Kiusaamiskokemusten yhteys lukemiseen ja matematiikkaan liittyviin minäuskomuksiin sekä tunteisiin oppimisvaikeusriskissä olevilla koulutulokkailla psykologisen turvallisuuden moderoiva vaikutus

Koulukiusaamisella on todettu olevan vakavia ja kauaskantoisia seurauksia, mutta ongelmat voivat myös ilmetä jo alakoulussa. Esimerkiksi koulusuoriutumisen on todettu olevan heikompaa kiusatuilla lapsilla. Suoriutuminen taas on yhteydessä oppimisen minäuskomuksiin ja oppimiseen liittyviin tunteis...

Täydet tiedot

Bibliografiset tiedot
Päätekijät: Krook, Essi, Jaakonaho , Viliina
Muut tekijät: Kasvatustieteiden ja psykologian tiedekunta, Faculty of Education and Psychology, Psykologian laitos, Department of Psychology, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Aineistotyyppi: Pro gradu
Kieli:fin
Julkaistu: 2025
Aiheet:
Linkit: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/103755