Verkostovaikutukset pelikonsolimarkkinoilla
Tässä tutkielmassa käsitellään verkostovaikutusten roolia pelikonsolimarkki-noilla. Tutkielman tarkoituksena on hakea vastauksia kysymyksiin mitä verkos-tovaikutukset ovat ja miten ne vaikuttavat erityisesti pelikonsolimarkkinoilla. Verkostovaikutukset ovat pelikonsoleiden markkinoiden luonteen vuok...
| Päätekijä: | |
|---|---|
| Muut tekijät: | , , , , , |
| Aineistotyyppi: | Kandityö |
| Kieli: | fin |
| Julkaistu: |
2006
|
| Aiheet: | |
| Linkit: | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/19672 |
| Yhteenveto: | Tässä tutkielmassa käsitellään verkostovaikutusten roolia pelikonsolimarkki-noilla. Tutkielman tarkoituksena on hakea vastauksia kysymyksiin mitä verkos-tovaikutukset ovat ja miten ne vaikuttavat erityisesti pelikonsolimarkkinoilla. Verkostovaikutukset ovat pelikonsoleiden markkinoiden luonteen vuoksi mer-kittävässä roolissa.
Verkostovaikutuksiin pelikonsolimarkkinoilla on perehdytty alan kirjallisuu-den ja tutkimusten perusteella. Tutkielmassa muodostetaan kokonaiskuva ver-kostovaikutuksista pelikonsolimarkkinoilla aikaisempien tutkimusten ja ver-kostovaikutuksiin liittyvien teorioiden avulla.
Verkostovaikutukset vaikuttavat pelikonsolimarkkinoilla kuluttajien osalta suorasti ja epäsuorasti, edellinen pelikonsolin omaksujien määrän ja jälkimmäi-nen saatavilla olevien komplementtituotteiden vuoksi. Pelikonsoleille ohjelmis-toja tuottavat yritykset kokevat myös verkostovaikutuksia. Pelikonsoleiden-valmistajat voivat vahvistaa pelikonsoleiden verkostovaikutuksia eri tavoilla, esimerkiksi penetraatiohinnoittelun ja lisenssimaksujen avulla.
|
|---|