CRM-strategian implementoinnin haasteet

Kuusinen, Tuomo Oskari CRM-strategian implementoinnin haasteet Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2011, 27 s. Tietojärjestelmätiede, kandidaatintutkielma Ohjaaja(t): Seppänen, Ville Yritysten ajattelumallit ovat alkaneet massatuotannon vallankumouksen jälkeen siirtyä takaisin kohti henkilökohtai...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Kuusinen, Tuomo
Other Authors: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, Information Technology, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Format: Bachelor's thesis
Language:fin
Published: 2011
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/26589
_version_ 1828193216365592576
author Kuusinen, Tuomo
author2 Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_facet Kuusinen, Tuomo Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto Kuusinen, Tuomo Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_sort Kuusinen, Tuomo
datasource_str_mv jyx
description Kuusinen, Tuomo Oskari CRM-strategian implementoinnin haasteet Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2011, 27 s. Tietojärjestelmätiede, kandidaatintutkielma Ohjaaja(t): Seppänen, Ville Yritysten ajattelumallit ovat alkaneet massatuotannon vallankumouksen jälkeen siirtyä takaisin kohti henkilökohtaisempaa kohtaamista asiakkaan kanssa. Tätä asiakaskeskeistä liiketoimintaa kutsutaan yleisesti nimellä Customer Relationship Management, joka lyhennetään usein CRM. Tutkielmassa selitetään monisyistä CRM-käsitettä ja käsitellään sitä kokonaisvaltaisena strategiana, eikä pelkästään tietojärjestelmänä. Pohjustuksena strategian hyödyllisyydelle tuodaan esiin tutkimusten perusteella havaittuja hyötyjä, kuten asiakaspalvelun ja markkinoinnin tehostumista. Yleisimmin esiintyneitä haasteita esitellään ja tavoitteena on löytää ratkaisuja yleisimpiin ongelmiin. Tutkimusmenetelmänä käytetään kirjallisuuskatsausta. Tuloksina löydetään erilaisia ohjenuoria ja asioita joihin tulee kiinnittää erityistä huomiota strategiaimplementoinnin onnistumisen takaamiseksi.
first_indexed 2024-09-11T08:51:54Z
format Kandityö
free_online_boolean 1
fullrecord [{"key": "dc.contributor.author", "value": "Kuusinen, Tuomo", "language": null, "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2011-02-24T05:36:08Z", "language": "", "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2011-02-24T05:36:08Z", "language": "", "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2011", "language": null, "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/26589", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Kuusinen, Tuomo Oskari\r\nCRM-strategian implementoinnin haasteet\r\nJyv\u00e4skyl\u00e4: Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto, 2011, 27 s.\r\nTietoj\u00e4rjestelm\u00e4tiede, kandidaatintutkielma\r\nOhjaaja(t): Sepp\u00e4nen, Ville\r\nYritysten ajattelumallit ovat alkaneet massatuotannon vallankumouksen j\u00e4lkeen\r\nsiirty\u00e4 takaisin kohti henkil\u00f6kohtaisempaa kohtaamista asiakkaan kanssa.\r\nT\u00e4t\u00e4 asiakaskeskeist\u00e4 liiketoimintaa kutsutaan yleisesti nimell\u00e4 Customer Relationship\r\nManagement, joka lyhennet\u00e4\u00e4n usein CRM. Tutkielmassa selitet\u00e4\u00e4n\r\nmonisyist\u00e4 CRM-k\u00e4sitett\u00e4 ja k\u00e4sitell\u00e4\u00e4n sit\u00e4 kokonaisvaltaisena strategiana, eik\u00e4\r\npelk\u00e4st\u00e4\u00e4n tietoj\u00e4rjestelm\u00e4n\u00e4. Pohjustuksena strategian hy\u00f6dyllisyydelle tuodaan\r\nesiin tutkimusten perusteella havaittuja hy\u00f6tyj\u00e4, kuten asiakaspalvelun ja\r\nmarkkinoinnin tehostumista. Yleisimmin esiintyneit\u00e4 haasteita esitell\u00e4\u00e4n ja tavoitteena\r\non l\u00f6yt\u00e4\u00e4 ratkaisuja yleisimpiin ongelmiin. Tutkimusmenetelm\u00e4n\u00e4\r\nk\u00e4ytet\u00e4\u00e4n kirjallisuuskatsausta. Tuloksina l\u00f6ydet\u00e4\u00e4n erilaisia ohjenuoria ja asioita\r\njoihin tulee kiinnitt\u00e4\u00e4 erityist\u00e4 huomiota strategiaimplementoinnin onnistumisen\r\ntakaamiseksi.", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by Seija Paananen (sepaanan@jyu.fi) on 2011-02-23T08:55:54Z\r\nNo. of bitstreams: 1\r\nTuomo.Kuusinen.pdf: 351171 bytes, checksum: 4737805bbca07b88f02efdc7b5d8017c (MD5)", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Approved for entry into archive by Marja-Leena Harjuniemi(mharjuni@jyu.fi) on 2011-02-24T05:36:08Z (GMT) No. of bitstreams: 1\r\nTuomo.Kuusinen.pdf: 351171 bytes, checksum: 4737805bbca07b88f02efdc7b5d8017c (MD5)", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2011-02-24T05:36:08Z (GMT). No. of bitstreams: 1\r\nTuomo.Kuusinen.pdf: 351171 bytes, checksum: 4737805bbca07b88f02efdc7b5d8017c (MD5)\r\n Previous issue date: 2011", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "asiakkuudenhallinta", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "strategia", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "k\u00e4ytt\u00f6\u00f6notto", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "haasteet", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "CRM-strategian implementoinnin haasteet", "language": null, "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "bachelor thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-201102231806", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.dcmitype", "value": "Text", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "dcmitype", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Kandidaatintutkielma", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Bachelor's thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Informaatioteknologian tiedekunta", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Faculty of Information Technology", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Informaatioteknologia", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Information Technology", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Tietoj\u00e4rjestelm\u00e4tiede", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Information Systems Science", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": "fi", "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "bachelorThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_26589
language fin
last_indexed 2025-03-31T20:03:22Z
main_date 2011-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2011
online_boolean 1
online_urls_str_mv {"url":"https:\/\/jyx.jyu.fi\/bitstreams\/68a7b84f-6559-4e69-9a6c-c5d8e7c0c0b0\/download","text":"Tuomo.Kuusinen.pdf","source":"jyx","mediaType":"application\/pdf"}
publishDate 2011
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Kuusinen, Tuomo CRM-strategian implementoinnin haasteet asiakkuudenhallinta strategia käyttöönotto haasteet Tietojärjestelmätiede Information Systems Science
title CRM-strategian implementoinnin haasteet
title_full CRM-strategian implementoinnin haasteet
title_fullStr CRM-strategian implementoinnin haasteet CRM-strategian implementoinnin haasteet
title_full_unstemmed CRM-strategian implementoinnin haasteet CRM-strategian implementoinnin haasteet
title_short CRM-strategian implementoinnin haasteet
title_sort crm strategian implementoinnin haasteet
title_txtP CRM-strategian implementoinnin haasteet
topic asiakkuudenhallinta strategia käyttöönotto haasteet Tietojärjestelmätiede Information Systems Science
topic_facet Information Systems Science Tietojärjestelmätiede asiakkuudenhallinta haasteet käyttöönotto strategia
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/26589 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201102231806
work_keys_str_mv AT kuusinentuomo crmstrategianimplementoinninhaasteet