Yhteenveto: | Tämä tutkielma käsittelee sisällönhallintajärjestelmän (CMS) hankintaa
organisaatioissa. Sisällönhallintajärjestelmä nähdään organisaatioissa
ratkaisevana tekijänä sisällönhallintaratkaisun onnistumiselle.
Sisällönhallintajärjestelmän käyttöönotto ja sitä edeltävät vaiheet ovat
puolestaan kriittisiä sisällönhallintajärjestelmän toimivuuden kannalta.
Tutkimuksen tavoitteena on havaita toimenpiteitä ja menetelmiä joilla
edistetään ja parannetaan sisällönhallintajärjestelmän käyttöönnottoa ja
toimivuutta sekä sisällönhallintaa organisaatioissa.
Tutkielman aihetta käsitellään useiden kirjallisuuslähteiden pohjalta, jotka käsittelevät organisaatioiden sisällönhallintaa. Tutkielmassa keskitytään
organisaatioiden käsittelemiin sisältöihi ja sen hallintaan. Tutkielma painottuu
organisaatioiden sisällönhallintajärjestelmän hankinnan ensimmäiseen
vaiheeseen, sisällönhallintatarpeiden kartoittamiseen. Tutkielmassa
sisällönnhallintatarpeiden kartoittamisen välineenä käsitellään
lajityyppipohjaista analyysi- ja mittausprosessia, jolla kartoitetaan
organisaatioiden kommunikaation lajityyppejä.
|