Digitaalisen markkinoinnin hyödyntäminen B2B yrityksissä

Hakasalo, Linda Digitaalisen markkinoinnin hyödyntäminen B2B yrityksissä Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2012, 28 s. Tietojärjestelmätiede, kandidaatin tutkielma Ohjaaja(t): Seppänen, Ville Digitaalinen markkinointi on yhä yleistyvämpi keino yrityksille markkinoida tuotteitaan ja palveluitaan....

Täydet tiedot

Bibliografiset tiedot
Päätekijä: Hakasalo, Linda
Muut tekijät: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, Information Technology, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Aineistotyyppi: Kandityö
Kieli:fin
Julkaistu: 2012
Aiheet:
Linkit: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/37581
_version_ 1826225792138346497
author Hakasalo, Linda
author2 Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_facet Hakasalo, Linda Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto Hakasalo, Linda Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_sort Hakasalo, Linda
datasource_str_mv jyx
description Hakasalo, Linda Digitaalisen markkinoinnin hyödyntäminen B2B yrityksissä Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2012, 28 s. Tietojärjestelmätiede, kandidaatin tutkielma Ohjaaja(t): Seppänen, Ville Digitaalinen markkinointi on yhä yleistyvämpi keino yrityksille markkinoida tuotteitaan ja palveluitaan. Tällä hetkellä B2C-yritykset ovat hyödyntäneet digi-taalista markkinointia enemmän kuin B2B-yritykset, vaikka digitaalinen mark-kinointi on erittäin tehokas ja edullinen tapa myös osana B2B-yrityksen mark-kinointistrategiaa. Digitaalisen markkinoinnin hyödyntämismahdollisuuksia on olemassa paljon ja näitä mahdollisuuksia pystyvät myös B2B-yritykset tehok-kaasti hyödyntämään. Tässä tutkielmassa käsitellään digitaalisen markkinoinnin hyödyntämistä B2B-yrityksissä pyrkien löytämään keinoja tämän toteuttamiseen. Lisäksi käydään läpi hyödyntämiskeinojen mahdollisia etuja ja haasteita, joita toteuttamisessa ja ylläpitämisessä voi esiintyä. Tutkielma on kirjallisuuskatsaus, joka pohjautuu kirjallisuuteen, tieteellisiin artikkeleihin sekä tutkimuksiin ja julkaisuihin. Tutkimustuloksista tulee ilmi, että myös B2B-yritykset pystyvät tehokkaasti ja edullisesti hyödyntämään digitaalista markkinointia muiden perinteisempien markkinointikeinojen ohella. Digitaalista markkinointia hyödyntäessä tulee myös ottaa huomioon edut ja haasteet, jotta se toimisi parhaalla mahdollisella tavalla.
first_indexed 2012-12-06T00:03:23Z
format Kandityö
fullrecord [{"key": "dc.contributor.author", "value": "Hakasalo, Linda", "language": null, "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2012-03-14T10:25:49Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2012-03-14T10:25:49Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2012", "language": null, "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/37581", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Hakasalo, Linda\r\nDigitaalisen markkinoinnin hy\u00f6dynt\u00e4minen B2B yrityksiss\u00e4\r\nJyv\u00e4skyl\u00e4: Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto, 2012, 28 s.\r\nTietoj\u00e4rjestelm\u00e4tiede, kandidaatin tutkielma\r\nOhjaaja(t): Sepp\u00e4nen, Ville\r\nDigitaalinen markkinointi on yh\u00e4 yleistyv\u00e4mpi keino yrityksille markkinoida tuotteitaan ja palveluitaan. T\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 B2C-yritykset ovat hy\u00f6dynt\u00e4neet digi-taalista markkinointia enemm\u00e4n kuin B2B-yritykset, vaikka digitaalinen mark-kinointi on eritt\u00e4in tehokas ja edullinen tapa my\u00f6s osana B2B-yrityksen mark-kinointistrategiaa. Digitaalisen markkinoinnin hy\u00f6dynt\u00e4mismahdollisuuksia on olemassa paljon ja n\u00e4it\u00e4 mahdollisuuksia pystyv\u00e4t my\u00f6s B2B-yritykset tehok-kaasti hy\u00f6dynt\u00e4m\u00e4\u00e4n.\r\nT\u00e4ss\u00e4 tutkielmassa k\u00e4sitell\u00e4\u00e4n digitaalisen markkinoinnin hy\u00f6dynt\u00e4mist\u00e4 B2B-yrityksiss\u00e4 pyrkien l\u00f6yt\u00e4m\u00e4\u00e4n keinoja t\u00e4m\u00e4n toteuttamiseen. Lis\u00e4ksi k\u00e4yd\u00e4\u00e4n l\u00e4pi hy\u00f6dynt\u00e4miskeinojen mahdollisia etuja ja haasteita, joita toteuttamisessa ja yll\u00e4pit\u00e4misess\u00e4 voi esiinty\u00e4. Tutkielma on kirjallisuuskatsaus, joka pohjautuu kirjallisuuteen, tieteellisiin artikkeleihin sek\u00e4 tutkimuksiin ja julkaisuihin.\r\nTutkimustuloksista tulee ilmi, ett\u00e4 my\u00f6s B2B-yritykset pystyv\u00e4t tehokkaasti ja edullisesti hy\u00f6dynt\u00e4m\u00e4\u00e4n digitaalista markkinointia muiden perinteisempien markkinointikeinojen ohella. Digitaalista markkinointia hy\u00f6dynt\u00e4ess\u00e4 tulee my\u00f6s ottaa huomioon edut ja haasteet, jotta se toimisi parhaalla mahdollisella tavalla.", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by Seija Paananen (sepaanan@jyu.fi) on 2012-03-14T10:25:49Z\nNo. of bitstreams: 1\nLinda Hakasalo.pdf: 373789 bytes, checksum: 4d7ded283a49797f93b0a316ba346737 (MD5)", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2012-03-14T10:25:49Z (GMT). No. of bitstreams: 1\nLinda Hakasalo.pdf: 373789 bytes, checksum: 4d7ded283a49797f93b0a316ba346737 (MD5)\n Previous issue date: 2012", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "digitaalinen markkinointi", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "B2B-yritys", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "hakukonemarkkinointi", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "sosiaalinen media", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "viraalimarkkinointi", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "elektroninen kaupank\u00e4ynti", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Digitaalisen markkinoinnin hy\u00f6dynt\u00e4minen B2B yrityksiss\u00e4", "language": null, "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "bachelor thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-201203141440", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.dcmitype", "value": "Text", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "dcmitype", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Bachelor's thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Kandidaatintutkielma", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Informaatioteknologian tiedekunta", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Faculty of Information Technology", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Informaatioteknologia", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Information Technology", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Tietoj\u00e4rjestelm\u00e4tiede", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Information Systems Science", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "restrictedAccess", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "bachelorThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accessrights", "value": "This material has a restricted access due to copyright reasons.", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": "accessrights", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accessrights", "value": "Luettavissa tekij\u00e4noikeudellisista syist\u00e4 vain Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopiston Tietojenk\u00e4sittelytieteiden laitoksella.", "language": "fi", "element": "rights", "qualifier": "accessrights", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_37581
language fin
last_indexed 2025-02-18T10:54:25Z
main_date 2012-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2012
publishDate 2012
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Hakasalo, Linda Digitaalisen markkinoinnin hyödyntäminen B2B yrityksissä digitaalinen markkinointi B2B-yritys hakukonemarkkinointi sosiaalinen media viraalimarkkinointi elektroninen kaupankäynti Tietojärjestelmätiede Information Systems Science
title Digitaalisen markkinoinnin hyödyntäminen B2B yrityksissä
title_full Digitaalisen markkinoinnin hyödyntäminen B2B yrityksissä
title_fullStr Digitaalisen markkinoinnin hyödyntäminen B2B yrityksissä Digitaalisen markkinoinnin hyödyntäminen B2B yrityksissä
title_full_unstemmed Digitaalisen markkinoinnin hyödyntäminen B2B yrityksissä Digitaalisen markkinoinnin hyödyntäminen B2B yrityksissä
title_short Digitaalisen markkinoinnin hyödyntäminen B2B yrityksissä
title_sort digitaalisen markkinoinnin hyödyntäminen b2b yrityksissä
title_txtP Digitaalisen markkinoinnin hyödyntäminen B2B yrityksissä
topic digitaalinen markkinointi B2B-yritys hakukonemarkkinointi sosiaalinen media viraalimarkkinointi elektroninen kaupankäynti Tietojärjestelmätiede Information Systems Science
topic_facet B2B-yritys Information Systems Science Tietojärjestelmätiede digitaalinen markkinointi elektroninen kaupankäynti hakukonemarkkinointi sosiaalinen media viraalimarkkinointi
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/37581 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201203141440
work_keys_str_mv AT hakasalolinda digitaalisenmarkkinoinninhyödyntäminenb2byrityksissä