fullrecord |
[{"key": "dc.contributor.advisor", "value": "Salonen, Anna", "language": null, "element": "contributor", "qualifier": "advisor", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.author", "value": "Alli, Jaakko", "language": null, "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.author", "value": "Nieminen, Minttu", "language": null, "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2025-06-12T14:20:11Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2025-06-12T14:20:11Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2025", "language": null, "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/103491", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Teknologian kehittymisen my\u00f6t\u00e4 yritysten saavutettavissa on suuri m\u00e4\u00e4r\u00e4 dataa, jota voidaan hy\u00f6dynt\u00e4\u00e4 yrityksen p\u00e4\u00e4t\u00f6ksenteossa ja toimintojen kehitt\u00e4misess\u00e4. Datal\u00e4ht\u00f6iset yritykset pyrkiv\u00e4t tekem\u00e4\u00e4n datan pohjalta taloudellisesti kannattavampia p\u00e4\u00e4t\u00f6ksi\u00e4, kohdistamaan resurssinsa tehokkaammin ja ymm\u00e4rt\u00e4m\u00e4\u00e4n asiakkaidensa tarpeita paremmin. T\u00e4m\u00e4n tutkimuksen tavoitteena oli selvitt\u00e4\u00e4, kuinka yritykset hy\u00f6dynt\u00e4v\u00e4t dataa B2B-myynniss\u00e4. Tutkimuksessa selvitettiin, miten ja millaista dataa voidaan hy\u00f6dynt\u00e4\u00e4 B2B-myynniss\u00e4 sek\u00e4 kuinka B2B-myynti\u00e4 on mahdollista tehostaa datan avulla. Tutkimus suoritettiin kvalitatiivisena tutkimuksena, jossa aineisto ker\u00e4ttiin puolistrukturoitua teemahaastattelua hy\u00f6dynt\u00e4m\u00e4ll\u00e4. Haastattelut suoritettiin kymmenelle B2B-yrityksen myyntijohtajalle, joiden vastuulla oli yrityksen myynnin prosessien kehitt\u00e4minen. Tutkimuksen haastatteluaineisto analysoitiin temaattisen analyysimenetelm\u00e4n avulla. Tulokset osoittavat, ett\u00e4 yritykset k\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t laaja-alaisesti erilaisia datal\u00e4hteit\u00e4, kuten orgaanista, ostettua, julkista, itse ker\u00e4tty\u00e4 ja sosiaalisen median dataa myyntiprosessinsa tukemiseksi. Yritykset k\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t erilaisia datatyyppej\u00e4, kuten asiakas-, myynti- ja kilpailijadataa, jotka korostavat monipuolisia datatarpeita B2B-myynnin ymp\u00e4rill\u00e4. Datal\u00e4ht\u00f6isen p\u00e4\u00e4t\u00f6ksenteon edellytyksen\u00e4 toimivat yrityksen riitt\u00e4v\u00e4t ty\u00f6kalut ja teknologiat, datan analysointikyvyt, datan laatu, yhteiset k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6t ja koulutus. Yritysten kyvykkyydess\u00e4 hy\u00f6dynt\u00e4\u00e4 dataa tunnistettiin kolme erilaista tasoa, joilla on vaikutusta datal\u00e4ht\u00f6isyyteen B2B-myynnin prosesseissa. Tulosten pohjalta m\u00e4\u00e4riteltiin, ett\u00e4 datal\u00e4ht\u00f6inen B2B-myynti tarkoittaa toimintastrategiaa, jossa myyntiprosessissa dataa hy\u00f6dynnet\u00e4\u00e4n aktiivisesti ja tarkoituksenmukaisesti myynnin edist\u00e4miseksi ja tehostamiseksi. Lis\u00e4ksi tutkimuksessa havaittiin, ett\u00e4 datan k\u00e4ytt\u00f6 myyntiprosessissa parantaa myynnin asiakasymm\u00e4rryst\u00e4, liidien generointia, operatiivista tehokkuutta, p\u00e4\u00e4t\u00f6ksenteon nopeutta, ty\u00f6ajan tehokkuutta sek\u00e4 asiakasuskollisuutta. Tutkimus tarjosi lis\u00e4\u00e4 ymm\u00e4rryst\u00e4 B2B-sektorilla toimivien yritysten datan k\u00e4yt\u00f6st\u00e4 ja siit\u00e4 saatua tietoa voidaan hy\u00f6dynt\u00e4\u00e4 myynnin prosessien kehitt\u00e4misess\u00e4.", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by jyx lomake-julkaisija (jyx-julkaisija.group@korppi.jyu.fi) on 2025-06-12T14:20:11Z\nNo. of bitstreams: 0", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2025-06-12T14:20:11Z (GMT). No. of bitstreams: 0", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "72", "language": null, "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.mimetype", "value": "application/pdf", "language": null, "element": "format", "qualifier": "mimetype", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "CC BY 4.0", "language": null, "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Datal\u00e4ht\u00f6inen B2B-myynti: Kuinka yritykset hy\u00f6dynt\u00e4v\u00e4t dataa B2B-myynniss\u00e4?", "language": null, "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "master thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-202506125305", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopiston kauppakorkeakoulu", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4 University School of Business and Economics", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Markkinointi", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Marketing", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.copyright", "value": "\u00a9 The Author(s)", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "copyright", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "masterThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.content", "value": "fulltext", "language": null, "element": "format", "qualifier": "content", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.accessibilityfeature", "value": "ei tietoa saavutettavuudesta", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "accessibilityfeature", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.accessibilityfeature", "value": "unknown accessibility", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "accessibilityfeature", "schema": "dc"}]
|