Kirjojen arvonlisäveron korotuksen siirtyminen kuluttajahintoihin – tuloksia suomalaisesta verkkokirjakaupasta

Tässä Pro gradu -tutkielmassa analysoidaan Suomen kirjoihin kohdistuneen arvonlisäverokannan korotuksen (10 %:sta 14 %:iin 1.1.2025) vaikutusta kuluttajahintoihin Adlibris-verkkokaupassa. Tutkimus hyödyntää erotukset erotuksissa (DiD) -menetelmää kiinteillä vaikutuksilla ja vertaa hintakehitystä Suo...

Täydet tiedot

Bibliografiset tiedot
Päätekijä: Peuramäki, Samuel
Muut tekijät: Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulu, Jyväskylä University School of Business and Economics, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Aineistotyyppi: Pro gradu
Kieli:fin
Julkaistu: 2025
Aiheet:
Linkit: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/102938