Lukemisen ja matematiikan taitojen yhteydet emotionaalisiin vaikeuksiin ensimmäisen luokan lopulla sukupuolen ja sosiaalisen kompetenssin muuntavat vaikutukset

Lukemisen ja matematiikan vaikeuksien tiedetään aikaisempien tutkimusten valossa voivan olla yhteydessä lisääntyneisiin emotionaalisiin vaikeuksiin, mutta tutkimusta alkuopetusikäisiltä lapsilta on vähän. Tämän tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, eroavatko heikon lukutaidon, heikon matematiikan t...

Täydet tiedot

Bibliografiset tiedot
Päätekijät: Hietala, Kerttu, Virtanen, Jasmina
Muut tekijät: Kasvatustieteiden ja psykologian tiedekunta, Faculty of Education and Psychology, Psykologian laitos, Department of Psychology, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Aineistotyyppi: Pro gradu
Kieli:fin
Julkaistu: 2025
Aiheet:
Linkit: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/103455