Kiusaamiskokemusten yhteys lukemiseen ja matematiikkaan liittyviin minäuskomuksiin sekä tunteisiin oppimisvaikeusriskissä olevilla koulutulokkailla psykologisen turvallisuuden moderoiva vaikutus

Koulukiusaamisella on todettu olevan vakavia ja kauaskantoisia seurauksia, mutta ongelmat voivat myös ilmetä jo alakoulussa. Esimerkiksi koulusuoriutumisen on todettu olevan heikompaa kiusatuilla lapsilla. Suoriutuminen taas on yhteydessä oppimisen minäuskomuksiin ja oppimiseen liittyviin tunteis...

Full description

Bibliographic Details
Main Authors: Krook, Essi, Jaakonaho , Viliina
Other Authors: Kasvatustieteiden ja psykologian tiedekunta, Faculty of Education and Psychology, Psykologian laitos, Department of Psychology, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Format: Master's thesis
Language:fin
Published: 2025
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/103755