Tekoälyavusteiset personoidut tekstit innostamassa viidesluokkalaisia hitaita lukijoita toistavaan lukemiseen

Tämä pro gradu -tutkielman tavoitteena oli selvittää, voisivatko tekoälyavusteiset personoidut tekstit tukea hitaan ja sujumattoman lukijan lukumotivaatiota ja innostaa toistavaan lukemiseen. Sujumattoman lukemisen on todettu vähentävän lukumotivaatiota ja -intoa. Lukusujuvuutta voidaan kuitenkin tu...

Täydet tiedot

Bibliografiset tiedot
Päätekijä: Ojala, Heli
Muut tekijät: Kasvatustieteiden ja psykologian tiedekunta, Faculty of Education and Psychology, Kasvatustieteiden laitos, Department of Education, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Aineistotyyppi: Pro gradu
Kieli:fin
Julkaistu: 2025
Aiheet:
Linkit: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/103059