”Tuo hengähdystauon arkeen. Tila tulla kuulluksi ja nähdyksi tärkeä. Tarve tällaiselle keskustelevalle turvalliselle tilalle on valtava.” mentoroinnin merkitys varhaiskasvatuksen opettajan ammatilliselle kehittymiselle

Tutkimus käsittelee ryhmässä tapahtuvan mentoroinnin merkitystä varhaiskasvatuksen opettajan ammatilliselle kehittymiselle. Varhaiskasvatuksen opettajan ammatilliseen kehittymiseen on tunnistettu neljä eri osa-aluetta: varhaiskasvatuksen opettajan ydin-, vuorovaikutus- ja kehittämisosaaminen sekä pe...

Full description

Bibliographic Details
Main Authors: Pennanen, Iisa, Luukkonen, Juuli
Other Authors: Kasvatustieteiden ja psykologian tiedekunta, Faculty of Education and Psychology, Kasvatustieteiden laitos, Department of Education, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Format: Master's thesis
Language:fin
Published: 2025
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/102792