopäälliköiden odotukset yrityksen asiakasviestinnästä sekä näiden odotusten täyttyminen. Lisäksi saatiin selville automaatiopäälliköille asiakasviestinnän perusteella muodostuneita mielikuvia. Tutkimuksessa saatiin selville, että Protacon Group ei ole tutkimukseen valittujen automaatiopäälliköiden keskuudessa kovinkaan tunnettu yritys, sillä haastattelua varten tavoitetuista seitsemäntoista automaatiopäälliköstä yhdeksän tunsi yrityksen hyvin huonosti tai ei lainkaan. Loput kahdeksan automaatiopäällikköä ovat tehneet yhteistyötä kohdeyrityksen kanssa, ja käsitykset ja kokemukset ovat pääasiassa positiivisia. Yhteydenpidon toivotaan olevan Protacon Groupin taholta jatkuvampaa ja tiiviimpää, myös lama-aikoina. Automaatiopäälliköt toivovat Protacon Groupin lisäävän omasta osaamisestaan tiedottamista. Automaatiopäälliköt ilmoittivat kuitenkin asiakasviestinnälle asettamiensa odotusten täyttyvän ja mielikuvat Protacon Groupista ovat positiivisia. Johtopäätöksenä voidaan esittää, että Protacon Groupin kannattaisi panostaa markkinointiin potentiaalisten asiakkaiden osalta ja näin kehittää tunnettuutta. Lisäksi vanhoja yhteistyökumppaneita ja asiakkaita voisi tiedottaa tietyin väliajoin yrityksen tarjoamista palveluista ja ratkaisuista. Näin tekemällä kontaktipinnat pysyisivät tuoreinta ja yhteystiedot ajan tasalla.
first_indexed 2023-03-22T09:59:22Z
format Pro gradu
free_online_boolean 1
fullrecord [{"key": "dc.contributor.author", "value": "Kekola, Antti", "language": null, "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2012-05-06T12:16:09Z", "language": "", "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2012-05-06T12:16:09Z", "language": "", "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2012", "language": null, "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.other", "value": "oai:jykdok.linneanet.fi:1216002", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/37776", "language": "", "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "T\u00e4m\u00e4n tutkielman tavoitteena oli tutkia ja tarkastella Protacon Group \u2013nimisen yrityksen asiakasviestinn\u00e4n luomia mielikuvia ja yrityksen tunnettuutta paperi-, kartonki- ja vaneritehtaiden automaatiop\u00e4\u00e4llik\u00f6iden keskuudessa. Protacon Group on keskisuomalainen teknologia-alan suunnittelu- ja palveluyritys, joka tuottaa asiakkailleen tehokkaita ja joustavia ratkaisuja projektoinnin, tuotannon ja yll\u00e4pidon tarpeisiin. Yrityksell\u00e4 on halu kehitt\u00e4\u00e4 asiakasviestint\u00e4\u00e4ns\u00e4, ja t\u00e4m\u00e4n tutkimuksen kohteeksi valittiin viime vuosina suuria muutoksia kokenut paperi-, kartonki- ja vaneriala. \r\nTutkimukseen ker\u00e4ttiin aineistoa puhelimitse toteutetulla puolistrukturoidulla teemahaastattelulla. Puhelimitse tavoitettiin 17 haastateltavaa automaatiop\u00e4\u00e4llikk\u00f6\u00e4, joista 9 ei tuntenut yrityst\u00e4. Haastatteluaineisto koostuu siten kahdeksasta haastattelusta. Ker\u00e4tty aineisto koottiin yhteen ja analysoitiin k\u00e4ytt\u00e4m\u00e4ll\u00e4 kolmivaiheista aineistol\u00e4ht\u00f6isen sis\u00e4ll\u00f6nanalyysin prosessia. T\u00e4ll\u00e4 menetelm\u00e4ll\u00e4 saatiin selville automaatiop\u00e4\u00e4llik\u00f6iden mielikuvat Protacon Groupista ja sen asiakasviestinn\u00e4st\u00e4, automaatiop\u00e4\u00e4llik\u00f6iden odotukset yrityksen asiakasviestinn\u00e4st\u00e4 sek\u00e4 n\u00e4iden odotusten t\u00e4yttyminen. Lis\u00e4ksi saatiin selville automaatiop\u00e4\u00e4llik\u00f6ille asiakasviestinn\u00e4n perusteella muodostuneita mielikuvia. \r\nTutkimuksessa saatiin selville, ett\u00e4 Protacon Group ei ole tutkimukseen valittujen automaatiop\u00e4\u00e4llik\u00f6iden keskuudessa kovinkaan tunnettu yritys, sill\u00e4 haastattelua varten tavoitetuista seitsem\u00e4ntoista automaatiop\u00e4\u00e4llik\u00f6st\u00e4 yhdeks\u00e4n tunsi yrityksen hyvin huonosti tai ei lainkaan. Loput kahdeksan automaatiop\u00e4\u00e4llikk\u00f6\u00e4 ovat tehneet yhteisty\u00f6t\u00e4 kohdeyrityksen kanssa, ja k\u00e4sitykset ja kokemukset ovat p\u00e4\u00e4asiassa positiivisia. Yhteydenpidon toivotaan olevan Protacon Groupin taholta jatkuvampaa ja tiiviimp\u00e4\u00e4, my\u00f6s lama-aikoina. Automaatiop\u00e4\u00e4llik\u00f6t toivovat Protacon Groupin lis\u00e4\u00e4v\u00e4n omasta osaamisestaan tiedottamista. Automaatiop\u00e4\u00e4llik\u00f6t ilmoittivat kuitenkin asiakasviestinn\u00e4lle asettamiensa odotusten t\u00e4yttyv\u00e4n ja mielikuvat Protacon Groupista ovat positiivisia. \r\nJohtop\u00e4\u00e4t\u00f6ksen\u00e4 voidaan esitt\u00e4\u00e4, ett\u00e4 Protacon Groupin kannattaisi panostaa markkinointiin potentiaalisten asiakkaiden osalta ja n\u00e4in kehitt\u00e4\u00e4 tunnettuutta. Lis\u00e4ksi vanhoja yhteisty\u00f6kumppaneita ja asiakkaita voisi tiedottaa tietyin v\u00e4liajoin yrityksen tarjoamista palveluista ja ratkaisuista. N\u00e4in tekem\u00e4ll\u00e4 kontaktipinnat pysyisiv\u00e4t tuoreinta ja yhteystiedot ajan tasalla.", "language": "", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted using Plone Publishing form by Antti Kekola (ankekola) on 2012-05-06 12:16:09.110421. Form: Pro gradu -lomake (1 tekij\u00e4) (https://kirjasto.jyu.fi/julkaisut/julkaisulomakkeet/pro-gradu-lomake-1-tekijae). JyX data:", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by jyx lomake-julkaisija (jyx-julkaisija@noreply.fi) on 2012-05-06T12:16:09Z\r\nNo. of bitstreams: 2\r\nURN:NBN:fi:jyu-201205061610.docx: 124033 bytes, checksum: 53e9e123cd36e7afedeb94d4cb49f0ec (MD5)\r\nlicense.html: 4998 bytes, checksum: 845d06e204fec435d3381cb4120fce24 (MD5)", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2012-05-06T12:16:09Z (GMT). No. of bitstreams: 2\r\nURN:NBN:fi:jyu-201205061610.docx: 124033 bytes, checksum: 53e9e123cd36e7afedeb94d4cb49f0ec (MD5)\r\nlicense.html: 4998 bytes, checksum: 845d06e204fec435d3381cb4120fce24 (MD5)\r\n Previous issue date: 2012", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "52 sivua", "language": null, "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.mimetype", "value": "application/pdf", "language": null, "element": "format", "qualifier": "mimetype", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "Protacon Group", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "asiakasviestint\u00e4", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Asiakasviestinn\u00e4n luomat mielikuvat : tarkastelussa Protacon Group", "language": null, "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "master thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-201205061610", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.dcmitype", "value": "Text", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "dcmitype", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Pro gradu -tutkielma", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Master\u2019s thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Humanistinen tiedekunta", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Faculty of Humanities", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Viestint\u00e4tieteiden laitos", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Department of Communication", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Puheviestint\u00e4", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Speech Communication", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.updated", "value": "2012-05-06T12:16:09Z", "language": "", "element": "date", "qualifier": "updated", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": "fi", "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "masterThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.oppiainekoodi", "value": "3132", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "oppiainekoodi", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "viestint\u00e4", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "asiakkaat", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "mielikuvat", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "puheviestint\u00e4", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.content", "value": "fulltext", "language": null, "element": "format", "qualifier": "content", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.okm", "value": "G2", "language": null, "element": "type", "qualifier": "okm", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_37776
language fin
last_indexed 2025-03-31T20:02:06Z
main_date 2012-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2012
online_boolean 1
online_urls_str_mv {"url":"https:\/\/jyx.jyu.fi\/bitstreams\/c1823917-abb1-483a-a9a9-726b76a4ccb0\/download","text":"URN_NBN_fi_jyu-201205061610.pdf","source":"jyx","mediaType":"application\/pdf"}
publishDate 2012
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Kekola, Antti Asiakasviestinnän luomat mielikuvat : tarkastelussa Protacon Group Protacon Group asiakasviestintä Puheviestintä Speech Communication 3132 viestintä asiakkaat mielikuvat puheviestintä
title Asiakasviestinnän luomat mielikuvat : tarkastelussa Protacon Group
title_full Asiakasviestinnän luomat mielikuvat : tarkastelussa Protacon Group
title_fullStr Asiakasviestinnän luomat mielikuvat : tarkastelussa Protacon Group Asiakasviestinnän luomat mielikuvat : tarkastelussa Protacon Group
title_full_unstemmed Asiakasviestinnän luomat mielikuvat : tarkastelussa Protacon Group Asiakasviestinnän luomat mielikuvat : tarkastelussa Protacon Group
title_short Asiakasviestinnän luomat mielikuvat
title_sort asiakasviestinnän luomat mielikuvat tarkastelussa protacon group
title_sub tarkastelussa Protacon Group
title_txtP Asiakasviestinnän luomat mielikuvat : tarkastelussa Protacon Group
topic Protacon Group asiakasviestintä Puheviestintä Speech Communication 3132 viestintä asiakkaat mielikuvat puheviestintä
topic_facet 3132 Protacon Group Puheviestintä Speech Communication asiakasviestintä asiakkaat mielikuvat puheviestintä viestintä
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/37776 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201205061610
work_keys_str_mv AT kekolaantti asiakasviestinnänluomatmielikuvattarkastelussaprotacongroup