Virtuaalitalous ilmiönä ja sen hyödyntäminen yrityksen liiketoimintamallina

Burtsov, Henri Samuli Virtuaalitalous ilmiönä ja sen hyödyntäminen yrityksen liiketoimintamallina Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2010, 26 s. Tietojärjestelmätiede, kandidaatintutkielma Ohjaaja: Seppänen, Ville Virtuaalitalous, eli virtuaalisilla esineillä käytävä kauppa yleistyy jatkuvasti. Y...

Täydet tiedot

Bibliografiset tiedot
Päätekijä: Burtsov, Henri
Muut tekijät: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, Information Technology, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Aineistotyyppi: Kandityö
Kieli:fin
Julkaistu: 2011
Aiheet:
Linkit: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/26672
Kuvaus
Yhteenveto:Burtsov, Henri Samuli Virtuaalitalous ilmiönä ja sen hyödyntäminen yrityksen liiketoimintamallina Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2010, 26 s. Tietojärjestelmätiede, kandidaatintutkielma Ohjaaja: Seppänen, Ville Virtuaalitalous, eli virtuaalisilla esineillä käytävä kauppa yleistyy jatkuvasti. Yritykset kuitenkin suhtautuvat pelaajien väliseen oikealla rahalla käytävään virtuaaliesineiden kaupankäyntiin negatiivisesti. Tämän tutkielman tarkoitus on esitellä virtuaalitalous ilmiönä, sekä miten yritykset hyödyntävät tätä ilmiötä liiketoiminnassaan tällä hetkellä, sekä miten virtuaalitaloutta voitaisiin hyödyntää osana liiketoimintamallia nykyistä tehokkaammin. Tutkimusmenetelmänä on käytetty kirjallisuuskatsausta, jossa on tarkasteltu pääasiassa akateemista aiheeseen liittyvää kirjallisuutta sekä aihetta käsitteleviä Internet-lähteitä. Tutkielmassa keskeisenä tuloksena todetaan, etteivät yritykset hyödynnä ilmiötä täysimittaisesti liiketoiminnassaan ja yritysten pyrkimykset estää sekundäärimarkkinoiden toiminta on käytännössä mahdotonta. Tutkielmassa esitetään malli, jolla yritykset voisivat hyödyntää sekundäärimarkkinoita osana liiketoimintamallia.