Sisällönhallintajärjestelmän hankinta Organisaatioiden sisällönhallintatarpeiden kartoittaminen

Tämä tutkielma käsittelee sisällönhallintajärjestelmän (CMS) hankintaa organisaatioissa. Sisällönhallintajärjestelmä nähdään organisaatioissa ratkaisevana tekijänä sisällönhallintaratkaisun onnistumiselle. Sisällönhallintajärjestelmän käyttöönotto ja sitä edeltävät vaiheet ovat puolestaan kriitt...

Täydet tiedot

Bibliografiset tiedot
Päätekijä: Kuoppa, Jaakko
Muut tekijät: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, Information Technology, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Aineistotyyppi: Kandityö
Kieli:fin
Julkaistu: 2005
Aiheet:
Linkit: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/19635
Kuvaus
Yhteenveto:Tämä tutkielma käsittelee sisällönhallintajärjestelmän (CMS) hankintaa organisaatioissa. Sisällönhallintajärjestelmä nähdään organisaatioissa ratkaisevana tekijänä sisällönhallintaratkaisun onnistumiselle. Sisällönhallintajärjestelmän käyttöönotto ja sitä edeltävät vaiheet ovat puolestaan kriittisiä sisällönhallintajärjestelmän toimivuuden kannalta. Tutkimuksen tavoitteena on havaita toimenpiteitä ja menetelmiä joilla edistetään ja parannetaan sisällönhallintajärjestelmän käyttöönnottoa ja toimivuutta sekä sisällönhallintaa organisaatioissa. Tutkielman aihetta käsitellään useiden kirjallisuuslähteiden pohjalta, jotka käsittelevät organisaatioiden sisällönhallintaa. Tutkielmassa keskitytään organisaatioiden käsittelemiin sisältöihi ja sen hallintaan. Tutkielma painottuu organisaatioiden sisällönhallintajärjestelmän hankinnan ensimmäiseen vaiheeseen, sisällönhallintatarpeiden kartoittamiseen. Tutkielmassa sisällönnhallintatarpeiden kartoittamisen välineenä käsitellään lajityyppipohjaista analyysi- ja mittausprosessia, jolla kartoitetaan organisaatioiden kommunikaation lajityyppejä.