Alle kouluikäisille lapsille suunnattujen oppimispelien ominaisuudet ja kehityskohdat

Tässä tutkielmassa tutkitaan kirjallisuuskatsauksena oppimispelien vaikutusta alle kouluikäisten lasten oppimiseen, sekä sitä millaiset ominaisuudet tämän ikäisten lasten oppimispeleissä ovat tärkeitä. Selvitetään myös vanhempien, opettajien ja alle kouluikäisten lasten ajatuksia oppimispeleistä. Op...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Autonen, Elisa
Other Authors: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, Information Technology, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Format: Bachelor's thesis
Language:fin
Published: 2025
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/102780
Description
Summary:Tässä tutkielmassa tutkitaan kirjallisuuskatsauksena oppimispelien vaikutusta alle kouluikäisten lasten oppimiseen, sekä sitä millaiset ominaisuudet tämän ikäisten lasten oppimispeleissä ovat tärkeitä. Selvitetään myös vanhempien, opettajien ja alle kouluikäisten lasten ajatuksia oppimispeleistä. Oppimispelit voivat edistää oppimista jos ne ovat lapsen ikätasoon sopivia ja motivoivia. Vanhemmat ja lapset suhtautuvat oppimispeleihin positiivisesti, mutta opettajien suhtautuminen vaihtelee eri tutkimusten kesken. Tärkeimpiä oppimispelien ominaisuuksia ovat muun muassa motivoivuus, opetettavan sisällön ja pelimekaniikan välinen integraatio sekä hauskuus.